Wiadomości Polska Zdrowie i styl życia `Jak chorują Polacy?` – badanie ukazało wyzwania i potrzeby medyczne Polaków. Ubezpieczeniowy program wsparcia w chorobie Nationale-Nederlanden w strategicznym partnerstwie z Grupą LUX MED
Zdrowie i styl życia

`Jak chorują Polacy?` – badanie ukazało wyzwania i potrzeby medyczne Polaków. Ubezpieczeniowy program wsparcia w chorobie Nationale-Nederlanden w strategicznym partnerstwie z Grupą LUX MED

Wzrasta udział e-commerce na rynku, a jednocześnie od 2023 roku utrzymuje się stabilny procent internautów dokonujących zakupów online. Możemy zatem wnioskować, że kupujemy coraz częściej i więcej, włącznie z przedmiotami z drugiej ręki. Dane OLX, największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce, potwierdzają tę tendencję – w październiku średnia wartość jednego przedmiotu kupionego z Przesyłką OLX wzrosła o 24% w porównaniu do poprzedniego roku.

Najnowsze badanie „Jak chorują Polacy?” przeprowadzone przez Nationale-Nederlanden pokazuje, że blisko 60% Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Dodatkowo, niemal 40% respondentów nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby, a tylko 27% wyraża zadowolenie z funkcjonowania dotychczasowego systemu opieki zdrowotnej. W odpowiedzi na te potrzeby, Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED nawiązały strategiczne partnerstwo, w ramach którego stworzyły nową ofertę ubezpieczeniową, łączącą pomoc finansową i praktyczne usługi medyczne.

Nasza usługa zapewnia kompleksowe wsparcie w przypadku choroby, w tym poważnych zachorowań, obejmujące każdy etap od diagnostyki, hospitalizacji, leczenia operacyjnego, rehabilitacji po zabezpieczenie finansowe. Nasza oferta opiera się na czterech komponentach, obejmujących diagnostykę, leczenie operacyjne, ochronę zdrowia w czasie oraz wsparcie po diagnozie poważnej choroby. Naszym nadrzędnym celem jest adresowanie wyzwań, jakie stoją przed systemem opieki zdrowotnej, wykorzystując potencjał prywatnej opieki medycznej i łącząc go z wsparciem finansowym i assistance po diagnozie poważnej choroby.

„Cieszymy się z podjęcia partnerskiej współpracy dwóch silnych organizacji. Lidera w zakresie usług medycznych z szeroką siecią placówek własnych i partnerskich, jak również szpitali oraz wiodącej firmy ubezpieczeń na życie, z szeroką siecią wyłącznych doradców, promującej profilaktykę i troskę o zdrowie. Efekt naszej współpracy to odpowiedź na współczesne wyzwania związane z ochroną zdrowia, a także obawy i potrzeby Polaków. Wychodzimy dziś w partnerstwie z LUX MED z unikatową ofertą dla klienta indywidualnego, który szuka efektywnego sposobu zabezpieczenia swoich potrzeb w zakresie zdrowia. Chodzi o dostępność specjalistów, szybkie badania diagnostyczne, planowane operacje, czy jakość usług medycznych. To także kolejny krok na drodze spełnienia naszych ambicji i misji, aby być pierwszą marką ubezpieczeniową na życie, która tak szeroko i holistycznie wspiera klienta i personalizuje rozwiązania pod jego konkretne potrzeby – od momentu samego podejrzenia choroby, a nie jej zdiagnozowania” – mówi Paweł Kacprzyk, prezes zarządu Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Rosną udziały e-commerce w rynku. Równocześnie procent internautów dokonujących zakupów w sieci utrzymuje się od 2023 roku na zbliżonym poziomie. Można zatem wnioskować, że kupujemy częściej i więcej, w tym również przedmiotów z drugiej ręki. Potwierdzają to także dane OLX, największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce. W październiku średnia wartość jednego przedmiotu kupionego z Przesyłką OLX wzrosła o 24% (w ujęciu rocznym).

Nationale-Nederlanden przedstawiło badanie „Jak chorują Polacy?” dotyczące potrzeb zdrowotnych Polaków. Wyniki pokazują, że blisko 60% z nas obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe, niemal 40% nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby, a tylko 27% respondentów wyraża zadowolenie z funkcjonowania dotychczasowego systemu opieki zdrowotnej. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED w ramach strategicznego partnerstwa stworzyły ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i praktyczne usługi medyczne.

„Zawiązując strategiczną współpracę z Nationale-Nederlanden zrobiliśmy duży krok w kierunku który, w co mocno wierzę, ma potencjał głęboko zmienić sposób, w jaki patrzymy dziś na rynek opieki zdrowotnej w Polsce. LUX MED konsekwentnie inwestuje w swój rozwój, przejmujemy i rozwijamy kolejne szpitale i dopracowujemy model opieki. Chcemy dawać pacjentom wybór i tym samym jakościową opiekę medyczną będącą alternatywą dla publicznego systemu. To element naszej wizji i strategii, w której ubezpieczenia pozwalają na profesjonalną i skoordynowaną opiekę. Bardzo się cieszę na współpracę z Nationale-Nederlanden, której efekty – o czym jestem przekonana – szybko docenią nasi obecni i przyszli klienci oraz pacjenci” – podkreśla Anna Rulkiewicz, prezeska Grupy LUX MED.

Badanie zlecone przez Nationale-Nederlanden dotyczyło potrzeb zdrowotnych Polaków i ukazało kluczowe dane na temat stanu zdrowia społeczeństwa oraz postrzegania systemu opieki medycznej. Wyniki pokazały, że blisko 60% respondentów obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40% ankietowanych nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby, a tylko 27% Polaków wyraża zadowolenie z funkcjonowania dotychczasowego systemu opieki zdrowotnej.

W badaniu dotyczącym potrzeb zdrowotnych Polaków zleconym przez Nationale-Nederlanden kluczowe okazały się dane na temat stanu zdrowia społeczeństwa i postrzegania systemu opieki medycznej. Wyniki ujawniły, że blisko 60% respondentów obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Ponadto, niemal 40% ankietowanych nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby, a tylko 27% Polaków wyraża zadowolenie z funkcjonowania dotychczasowego systemu opieki zdrowotnej.

Badania wykazały, że aż 82% Polaków miało już kontakt z diagnostyką obrazową w ramach diagnostyki, z czego 50% z nich skorzystało z badań USG, a 40% miało wykonane badania RTG. Co trzeci respondent miał dostęp do bardziej zaawansowanych procedur diagnostycznych, takich jak tomografia komputerowa lub rezonans magnetyczny. Te dane pokazują, że procedury diagnostyki obrazowej stały się powszechne, jednak respondenci wskazują, że nadal istnieją bariery związane z czasem oczekiwania i szybkością diagnozy.

Ponadto, wyniki badania wykazały, że prawie 40% respondentów miało osobiste doświadczenia związane z hospitalizacją w ciągu ostatniego roku, a 60% przeszło operację lub zabieg. Te liczby wskazują na powszechne korzystanie ze specjalistycznych procedur medycznych, które są niezbędne do utrzymania zdrowia i poprawy jakości życia.

Kluczowe potrzeby zdrowotne Polaków – analiza sytuacji

Badania wykazały, że dla większości społeczeństwa priorytetem jest szybki dostęp do usług diagnostycznych i specjalistycznego leczenia, zwłaszcza w przypadku poważnych chorób, takich jak nowotwory czy choroby serca, które budzą największe obawy. Aż 93% respondentów podkreśla znaczenie szybkiej diagnozy, która ich zdaniem ma wpływ na skuteczność późniejszego leczenia.

Polacy oczekują wyższego standardu opieki medycznej i większej liczby specjalistów, zwłaszcza w przypadku najmłodszych pokoleń, które są bardziej skłonne zapłacić więcej za szybszy i bardziej komfortowy proces leczenia dla siebie i swoich bliskich. Brak odpowiedniego zabezpieczenia finansowego na wypadek choroby jest również kluczową barierą – niemal połowa badanych przyznaje, że dostęp do funduszy na pokrycie kosztów leczenia jest istotnym czynnikiem wpływającym na ich poczucie bezpieczeństwa.

„W odpowiedzi na te potrzeby, ubezpieczeniowy program wsparcia w chorobie Nationale-Nederlanden we współpracy z LUX MED oferuje szeroki zakres opieki zdrowotnej, obejmujący nie tylko szybki dostęp do specjalistów i diagnostyki oraz leczenia operacyjnego, ale również finansowe wsparcie na wypadek poważnych chorób aż do 1 miliona złotych. Dzięki temu Polacy zyskują pełniejsze zabezpieczenie na każdym etapie leczenia – od diagnostyki po rehabilitację – co minimalizuje stres związany z oczekiwaniem na pomoc oraz daje poczucie bezpieczeństwa w sytuacji choroby” – mówi Michał Nestorowicz, dyrektor Segmentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Rosnąca popularność e-commerce sprawia, że coraz więcej osób dokonuje zakupów online, co potwierdzają dane OLX. W październiku średnia wartość jednego przedmiotu kupionego z Przesyłką OLX wzrosła o 24% w porównaniu do roku poprzedniego. Z drugiej strony, procent internautów dokonujących zakupów w sieci utrzymuje się na zbliżonym poziomie od 2023 roku, co sugeruje, że kupujemy częściej i więcej, w tym również przedmiotów z drugiej ręki.

Natomiast badanie „Jak chorują Polacy?” przedstawione przez Nationale-Nederlanden pokazało, że blisko 60% Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe, a niemal 40% nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. W odpowiedzi na te potrzeby, Nationale-Nederlanden we współpracy z Grupą LUX MED stworzyły ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i praktyczne usługi medyczne.

„Polacy żyją coraz dłużej, a po pandemii zaczęli jeszcze bardziej skupiać się na sobie i swoim zdrowiu. Co ważne, również młodzi ludzie zaczynają świadomiej dbać o siebie, podczas gdy dotychczas względnie rzadko korzystali z usług medycznych. Wyrazem odpowiedzi na te zmieniające się potrzeby jest wspólny produkt stworzony przez ekspertów Grupy LUX MED i Nationale-Nederlanden. Nowa polisa to odpowiedź na realne potrzeby klientów, którzy oczekują, że ich zdrowie będzie traktowane priorytetowo, zarówno pod względem jakości, jak i dostępności” – podkreśla Sławomir Łopalewski, członek zarządu LUX MED Ubezpieczenia, dyrektor zarządzający.

Kompleksowe rozwiązanie dla Polaków

Współpraca z Grupą LUX MED obejmuje szybki dostęp do konsultacji specjalistycznych w kierunku 19 poważnych chorób określonych w ubezpieczeniu. Obejmuje to 26 dziedzin oraz 667 procedur diagnostycznych – od badań laboratoryjnych po zaawansowaną diagnostykę obrazową. Dzięki krótkim terminom (do 3 dni roboczych na badania laboratoryjne i do 10 dni na obrazowe) pacjenci mogą szybko rozpocząć diagnostykę w kierunku poważnych chorób bez dodatkowych kosztów.

Drugi filar obejmuje leczenie operacyjne 177 schorzeń pod opieką Koordynatora Opieki Szpitalnej (KOS). Program zapewnia szybki dostęp do kwalifikacji operacyjnej i trzech wizyt pooperacyjnych w szpitalach LUX MED lub z nim współpracujących, z możliwością wielokrotnego korzystania w przypadku różnych lub powtarzających się schorzeń.

Kolejny element to produkt ochrony Nationale-Nederlanden, który oferuje rozszerzoną ochronę w przypadku poważnych chorób. Ubezpieczenie to obejmuje aż 32 poważne choroby i zapewnia wypłatę finansową oraz wsparcie assistance dostosowane do wieku pacjenta. Dodatkowo program oferuje konsultacje, rehabilitację i pomoc domową, które dostosowują się do wieku ubezpieczonego, zapewniając kompleksowe wsparcie.

Ostatni, czwarty element został stworzony w przypadku, gdy klienci tracą częściową lub całkowitą niezależność – wtedy otrzymują jednorazowe wsparcie finansowe od Nationale-Nederlanden.

Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED łączą siły, aby zapewnić pacjentom dostęp do szerokiej gamy nowoczesnych usług zdrowotnych. Dzięki wykorzystaniu ponad 300 placówek LUX MED, 16 szpitali własnych i sieci 3 000 placówek partnerskich, program znacząco zwiększa dostępność usług w trybie prywatnym, obejmując szybką diagnostykę i leczenie operacyjne.

Dzięki koordynatorowi opieki, pacjenci będą mieli lepszą organizację procesu leczenia, co zaoszczędzi im czas i poprawi komfort korzystania z opieki zdrowotnej.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version