Wiadomości Polska Biznes i finanse Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska
Biznes i finanse

Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska

Współczesny biznes coraz bardziej uwzględnia kwestie środowiskowe, społeczne i transparentność w swoich strategiach. Przykładem jest Opella, firma z branży Consumer Healthcare w Sanofi, która niedawno uzyskała certyfikat B Corp w Europie Środkowo-Wschodniej dzięki konsekwentnemu realizowaniu celów ESG.

Firma, która otrzymuje certyfikat B Corp (benefit corporation) od międzynarodowej sieci B Lab, przechodzi przez kompleksowy proces weryfikacyjny, który potwierdza spełnienie wysokich standardów odpowiedzialności, przejrzystości, wpływu społecznego i środowiskowego.

„Cele zrównoważonego rozwoju są integralnym elementem strategii naszej firmy i kierują naszymi procesami decyzyjnymi: wdrażamy rozwiązania wspierające gospodarkę niskoemisyjną, edukujemy w zakresie samoopieki i samoleczenia, działamy na rzecz lokalnych społeczności, promujemy inkluzywność i różnorodność w miejscu pracy” – podkreśliła Marissa Saretsky, Chief Sustainability Officer w Opella.

Opella działa w sposób zrównoważony, podejmując konkretne i mierzalne kroki w celu redukcji emisji gazów cieplarnianych, minimalizacji odpadów i ochrony ekosystemów.

W Europie Środkowo-Wschodniej zakłady produkcyjne Opelli w Polsce i na Węgrzech są od 2020 roku zasilane w 100% energią odnawialną. W latach 2019-2023 udało się obniżyć emisję gazów cieplarnianych o 73%, co przyczynia się do globalnego celu firmy, jakim jest redukcja emisji o 65% do 2025 roku. Firma dostosowuje swój biznes do gospodarki obiegu zamkniętego, wprowadzając w punktach sprzedaży 99% materiałów przyjaznych dla środowiska, a od 2021 roku ogranicza ilość materiałów drukowanych o ponad 30%*. Dodatkowo pracuje nad zmniejszeniem śladu węglowego dystrybucji poprzez optymalizację załadunku i priorytetowe traktowanie metod wysyłki o mniejszym wpływie na środowisko.

Opella angażuje się w realizację celów społecznych poprzez programy edukacji zdrowotnej, promowanie samoopieki i odpowiedzialnego samoleczenia w społeczeństwie, wsparcie lokalnych społeczności poprzez współpracę z organizacjami pozarządowymi oraz dbałość o dobrostan pracowników.

„Naszą misją jest wspieranie dbania o własne zdrowie, zachęcanie do wdrażania zdrowych nawyków i profilaktyki. Szczególnie dumny jestem z kampanii „Prowadź się zdrowo”, w ramach której udostępniliśmy w 16 miastach w Polsce możliwość skorzystania z bezpłatnego badania wątroby. Wielu osobom, w tym również mnie, udało się dzięki temu przestawić na zdrowy tryb życia” – zaznaczył Przemek Dzierbicki, General Manager Central & Eastern Europe w Opella.

Pracownicy mają możliwość skorzystania z płatnego urlopu na udział w programach wolontariackich wspierających lokalne społeczności, takich jak sprzątanie nabrzeży rzek czy wsparcie dla zdrowia psychicznego. W 2023 roku w wolontariacie wzięło udział ponad 85 proc. pracowników z regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

„Kolejny ważny temat to inkluzywność, zarówno w kontekście świadomości społecznej, jak i dostępu do opieki zdrowotnej. W naszych reklamach występują różnorodni bohaterowie, w tym osoby z niepełnosprawnościami. Chcemy efektywnie wykorzystywać nasze platformy do edukacji i rozmowy o samoopiece w różnych kontekstach” – dodaje Przemek Dzierbicki.

Firma dąży do stworzenia zespołów, które są różnorodne i inkluzywne. W Europie Środkowo-Wschodniej, ponad 50 proc. stanowisk kierowniczych i kierowniczych wyższego szczebla są zajmowane przez kobiety. Aby realizować tę politykę globalnie, wprowadzono płatny 14-tygodniowy urlop rodzicielski, który jest oferowany przez pracodawcę, niezależnie od płci rodzica, uzupełniając istniejące ustawowe urlopy w krajach, gdzie są one krótsze lub bezpłatne.

Naszym pracownikom oferujemy program benefitów „All Well”, który wspiera ich w zdrowiu fizycznym, psychicznym, finansowym oraz kulturze pracy. Program ten zawiera Employee Assistance Program, elastyczną organizację pracy oraz przyjazne środowisko pracy, aby zapewnić naszym pracownikom kompleksowe wsparcie.

Nasi pracownicy mają dostęp do różnorodnych możliwości rozwoju, takich jak regularne szkolenia, udział w krótkoterminowych projektach oraz zdobywanie uznawanych certyfikatów. Co roku aż 90% pracowników bierze udział w szkoleniach zawodowych i ogólnorozwojowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Nasza firma dba o ciągły rozwój swoich pracowników.

„Cele zrównoważonego rozwoju nie tylko przynoszą firmie wymierne efekty w postaci poprawy efektywności operacyjnej, budowania zaufania naszych interesariuszy oraz wzmacniania pozycji rynkowej, ale mają także realny, pozytywny wpływ na świat wokół nas. Dzięki temu nie tylko rozwijamy firmę, ale także inspirujemy innych do działania na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości” – zaznaczyła Marissa Saretsky.

Opella otrzymała certyfikat B Corp dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej, obejmującego Polskę, Węgry, Rumunię, Czechy, Słowację i Ukrainę. Ten krok jest częścią dążenia firmy do uzyskania globalnej certyfikacji, po wcześniejszych sukcesach w Europie Zachodniej, hiszpańskiej Ameryce Łacińskiej oraz Ameryce Północnej.


Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version