Jak czytamy na portalu Prawo.pl, Kodeks Etyki Radcy Prawnego już w obecnym kształcie wskazuje, że informowanie o wykonywaniu zawodu oraz działalności z nim związanej jest prawem radcy prawnego. Równocześnie podkreśla, że chodzi o działania niestanowiące bezpośredniej propozycji zawarcia umowy z konkretnym klientem, bez względu na jego formę, treść i środki techniczne.
Nadzwyczajny Krajowy Zjazd Radców Prawnych, zwołany na 6 lipca, czyli w 40-lecie uchwalenia ustawy regulującej wykonywanie tej profesji, może jednak znacząco zliberalizować te przepisy. W nowym Kodeksie znaleźć się ma bowiem definicja informowania o wykonywaniu zawodu. W myśl propozycji ma to być komunikacja mająca na celu bezpośrednią lub pośrednią promocję radcy prawnego, jego wizerunku, wykonywania zawodu lub kancelarii bez względu na treść, formę lub środki komunikacji. Co więcej, radcy mają mieć możliwość wykorzystywania przy tym komunikacji pochodzącej od podmiotu zewnętrznego w imieniu, na rzecz lub w swoim interesie – informuje serwis Prawo.pl.
„To kontynuacja zmian, które zapoczątkowano w 2007 roku, a ograniczenia dotyczyć będą, podobnie jak obecnie, treści (np. promocja nieprawdziwa, wprowadzająca w błąd, nierzeczowa) lub sposobu informowania (np. promocja nachalna, agresywna, w niewłaściwym miejscu)” – tłumaczy w rozmowie z portalem Włodzimierz Chróścik, prezes Krajowej Radcy Radców Prawnych.
Pytana przez Prawo.pl o subtelną różnicę pomiędzy „informowaniem” a „reklamowaniem” Anna Sularz, właścicielka kancelarii radcy prawnego wyjaśnia, że zaproponowane zmiany to pierwszy krok w procesie nadążania Kodeksu Etyki Zawodu Radcy Prawnego za dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością.
„Wielu radców prawnych odnajduje się w sieci, prowadzi konta w social mediach, pisze blogi prawnicze – zgodnie z naczelną zasadą: >>nie ma Cię w internecie, to znaczy, że nie istniejesz<<. Dzięki wprowadzonej zmianie nie będzie wątpliwości, że taka aktywność pozostaje zgodna z zapisami Kodeksu Etyki. Marketing prawniczy, jeszcze do niedawna raczkujący, któremu nie dawano większych szans, dziś ma spory udział w rynku usług” – tłumaczy ekspertka.
Pełny tekst artykułu: https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/radca-prawny-a-reklama-zmiany-w-kodeksie-etyki,516015.html
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Źródło informacji: pap-mediaroom.pl