Biznes i finanse

Nowa strategia PZU: uproszczenie struktury, koncentracja na ubezpieczeniach, cyfryzacja, ekspansja w sektorze zdrowotnym

Nowa strategia o nazwie „Z pewnością przyszłość” ma na celu wzmocnienie pozycji lidera w zarządzaniu ryzykiem o dużym zakresie oraz partnera zapewniającego pewność w okresach zagrożeń – wyjaśnia Artur Olech, prezes PZU SA. Planowane efekty działań w dziedzinie ubezpieczeń to dodatkowe przychody w wysokości 7,5 mld złotych do 2027 roku.

Grupa PZU SA ustaliła strategię działania na lata 2025-2027, opartą na czterech filarach biznesowych. Plan rozwoju obejmuje uproszczenie struktury, konsolidację aktywów bankowych, koncentrację na działalności ubezpieczeniowej, modernizację cyfrową, inwestycje w sektor zdrowotny oraz działania prewencyjne i edukacyjne w celu budowy odporności społecznej.

„To bardzo ambitna strategia. Już rozpoczęliśmy proces przejścia na model operacyjny zbudowany wokół business unitów, czyli dywizji biznesowych skoncentrowanych na danych grupach klientów i częściach biznesu” – informuje Artur Olech.

Grupa planuje utrzymać marżę operacyjną na poziomie 20 proc. w dziale ubezpieczeń na życie oraz zwiększyć przychody brutto z ubezpieczeń o 7,5 mld złotych, osiągając 36,2 mld złotych. Przewiduje się również wzrost zysku z 4,3 mld zł do 6,2 mld zł w 2027 roku.

PZU ogłosił plan uproszczenia struktury aktywów grupy kapitałowej poprzez podpisanie listu intencyjnego z Pekao SA w sprawie zbycia udziałów w Alior Banku na rzecz Banku Pekao SA. Celem planowanej sprzedaży jest konsolidacja aktywów bankowych pod marką Banku Pekao. Po transakcji PZU nadal będzie posiadać kontrolę nad aktywami bankowymi, ale w zmienionym modelu, który zostanie zrealizowany do końca 2025 roku.

„Celem transakcji jest zwiększenie wartości dla Grupy PZU, dzięki zapewnieniu przejrzystej struktury dla akcjonariuszy i możliwość wypracowania większej wartości. Kapitał z uwolnionych aktywów bankowych będzie przeznaczony na rozwój biznesu PZU i udział Grupy w zachodzących procesach transformacji polskiej gospodarki” – informuje Artur Olech.

„W ubezpieczeniach na życie wzmocnimy pozycję lidera. Mamy świadomość trendów demograficznych w naszym społeczeństwie, zwłaszcza w kontekście pokolenia silver i osób z wyżu demograficznego. Dlatego będziemy rozwijali nowe produkty życiowe, zdrowotne, ale także sportowe i benefitowe” – podkreśla Artur Olech. „Da to impuls do wzrostu wartości nowego biznesu o ponad 35 proc. i osiągnięcie marży operacyjnej powyżej 20 proc.” – dodaje.

Według prezesa Grupy PZU, uproszczenie struktury aktywów oraz organizacyjnej przyniesie dodatkowe oszczędności w wysokości 400 mln złotych do 2027 r. poprzez efekt synergii.

Grupa PZU planuje zwiększyć rentowność biznesu ubezpieczeniowego w nowym horyzoncie strategicznym.

Ubezpieczyciel zauważył lukę ubezpieczeniową na polskim rynku w ubezpieczeniach majątkowych masowych. Ponad 60 proc. nieruchomości Polaków nie ma wystarczającego pokrycia ubezpieczeniowego w przypadku realnych szkód. Dzięki powszechności we wszystkich kanałach dystrybucji i rozwoju know-how, Grupa planuje osiągnąć ponad 30 proc. wzrost przychodów z tych ubezpieczeń i poprawić wskaźnik COR (combined ratio – tzw. współczynnik mieszany) do poziomu poniżej 90 proc.

Grupa PZU planuje zwiększyć liczbę klientów ubezpieczonych w bankach z Grupy Kapitałowej PZU o ponad 50 proc. w obszarze bancassurance.

W segmencie ubezpieczeń majątkowych korporacyjnych, Grupa PZU dąży do osiągnięcia wzrostu przychodów powyżej 25 proc. poprzez udział w największych inwestycjach, w tym w zielonej transformacji KPO, zgodnie ze strategią firmy.

Aby wzmocnić nasz biznes, skupimy się na rozwijaniu relacji z klientami poprzez cyfrową platformę mojePZU. Naszym celem jest zwiększenie liczby użytkowników platformy do 8 milionów osób, w porównaniu do obecnych 4,9 miliona, co pozwoli nam na osiągnięcie wzrostu i ugruntowanie pozycji platformy jako głównego kanału komunikacji z klientami.

„Grupa PZU identyfikuje się jako lider zarządzania ryzykiem o wielkiej skali i partner, który daje pewność w czasach zagrożeń. Za trzy lata Grupa PZU będzie bardziej zyskowna, efektywniejsza kosztowo, a jej uproszczona struktura organizacyjna pozwoli pełniej skupić się na obsłudze oraz satysfakcji klientów i zapewniać jeszcze wyższą stopę zwrotu dla akcjonariuszy” – podsumował prezes PZU SA.


Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM