Biznes i finanse

Midea zwiększa obecność na rynku pomp ciepła wobec optymistycznych prognoz jego rozwoju

Poznaj nowe strategie zarządzania ryzykiem, zdywersyfikuj swój portfel i bądź na bieżąco z dynamicznie rozwijającym się rynkiem kryptowalut.

FOSHAN, Chiny, 13 grudnia 2024 r. /PRNewswire/ — W ekskluzywnym wywiadzie dla JARN, czołowego japońskiego czasopisma poświęconego branży HVAC (techniki grzewczej, wentylacyjnej i klimatyzacyjnej), Peter Guan – Vice President w Midea Group i President w Midea Building Technologies (MBT) – podzielił się spostrzeżeniami na temat ewolucji światowego rynku pomp ciepła. Guan z optymizmem mówił o perspektywach wzrostu europejskiego runku pomp ciepła ATW (powietrze-woda), zwracając uwagę również na obiecujące możliwości w Ameryce Północnej i Australii.

Pompy ciepła jako kluczowa technologia dla zrównoważonego rozwoju

Zdaniem MIT Technology Review, technologia pomp ciepła jest jedną z najważniejszych innowacji 2024 r. Wpływa ona znacząco na redukcję emisji CO2 i odchodzenie od paliw kopalnych. Z prognoz wynika, że dzięki postępowi technologicznemu oraz wsparciu programów ochrony środowiska, rynek pomp ciepła w ciągu najbliższych dwóch lat przeżyje istotny wzrost.

MBT, będąca kluczowym graczem w segmencie HVAC w ramach Midea Group, jest liderem w rozwoju technologii pomp ciepła, zwłaszcza w Europie. Firma od kilku lat aktywnie rozwija swoją obecność na rynku pomp ciepła ATW w tym regionie.

Europa: lider w technologii pomp ciepła

Unia Europejska aktywnie promuje stosowanie pomp ciepła poprzez programy finansowe, szkolenia i ułatwienia w uzyskiwaniu pozwoleń. W krajach takich jak Niemcy, Francja i Polska wprowadzono rozbudowane programy dofinansowania, które mają przyczynić się do rozwoju branży.

Europejskie Stowarzyszenie Branży Pomp Ciepła (European Heat Pump Association) ogłosiło wprowadzenie Programu Akceleratora Rynku Pomp Ciepła (Heat Pump Accelerator Programme), który ma na celu uruchomienie blisko 10 milionów pomp ciepła do 2029 roku, z czego ponad połowę stanowić będą rozwiązania ATW. Prognozy wskazują, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu komercyjnego rynku pomp ciepła ma wynieść 12%, a do 2028 roku wartość rynku ma sięgnąć 1,15 miliarda euro.

Wzmacnianie obecności na rynkach europejskich

Aby wykorzystać potencjał wzrostowy w Europie, MBT podejmuje strategiczne działania mające na celu wzmocnienie swojej obecności na lokalnych rynkach.

Firma otworzyła centrum badawczo-rozwojowe, aby dostosować swoje produkty do miejscowych potrzeb i elastycznie reagować na zmiany na rynku.

Współpraca z dystrybutorami pozwoliła zwiększyć skuteczność kampanii marketingowych, co przełożyło się na większą świadomość konsumentów na temat zalet pomp ciepła w zastosowaniach komercyjnych i domowych. Ponadto, w ciągu ostatnich dwóch lat udoskonalono ponad 700 ekspozycji pomp ciepła typu „sklep w sklepie” (SIS).

MBT zbudowała swoją pozycję na rynku poprzez udział w wydarzeniach branżowych, takich jak Chillventa 2024, gdzie firma zaprezentowała Super Advisor. Program ten, stworzony we współpracy z francuską Trace Software, umożliwia zarządzanie energią iEasyEnergy, obejmując instalacje fotowoltaiczne, domowe akumulatory oraz pompy ciepła. Dzięki niemu współczynnik samowystarczalności osiąga imponujący poziom 80-90%, zwiększając precyzję i wydajność domowych rozwiązań w zakresie zarządzania energią.

MBT również inwestuje w rozwój swojego personelu, oferując szkolenia dla monterów pomp ciepła w 32 ośrodkach szkoleniowych w Europie, w tym we Włoszech, Niemczech, na Węgrzech i w Polsce.

Dodatkowo, firma ciągle poszerza swoją sieć dostaw poprzez akwizycje na rynku, jak np. przejęcie spółki Clivet w 2016 r. W ostatnim czasie firma zainwestowała ponad 60 mln EUR w nowe obiekty produkcyjne i badawczo-rozwojowe, w celu dalszego rozwoju.

Ekspansja w Ameryce Północnej i Australii

MBT koncentruje się nie tylko na rozwoju w Europie, ale także na zwiększaniu obecności w Ameryce Północnej i Australii. Prognozy Międzynarodowej Agencji Energetycznej przewidują, że do 2030 r. rynek pomp ciepła w Ameryce Północnej zwiększy się o ponad 50%, a sprzedaż w Stanach Zjednoczonych wzrośnie o 25%. W Australii natomiast wskaźnik zastosowania pomp ciepła ma wzrosnąć o 40% do 2030 r., co będzie wspierane przez publiczne programy, takie jak Ramy Przystosowania do Zmian Klimatu (Climate Change Adaptation Framework).

MBT wprowadziła specjalną ofertę dostosowaną do potrzeb rynków, oferując pompy ciepła i podgrzewacze wody o wyższych parametrach użytkowych. Firma planuje rozwijać swoją globalną przewagę konkurencyjną poprzez rozwój technologii, różnicowanie oferty i zapewnianie obsługi posprzedażowej.

Innowacyjność i zrównoważony rozwój są kluczowe dla MBT.

Firma przeznacza 5% swoich rocznych przychodów na badania i rozwój, posiada 6 ośrodków badawczo-rozwojowych i 93 centra szkoleniowe na całym świecie, co pozwala jej utrzymać najwyższy poziom usług.

„Światowa branża pomp ciepła rośnie w dużym tempie, korzystając na szybkim rozwoju technologii i sprzyjającym rozwiązaniom systemowym – powiedział Guan. – Nasza branża ma dużo do zaoferowania konsumentom przywiązującym coraz większą wagę do zrównoważonego rozwoju. Koncentrując się na rozwoju działalności w Europie i innych regionach, chcemy napędzać wzrost i przełomowe innowacje w tym kluczowym sektorze”.


Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM