Biznes i finanse

NIQ ogłasza wzrost wartości globalnej branży kosmetycznej o 7,3% rok do roku

W Ameryce Łacińskiej odnotowano znaczny wzrost o 19,1%, a w Afryce i na Bliskim Wschodzie o 27,1%. W USA aż 41% kosmetyków i środków higieny osobistej jest sprzedawanych za pośrednictwem handlu internetowego. Natomiast zakupy kosmetyków na całym świecie w 68% przypadków dokonywane są za pośrednictwem platform społecznościowych.

NielsenIQ (NIQ), światowy lider w dziedzinie badań konsumenckich, ogłosił, że globalna branża kosmetyczna odnotowała stabilny wzrost wartości o 7,3% rok do roku. Największy wzrost zaobserwowano w regionach Ameryki Łacińskiej, Afryki i Bliskiego Wschodu, a także w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej, gdzie wzrost wyniósł odpowiednio +7,8% i +7,7%. Region Azja-Pacyfik, w tym Korea Południowa, Indie, Tajlandia, Singapur i Nowa Zelandia, stają się kluczowymi rynkami, przyczyniając się do ogólnego wzrostu wartości. Wzrostowi sprzyjają rosnące dochody i napływ nowych konsumentów, choć inflacja jest jednym z głównych czynników stymulujących globalną ekspansję branży.

E-commerce revolutionizing the retail market

The global beauty industry is being driven by online sales, with growth varying in different regions. In China, 87% of all skincare and haircare products are sold online. In India, 17% of beauty products are purchased online, while in Brazil, the figure is below 10%. Despite these differences, there is a general trend: online sales are surpassing brick-and-mortar retail.

W Stanach Zjednoczonych sprzedaż internetowa nadal dominuje nad sprzedażą w sklepach stacjonarnych, a aż 41% kosmetyków i produktów higieny osobistej jest kupowanych online. W ciągu ostatnich czterech lat platformy handlu elektronicznego, takie jak Amazon, zwiększyły swój udział na rynku o 7,3 punktu procentowego, oferując konkurencyjne ceny, szybką dostawę oraz szeroki wybór produktów. Klienci coraz częściej wybierają usługi Amazona do uzupełniania swoich zapasów ulubionych produktów, a ich wydatki z roku na rok wzrastają. Ostatnie pięć lat to okres ogromnego wzrostu sprzedaży internetowej, podczas gdy sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych pozostaje na podobnym poziomie. W przyszłości sprzedawcy detaliczni będą zmuszeni do przekształcenia obsługi w sklepach stacjonarnych, aby sprostać potrzebom nowoczesnych konsumentów.

Przesunięcie preferencji konsumentów w stronę handlu internetowego oznacza rosnącą popularność e-commerce kosztem sklepów stacjonarnych. Ten trend nie jest tylko efektem pandemii, lecz strukturalną zmianą w zachowaniach nabywców, zwłaszcza wśród młodszych pokoleń.

Dynamiczny wzrost sprzedaży poprzez platformy społecznościowe

Platformy społecznościowe stały się głównym kanałem sprzedaży, z 68% zakupów dokonywanych pod wpływem impulsu. TikTok Shop, zajmujący ósme miejsce wśród największych sprzedawców internetowych produktów związanych ze zdrowiem i urodą w USA, generuje sprzedaż kosmetyków o wartości miliarda USD. W USA 12,5% kupujących kosmetyki i produkty zdrowotne dokonało zakupu za pośrednictwem aplikacji, a w Chinach 31% kosmetyków do pielęgnacji skóry jest kupowanych w sklepie Douyin/TikTok, co przyciąga konsumentów chcących odkrywać nowe marki i produkty.

Wraz z rosnącym handlem internetowym, sprzedaż w sklepach stacjonarnych nadal pozostaje istotna. Klienci cenią sobie możliwość osobistego kontaktu i indywidualnego doradztwa, zwłaszcza w przypadku droższych produktów, takich jak kosmetyki do pielęgnacji skóry. Sprzedawcy będą musieli znaleźć równowagę między wygodą zakupów online a zadowoleniem klientów, inwestując w hybrydowe modele sprzedaży, które łączą zalety zakupów online i obsługi sklepowej.

„W warunkach szybkiej ewolucji w branży kosmetycznej w 2025 roku sukces wymaga zachowania delikatnej równowagi. Dynamiczne zależności między innowacją i tradycją, dostępnością i luksusem, zrównoważonym rozwojem i skalowalnością oraz personalizacją i inkluzywnością zmieniają oblicze rynku, na którym działają producenci i sprzedawcy detaliczni kosmetyków. Znalezienie równowagi będzie kluczowym wyzwaniem dla chcących prosperować na wartym bilion dolarów światowym rynku”.

Według Taras Jamesa Taylora, starszej wiceprezes ds. kosmetyków i produktów do pielęgnacji w NIQ, raporty Beauty Trends i State of Beauty 2025 oferują cenne informacje.

Aby uzyskać więcej informacji na temat raportów Beauty Trends i State of Beauty 2025, odwiedź tę stronę i zapisz się do Beauty Inner Circle, aby uzyskać dostęp do ekskluzywnych treści.

O NielsenIQ

NielsenIQ (NIQ) to wiodąca firma globalna zajmująca się badaniami konsumenckimi, oferująca kompleksowe zrozumienie zachowań zakupowych konsumentów i wskazująca nowe możliwości wzrostu. Po połączeniu z GfK w 2023 roku, NIQ stała się jednym z największych liderów branży o globalnym zasięgu. Obecnie firma działa w ponad 90 krajach, które zamieszkuje około 85% populacji świata i generuje ponad 7,2 biliona USD wydatków konsumenckich. Dzięki kompleksowej analizie danych detalicznych i zaawansowanym narzędziom analitycznym, takim jak Full View™, NielsenIQ zapewnia swoim klientom pełny obraz rynku i zachowań konsumentów.

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę www.niq.com

Ostrzeżenie: Wszystkie nazwy produktów i firm są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do ich właścicieli. Ich użycie nie oznacza powiązania z tymi podmiotami ani poparcia dla nich.

Niniejsze zawiadomienie jest obowiązujące w języku oryginalnym. Tłumaczenie jest jedynie pomocnicze i powinno być interpretowane w odniesieniu do oryginału, który ma skutki prawne.


Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl