Kompleksowy raport prezentuje trendy i preferencje dotyczące wydatków na produkty i usługi kosmetyczne w kolejnych pokoleniach. Według raportu, pokolenie milenialsów napędza największy wzrost (193 mld USD) i do 2034 r. wyniki sprzedaży w tej grupie będą wyższe niż wśród pokolenia X. Największe wydatki na produkty i usługi kosmetyczne w 2024 r. dokonywało pokolenie X, a w ciągu kolejnych dziesięciu lat w tej grupie konsumentów spodziewany jest wzrost sprzedaży o 150 mld USD.
CHICAGO–(BUSINESS WIRE)– Firma NielsenIQ (NIQ) nawiązała współpracę z World Data Lab i SPATE, aby udostępnić kompleksowy raport poświęcony wyłącznie prognozowanym trendom na rynku kosmetycznym w ciągu kolejnej dekady wśród różnych pokoleń konsumentów.
Raport przedstawia istotne informacje dotyczące preferencji poszczególnych pokoleń, ich nawyków zakupowych, wartości, priorytetów oraz czynników motywujących do zakupów. Zwraca uwagę na wpływ tych preferencji na globalne trendy w sektorze kosmetycznym i podkreśla kluczową rolę każdego pokolenia w kształtowaniu wydatków konsumentów na przestrzeni kolejnych dziesięciu lat.
Milenialsi i pokolenie Z stanowią główne siły napędowe globalnej branży kosmetycznej, odpowiadając za niemal połowę wydatków na produkty i usługi kosmetyczne na całym świecie. Obecnie sprzedaż kosmetyków wynosi 1,1 bln USD, a do 2034 r. przewiduje się jej wzrost o 700 mld USD, głównie dzięki rosnącym wydatkom w Azji, które mają sięgnąć 310 mld USD.
Odnosząc się do ustaleń zawartych w raporcie, Claire Marty, wiceprezeska NIQ ds. rynku kosmetycznego, podkreśliła, że „NIQ dostrzega fakt, iż zrozumienie preferencji poszczególnych pokoleń ma istotne znaczenie dla rozwoju działalności w stale ewoluującej branży kosmetycznej. Dla przedsiębiorstw stwarza to możliwości dostosowania strategii do potrzeb każdego pokolenia zamiast stosowania jednego, standardowego podejścia. Nasze dane dotyczące trendów konsumenckich i wyników sprzedaży pomogą markom kosmetycznym zidentyfikować niezaspokojone potrzeby, zrozumieć wartości istotne dla konsumentów i sprostać wyzwaniom rynku detalicznego”.
Analiza preferencji różnych pokoleń w odniesieniu do produktów i usług kosmetycznych wykazała kilka istotnych wniosków. Najważniejsze z nich to:
1. Milenialsi, czyli osoby urodzone pomiędzy 1977 a 1995 r., będą dominującą siłą na rynku kosmetycznym w ciągu kolejnych 10 lat, przewyższając pod względem wydatków pokolenie X.
2. Milenialsi zwiększają wydatki na produkty do pielęgnacji skóry i włosów, a także na usługi kosmetyczne, przy czym preferują naturalne składniki i zamienniki spożywcze dla preparatów pielęgnacyjnych.
3. Trendy prezentowane na platformie TikTok mają duży wpływ na decyzje zakupowe milenialsów, a popularność hashtagu #makeupover30 rośnie dynamicznie, co wpływa na wyszukiwanie produktów i rozwiązań związanych z pielęgnacją skóry.
Pokolenie X, urodzone w latach 1965–1980, stanowi kluczową grupę konsumentów dla marek kosmetycznych w 2024 r., a ich wydatki do 2034 r. mają wzrosnąć o 150 mld USD. Ameryka Północna i region Azji i Pacyfiku będą odpowiedzialne za ponad połowę wzrostu sprzedaży wśród pokolenia X, z szczególnym wkładem chińskich konsumentów należących do klasy średniej i zamożnych konsumentów z Indii. Pokolenie X wykazuje silne zaangażowanie w rynek kosmetyczny, a w przypadku 80% przeanalizowanych kategorii penetracja rynku przewyższa całkowitą populację. Największy wzrost w ciągu kolejnych 10 lat przewiduje się w kategorii pielęgnacji skóry, gdzie prognozowany jest wzrost o 4,9% rok do roku (26,8 bln USD). Co do preferowanego kanału sprzedaży, pokolenie X stawia przede wszystkim na wygodę i najchętniej dokonuje zakupów w kompleksowych kanałach takich jak Amazon i hipermarkety. Zainteresowanie pokolenia X makijażem prezentowanym na TikToku wzrosło do 53%, a w 2024 r. hashtag #over40makeup zyskał na popularności (6,9 mln wyświetleń). Niektórzy twórcy materiałów na TikToku skierowanych do pokolenia X wskazują na popularność produktów takich jak Guide Beauty Wand, które są pomocne dla osób, którym drżenie rąk utrudnia nakładanie makijażu.
„Według naszych prognoz po raz pierwszy w historii wyniki sprzedaży globalnej branży kosmetycznej przekraczają dziś 1 bln USD” – powiedział Wolfgang Fengler, dyrektor generalny World Data Lab. „Świadczy to o zainteresowaniu produktami i usługami kosmetycznymi wśród konsumentów w każdym wieku i z każdego kraju”.
Kompleksowy raport prezentuje trendy i preferencje w zakresie wydatków kolejnych pokoleń na produkty i usługi kosmetyczne. Pokolenie milenialsów napędza największy wzrost (193 mld USD) i do 2034 r. wyniki sprzedaży w tej grupie będą wyższe niż w gronie pokolenia X. Największych wydatków na produkty i usługi kosmetyczne w 2024 r. dokonywało pokolenie X i w ciągu kolejnych dziesięciu lat w tej grupie konsumentów spodziewany jest wzrost sprzedaży o 150 mld USD. Firma NielsenIQ (NIQ) nawiązała współpracę z World Data Lab i SPATE w celu udostępnienia kompleksowego raportu poświęconego wyłącznie prognozowanym trendom na rynku kosmetycznym w ciągu kolejnej dekady wśród różnych pokoleń konsumentów.
„Zrozumienie trendów cyfrowych na platformach typu TikToku oraz wyszukiwanych fraz w Google ma dla marek kosmetycznych istotne znaczenie, ponieważ pomaga im wyprzedzić konkurencję, obrazując w czasie rzeczywistym zmiany zainteresowań i potrzeb konsumentów reprezentujących różne pokolenia” – powiedziała Yarden Horwitz, współzałożycielka SPATE.
Milenialsi i przedstawiciele pokolenia Z kładą duży nacisk na zdrowie i ochronę środowiska, dlatego szukają kosmetyków związanych z zrównoważonym rozwojem. Chętniej wybierają produkty o niskim lub zerowym wpływie na środowisko (+3,2 pp), a pokolenie Z preferuje marki wspierające równość społeczną i mniejszości.
Link do raportu „Beauty Futures” przedstawia wielopokoleniowe trendy wśród konsumentów produktów i usług kosmetycznych z całego świata. Raport jest flagowym produktem NIQ, prezentującym kompleksowy obraz zachowań nabywców w tej branży. Omawia takie aspekty jak:
Kopię raportu dotyczącego prognoz dla globalnej branży kosmetycznej na kolejne 10 lat, najważniejszych czynników skłaniających do zakupów przedstawicieli poszczególnych pokoleń oraz nowych trendów kosmetycznych z serwisów Google i TikToku można uzyskać, klikając tutaj.
O NielsenIQ
NielsenIQ (NIQ) to wiodąca firma światowa zajmująca się badaniami konsumenckimi, oferująca kompleksowe zrozumienie zachowań zakupowych konsumentów i wskazująca nowe ścieżki wzrostu. Po połączeniu z GfK w 2023 roku, NIQ stała się jednym z czołowych liderów branży o globalnym zasięgu. Obecnie działa w ponad 95 krajach, obejmujących 97% światowego PKB. Dzięki kompleksowej analizie danych detalicznych i dogłębnym wnioskom na temat zachowań konsumentów, dostarczanym za pomocą zaawansowanych narzędzi analitycznych i najnowocześniejszych platform, NIQ umożliwia swoim klientom pełne zrozumienie sytuacji: Full ViewTM.
World Data Lab to firma zajmująca się opracowywaniem perspektywicznych danych, które pozwalają mierzyć i przewidywać trendy konsumenckie, wydatki konsumenckie, zmiany demograficzne i postępy w dążeniu do zrównoważonego rozwoju do roku 2034.
Nasza strategia opiera się na zaawansowanych narzędziach do analizy danych, które zostały poddane naukowej recenzji i opublikowane w magazynie „Nature”, co zapewnia niezrównaną dokładność, aktualność i spójność danych dotyczących 180 krajów i ponad 6 tysięcy miast na całym świecie.
SPATE to platforma badawcza wykorzystująca sztuczną inteligencję, która analizuje ponad 20 miliardów sygnałów wyszukiwania i 60 milionów filmików na TikToku na całym świecie. Dzięki tym danym producenci mogą lepiej zrozumieć zmieniające się trendy konsumenckie w branży kosmetycznej, reagując na rosnące zainteresowanie makijażem dla cery dojrzałej obserwowane w wynikach wyszukiwania w Google i na TikToku.
Spate dostarcza producentom informacje na temat ewoluujących trendów konsumenckich, umożliwiając im zrozumienie szybko zmieniającego się świata produktów i usług kosmetycznych, reagując na istotne zmiany w różnych grupach wiekowych odbiorców.
Uwaga prawna: Wszystkie nazwy produktów i firm są zastrzeżonymi znakami towarowymi (™) lub zarejestrowanymi znakami towarowymi (®) ich właścicieli. Ich użycie nie oznacza żadnych powiązań z tymi firmami ani nie jest wyrazem ich poparcia.
Niniejsze zawiadomienie jest obowiązujące w języku źródłowym. Tłumaczenie ma jedynie charakter orientacyjny i służy do ułatwienia zrozumienia treści. W razie wątpliwości należy odnosić się do oryginalnego tekstu, który ma znaczenie prawnie wiążące.
Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl