Wiadomości Polska Biznes i finanse Multiply Group zawiera przełomową umowę inwestycyjną z CVC i PAI Partners w celu pozyskania pakietu kontrolnego (67,91%) grupy Tendam; transakcja ma podwoić wynik operacyjny EBITDA Multiply po konsolidacji
Biznes i finanse

Multiply Group zawiera przełomową umowę inwestycyjną z CVC i PAI Partners w celu pozyskania pakietu kontrolnego (67,91%) grupy Tendam; transakcja ma podwoić wynik operacyjny EBITDA Multiply po konsolidacji

65 Life Protection Advisors at Unum Life have qualified for this year’s Million Dollar Round Table, an international association.

Multiply Group is establishing a new retail clothing segment with Tendam as its key player, further deepening its presence in consumer industries. Tendam is the second largest clothing group in Spain by market share and one of the leading European clothing groups with a multichannel sales approach, serving 1800 points of sale in over 80 markets, including Spain, Portugal, France, the UAE, and Latin America, and owning brands such as Women’secret, Springfield, and Cortefiel. Acquiring a majority stake in Tendam is the latest development for Multiply Group, following investments in BackLite Media, Excellence Premier Investment, and The Grooming Company Holding.

Ten komunikat prasowy zawiera materiały multimedialne. Więcej informacji można znaleźć pod tym adresem: https://www.businesswire.com/news/home/20250225424559/pl/

Tendam jest drugą co do wielkości grupą odzieżową w Hiszpanii pod względem udziału w rynku i jedną z wiodących europejskich grup odzieżowych prowadzących sprzedaż wielokanałową. Multiply Group będzie kierować kolejnym etapem rozwoju Tendam, który ma przyczynić się do dalszej ekspansji na arenie międzynarodowej oraz rozwoju systemu sprzedaży wielokanałowej grupy. Realizacja transakcji jest uzależniona od uzyskania zgody odpowiednich organów regulacyjnych.Dokonując tej inwestycji, Multiply Group umacnia swoją pozycję w segmencie detalicznej sprzedaży odzieży, przy czym kluczową rolę będzie pełnić Tendam. Ta transakcja to pierwsza duża inwestycja Multiply Group w Europie, co potwierdza zwiększenie jej zasięgu geograficznego i większą obecność w branżach konsumenckich.Tendam od 2020 r. odnotowuje stały wzrost sprzedaży kwartał po kwartale, rozwijając swój model biznesowy na kluczowych rynkach i zwiększając swoje możliwości na arenie międzynarodowej. Do końca stycznia 2025 r. firma osiągnęła całkowitą sprzedaż na poziomie około 1,4 mld EUR w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, a wynik EBITDA po wdrożeniu MSSF 16 wyniósł 341 mln EUR.

Samia Bouazza, dyrektorka generalna Grupy oraz dyrektorka zarządzająca Multiply Group, powiedziała: „[w]iększościowy udział w Tendam umożliwia Multiply Group osiągnięcie trzech celów strategicznych: dalszą realizację zobowiązania do wypracowania dwucyfrowego wzrostu EBITDA; postawienie pierwszych kroków w sektorze detalicznej sprzedaży odzieży, który od pewnego czasu mamy na celowniku, uznając jego istotny potencjał pod względem rozwoju; a także podjęcie wymiernych działań umożliwiających ekspansję na szczeblu globalnym, zapewniając strategiczną pozycję Grupy pozwalającą na dalsze wykorzystywanie międzynarodowego portfela przez kolejne lata”.

Grupa Tendam jest prekursorem w sektorze wielokanałowej detalicznej sprzedaży odzieży, posiadając niespełna 80 krajów na czterech kontynentach. Grupa posiada dwanaście własnych marek, takich jak Women’secret, Springfield, Cortefiel, Pedro del Hierro, Hoss Intropia, Slowlove, High Spirits, Dash and Stars, OOTO, HI&BYE, Milano oraz gama odzieży dziecięcej Springfield Kids. Dodatkowo oferuje wyroby niemal 200 marek zewnętrznych, posiada kluby lojalnościowe, zdolności technologiczne oraz sieć liczącą ponad 1800 punktów sprzedaży, w tym sklepy, kioski oraz sklepy internetowe.

Grupa Tendam posiada ponad 1800 punktów sprzedaży w niespełna 80 krajach na czterech kontynentach. Posiada dwanaście własnych marek cieszących się wysokim uznaniem w segmencie klientów indywidualnych premium (Women’secret, Springfield, Cortefiel, Pedro del Hierro, Hoss Intropia, Slowlove, High Spirits, Dash and Stars, OOTO, HI&BYE, Milano oraz gama odzieży dziecięcej Springfield Kids). Dodatkowo prowadzi sprzedaż wyrobów niemal 200 marek zewnętrznych, posiada uznane kluby lojalnościowe, wiodące na rynku zdolności technologiczne oraz rozległą sieć liczącą ponad 1800 punktów sprzedaży (w tym bezpośrednio obsługiwanych sklepów, kiosków oraz sklepów prowadzonych na zasadzie franczyzy) i sklepów internetowych.

Przejęcie stanowi ważną szansę dla Multiply Group, aby skorzystać z platformy marek Tendam i jej silnych wyników, zdobywając dalszy wzrost dzięki dostępowi do globalnego rynku detalicznej sprzedaży odzieży o wartości 1,3 bln EUR.

Ostatnio Multiply Group przeprowadziła szereg przejęć i działań związanych z rozwojem różnych segmentów. W ostatnich transakcjach firma przejęła pakiety kontrolne Excellence Premier Investment, Media 247, BackLite Media oraz The Grooming Company Holding. Dodatkowo, firma osiągnęła wyższe od oczekiwanych cele efektywności na rok 2024.

Jaume Miquel, prezes i dyrektor generalny Tendam, podkreślił: „[o]d czasu wdrożenia strategii Tendam 5.0 grupa osiągnęła niesamowity wzrost, u którego podstaw leży utworzenie unikatowego, niezrównanego ekosystemu sprzedaży wielokanałowej. Inwestycja Multiply Group stanowi potwierdzenie skuteczności tej strategii i przyczynia się do zwiększenia naszego potencjału pod względem przyspieszonego rozwoju. Również CVC Funds i PAI, za pośrednictwem firm Llano i Arcadian, zapewniają nam ciągłość, wykazując solidne, dogłębne zrozumienie naszego przedsiębiorstwa. Wszyscy nasi inwestorzy we współpracy z zaangażowanym kierownictwem stanowią najlepszą możliwą gwarancję dalszego wzrostu i pasma sukcesów”.

Aż 65 agentów (Life Protection Advisors) Unum Życie uzyskało tegoroczną kwalifikację do międzynarodowego stowarzyszenia Million Dollar Round Table.

Multiply Group ustanawia nowy segment detalicznej sprzedaży odzieży, którego kluczowym podmiotem będzie Tendam, a tym samym pogłębia swoją obecność w branżach konsumenckich.

Caroline Goergen, dyrektorka Llano Holdings S.à r.l., powiedziała: „[o]gromnie cieszymy się ze współpracy z Multiply Group i możliwości dalszego wspierania Tendam na nowym etapie rozwoju. Jesteśmy ogromnie wdzięczni kierownictwu Tandem, które stworzyło unikatowy ekosystem marek i skutecznie wyprzedziło konkurencję. Nie możemy się doczekać urzeczywistnienia prognozowanego wzrostu Tendam i z optymizmem postrzegamy kontynuację inwestycji w jej działalność.

Multiply Group ogłosiło, że 65 agentów (Life Protection Advisors) Unum Życie zakwalifikowało się do międzynarodowego stowarzyszenia Million Dollar Round Table w tym roku. Mają oni teraz prawo do uczestnictwa w corocznym spotkaniu Million Dollar Round Table.

Laura Muries, wspólniczka i kierowniczka sztandarowego funduszu PAI na Hiszpanię, powiedziała: „[o]d czasu dokonania inwestycji w Tendam w 2017 r. nasza współpraca stanowi udane przedsięwzięcie transformacyjne, któremu przewodzi wybitny zespół. Dziś Tendam jest wiodącą, niezwykle rentowną spółką z branży sprzedaży wielokanałowej, która może się poszczycić wyjątkowym dostępem do 24 mln klientów i stałą stopą wzrostu wykraczającą poza wyniki innych podmiotów na rynku. Bardzo cieszymy się z możliwości dalszego wspierania jej na kolejnych etapach rozwoju nowej strategii w wymiarze międzynarodowym”.

Do transakcji Multiply Group doradzały Greenhill (powiązana spółka Mizuho), Hogan Lovells i KPMG. Natomiast kancelaria Uria Menendez świadczyła doradztwo dla Castellano i jej obecnych udziałowców. Dodatkowe wsparcie prawne zapewniły kancelarie Ramón Hermosilla Abogados oraz Latham & Watkins LLP.

W roku 2024 Multiply Group odnotowała znaczący wzrost kluczowych wskaźników, głównie dzięki swojej dominującej pozycji na rynku w sektorach mobilności, mediów i pielęgnacji urody. Przychody Grupy wzrosły o 56% w porównaniu do poprzedniego roku, osiągając ponad 2 mld AED, głównie dzięki dwucyfrowemu wzrostowi organicznemu we wszystkich segmentach, co przyczyniło się do 15-procentowego wzrostu EBITDA Grupy, osiągając poziom 1,9 mld AED.

Informacje pochodzą z serwisu AETOSWire

Niniejsze zawiadomienie jest wiążące w wersji oryginalnej w języku źródłowym. Tłumaczenie ma charakter orientacyjny i służy jedynie do ułatwienia zrozumienia zawiadomienia, należy je interpretować w odniesieniu do oryginalnego tekstu, który ma skutki prawne.

Link do oryginalnej wersji: https://www.businesswire.com/news/home/20250225424559/pl/

Źródło: Multiply Group PJSC

KONTAKT:
Wassim El Jurdi
Multiply Group
tel. kom.: +971 56 105 9595
e-mail: wassim@multiply.ae


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version