Ludzie i kultura

BMW Art Car Collection celebrates 50th anniversary with global tour

Według najnowszego badania, ponad 56 proc. Polaków odczuwa dumę ze swojego kraju, przy czym głównymi powodami są postacie i wydarzenia historyczne. Jednak tylko 4 proc. respondentów wskazało innowacje w dziedzinie wynalazków, a 3 proc. osiągnięcia technologiczne jako powody do dumy. Co więcej, aż 41 proc. badanych uważa, że pod względem ogólnego rozwoju Polska pozostaje w tyle za innymi krajami Europy, mimo że fakty mówią coś przeciwnego – Polska jest jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek UE. W związku z tym rusza kampania We Did It In Poland Fundacji WłączeniPlus pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, której celem jest nagłaśnianie polskich osiągnięć oraz budowanie dumy narodowej, wzmacnianie poczucia przynależności i sprawczości Polaków.

In Munich, 20 renowned international artists have been creating BMW Art Cars since 1975. These „rolling sculptures” showcase a diverse range of art history from Alexander Calder’s first-ever Art Car to Julie Mehretu’s latest creation. To celebrate the anniversary, the BMW Art Car World Tour is hosting its largest exhibition programme to date, with displays on all five continents.

„The BMW Art Car Collection celebrates 50 years of artistic freedom and visionary design. The 20 vehicles have become international icons, telling stories of society, technology and performance,” says Ilka Horstmeier, Board Member for Human Resources and Real Estate at BMW Group.

The BMW Art Car World Tour is set to begin in Europe and Asia, featuring iconic works by artists such as Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Robert Rauschenberg, David Hockney, Jeff Koons, and Julie Mehretu. The European leg will kick off in Vienna on 20-21 March, with the Museum of Applied Arts and the SPARK Art Fair hosting the exhibition. Simultaneously, the 20th BMW Art Car by Julie Mehretu will make its debut in Asia at Art Basel in Hong Kong from 28-30 March.

Following a featured exhibit at the BMW Museum, the tour will also visit various international art fairs such as Art Dubai and Market Art Fair in Stockholm, as well as classic automobile institutions like the Concorso d’Eleganza at Lake Como and the Louwman Museum in The Hague.

Aside from the tour, BMW will also be launching a range of lifestyle products, art car miniatures, and a new book to mark the anniversary.

“I adore that car. It has exceeded my expectations as a work of art.”
Andy Warhol, BMW Art Car #4, 1979

For more information and images, visit: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/topic/9537/art-car/.


Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl