Nauka i technologie

Raport: wsparcie zewnętrznego podmiotu pomaga klientom SAP uzyskać kontrolę nad strategią planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) i związanymi z nią kosztami

LAS VEGAS–(BUSINESS WIRE)–Spółka Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI), dostawca usług i wsparcia oprogramowania dla firm o zasięgu globalnym, wiodący podmiot zewnętrzny świadczący usługi wsparcia dla oprogramowania Oracle i SAP oraz partner Salesforce, ogłosiła dostępność raportu z przeprowadzonego w tym roku badania Valoir Research pt. „Maksymalizacja wartości SAP we współpracy z Rimini Street”, który opisuje szereg korzyści płynących z wykorzystania zewnętrznych usług wsparcia dla oprogramowania SAP. Raport z 2022 r. stanowi uzupełnienie raportu z 2020 r. pt. „Ocena strategii Rimini Street w kwestii SAP”. Najnowsza wersja zawiera aktualizację planów i czynników wpływających na wdrożenie systemu ERP oraz odzwierciedla nieustanne wysiłki SAP w zakresie ulepszenia systemu S/4HANA.

„Nasze relacje z klientami stały się z czasem bardziej strategiczne, ponieważ przedsiębiorstwa dążą do uzyskania wartości z ugruntowanych aktywów, jednocześnie planując przyszłe działania i realizując je w przemyślany sposób ‒ powiedział Seth Ravin, dyrektor generalny i prezes zarządu Rimini Street. ‒ Valoir potwierdza ten trend zarówno w raporcie z 2020 r., jak i w najnowszym, w ramach którego przeprowadzono wywiady z naszymi klientami. Zidentyfikowano również kilka interesujących typów klientów SAP, którzy podchodzą do systemu S/4HANA w różny sposób”.

Raport z 2020 r. zdefiniował środowisko SAP firmy Rimini Street

Wydaje się, że przedsiębiorstwo SAP jest gotowe zastąpić tradycyjny, stacjonarny pakiet ERP produktem ERP opartym na chmurze obliczeniowej, zwanym S/4HANA. Ponieważ ERP jest podstawowym pakietem aplikacji dla przedsiębiorstw realizujących krytyczne obciążenia robocze, nie można go po prostu „zgrać i zastąpić” bardziej nowoczesną wersją oprogramowania. Firmy muszą same zdecydować, czy chcą przejść na S/4HANA, czy nie, a jeśli tak, to jak powinna wyglądać strategia migracji. Jak zauważono w raporcie z 2020 r.: „Przejście na S/4HANA nie jest zwykłą aktualizacją; to nowy proces wdrożeniowy, z nową platformą i bazą danych”. Valoir szacuje, że proces migracji, poza zakłóceniami biznesowymi, kosztowałby klientów płacących obecnie 1 mln dolarów rocznie za wsparcie i utrzymanie SAP od 15 do 30 mln dolarów za przejście na system S/4HANA i jego użytkowanie”.

Dwóch klientów Rimini Street przepytanych przez Valoir na potrzeby raportu z 2020 r., uznało, że produkt S/4HANA nie jest dostatecznie rozwinięty, ponieważ brakuje mu szerokiego zakresu funkcji dostępnych w tradycyjnym pakiecie ERP. Kolejny klient stwierdził, że musi usprawnić swoje procesy i zracjonalizować działania, aby przygotować się na tak „dużą transformację”. Klienci, z którymi przeprowadzono wywiady na potrzeby raportu, podali trzy różne powody korzystania ze wsparcia podmiotu zewnętrznego. W szczególności korzystali oni z usług Rimini Street, aby:

  • Odroczyć decyzję o wdrożeniu systemu S/4HANA, ponieważ wiąże się ona ze znacznymi inwestycjami i zakłóceniami biznesowymi;
  • Wykorzystać istniejące inwestycje SAP na potrzeby wdrażania innowacji, zamiast czekać, aż S/4HANA zapewni innowacje; lub
  • Zaplanować przejście na S/4HANA, gdy produkt będzie lepiej rozwinięty i zapewni większą wartość.

Zasadniczo wsparcie podmiotu zewnętrznego sprzyja wdrażaniu racjonalnej strategii ERP, która nie musi się ograniczać do jednego produktu lub dostawcy.

Raport z 2022 r. wyjaśnia, jak ewoluowały strategie przedsiębiorstw w zakresie ERP

SAP pozycjonuje obecnie S/4HANA jako ważny element strategii transformacji cyfrowej klientów. Jednak wielu klientów SAP nie chce uznać ram czasowych wyznaczonych przez SAP dla procesu wdrożeniowego. Część z nich zwróciła się do podmiotów zewnętrznych o zapewnienie wsparcia, co daje im czas na podjęcie decyzji w kwestii długoterminowej strategii ERP, sposobu jej wdrażania i ram czasowych. W międzyczasie mogą też ocenić rozwiązania ERP inne niż SAP.

W 2022 r. wśród klientów Rimini Street korzystających z oprogramowania SAP można wyodrębnić następujące cztery grupy:

  • Wcześni zwolennicy systemu S/4HANA, którzy korzystają z wsparcia firmy Rimini Street ze względu na jej wiedzę o SAP i ofertę usług, w tym usług zarządzanych i z zakresu bezpieczeństwa. Korzystają oni z usług Rimini Street na potrzeby zarządzania całym pakietem SAP, w tym aplikacjami w chmurze, aby usprawnić zarządzanie dostawcami i usługami oraz skoncentrować wewnętrzne zasoby na transformacji cyfrowej i innowacjach.
  • Planiści, którzy dostrzegają korzyści płynące z S/4HANA i są gotowi dostosować swoje wymagania funkcjonalne do tego, co oferuje platforma. W niektórych przypadkach obejmuje to strategię hybrydową, w której S/4HANA jest wykorzystywana do realizacji niektórych krytycznych funkcji biznesowych, a wersja tradycyjna nadal obsługuje inne. Wielu planistów wykorzystuje oszczędności uzyskane w ramach kosztów wsparcia aplikacji, aby sfinansować projekt S/4HANA.
  • Ewaluatorzy, którzy wierzą, że korzystanie z systemu S/4HANA przynosi korzyści, ale chcą poświęcić czas na to, by udowodnić, że jest to właściwe rozwiązanie ERP oparte na chmurze. Rozważają oni również koszty i konsekwencje technologiczne przejścia z aplikacji tradycyjnej na aplikację w chmurze, ponieważ chcą mieć pewność, że mogą wykorzystać S/4HANA jako czynnik umożliwiający im transformację cyfrową, a nie jedynie przejście na nową platformę.
  • Sceptycy, którzy nie dostrzegają korzyści płynących z systemu S/4HANA lub uważają, że koszty, ryzyko i zakłócenia związane z wdrożeniem nowego systemu ERP przewyższają wszelkie korzyści.

Niezależnie od podejścia, wszyscy klienci Rimini Street korzystający z oprogramowania SAP byli w stanie uzyskać kontrolę nad cyklem życia aplikacji SAP, zmniejszyć ryzyko i zmaksymalizować zwrot z inwestycji w oprogramowanie SAP, jednocześnie realizując transformację cyfrową i innowacje. Inne korzyści zidentyfikowane przez Valoir to m.in. obniżenie opłat za wsparcie aplikacji o 50% w stosunku do rocznych opłat za utrzymanie SAP, obniżenie nawet o 75% całkowitych wewnętrznych kosztów wsparcia aplikacji oraz możliwość osiągnięcia ciągłości biznesowej przy jednoczesnej maksymalizacji wartości inwestycji w SAP. Sceptycy wykorzystują uzyskane z ten sposób oszczędności do finansowania innowacji w zakresie urządzeń mobilnych, analityki, zarządzania kapitałem ludzkim (HCM) i innych obszarów innowacji wokół swojego zasadniczego produktu SAP.

„W 2022 r. klienci Rimini Street korzystający z oprogramowania SAP stosują pewne wspólne najlepsze praktyki. Przeszli oni na wsparcie podmiotów zewnętrznych, aby uniknąć kosztów aktualizacji, zwiększyć produktywność i zatrzymać pracowników ‒ powiedziała Rebecca Wettemann, prezes i główny analityk Valoir Research. ‒ Wykorzystują oni również wsparcie podmiotów zewnętrznych w wymiarze strategicznym, dzięki czemu mogą poświęcić odpowiedni czas i wysiłki na planowanie poprzedzające wykonanie kolejnego kroku. Wielu klientów zdecydowało się na skorzystanie z dodatkowych usług Rimini Street, aby uprościć zarządzanie dostawcami i zmniejszyć czas, jaki ich pracownicy poświęcają na rozwiązywanie problemów, które obejmują wiele aplikacji lub wykraczają poza obszar SAP”.

Webcast omawiający wyniki raportu będzie dostępny 1 września 2022 r. w godzinach od 13:00 do 13:30 czasu wschodnioamerykańskiego letniego. Zarejestruj się, aby dowiedzieć się więcej o wsparciu pochodzącym od podmiotów zewnętrznych i o tym, jak umożliwia ono dyrektorom ds. informatyki wprowadzanie innowacji w obrębie wysokowydajnych systemów SAP oraz angażowanie i zatrzymywanie kluczowych talentów. Uczestnicy otrzymają kopię raportu w pierwszej wersji.

Rimini Street, Inc.

Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI), spółka notowana w ramach Russell 2000®, jest globalnym dostawcą oprogramowania i wiodącym usługodawcą zewnętrznym zapewniającym usługi wsparcia dla oprogramowania Oracle i SAP oraz partnerem Salesforce. Spółka oferuje ultra-responsywne i zintegrowane usługi zarządzania aplikacjami i wsparcia z segmentu premium, które pozwalają licencjobiorcom oprogramowania dla firm na oszczędności kosztów, zapewnienie swojemu personelowi czasu na wprowadzanie innowacji i uzyskanie lepszych wyników finansowych. Jak dotąd ponad 4800 organizacji sklasyfikowanych w rankingach Fortune 500, Fortune Global 100, ze środkowego segmentu rynku, z sektora publicznego i z licznych branż wybrało Rimini Street jako zaufanego dostawcę produktów i usług z zakresu oprogramowania dla firm. Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.riministreet.com, na profilu @riministreet na Twitterze oraz na stronach Rimini Street na Facebooku i LinkedIn. (IR-RMNI)

Wypowiedzi prognozujące

Pewne wypowiedzi zawarte w niniejszej informacji prasowej nie odnoszą się do danych historycznych, lecz stanowią wypowiedzi prognozujące na potrzeby zasad „Safe Harbor” zgodnie z Ustawą o reformie przepisów procesowych dotyczących papierów wartościowych z 1995 r. (Securities Litigation Reform Act of 1995). Słowa takie jak: „może”, „powinien”, „byłby”, „planuje”, „zamierza”, „przewiduje” „wierzy”, „szacuje”, „prognozuje”, „potencjalny”, „wydaje się”, „ma zamiar”, „kontynuuje”, „przyszłość”, „oczekuje”, „prognozy” oraz podobne wyrażenia wskazują na wypowiedzi prognozujące. Wypowiedzi prognozujące obejmują, m.in. wypowiedzi dotyczące oczekiwań spółki względem przyszłych wydarzeń, możliwości, globalnej ekspansji i innych inicjatyw rozwojowych oraz inwestycji spółki w te inicjatywy. Wypowiedzi te oparte są na różnych założeniach i bieżących oczekiwaniach kierownictwa spółki nie są prognozami faktycznych wyników ani nie odnoszą się do danych historycznych. Takie wypowiedzi prognozujące podlegają czynnikom ryzyka i niepewności dotyczącym działalności spółki Rimini Street, przy czym rzeczywiste rezultaty mogą znacznie odbiegać od treści wypowiedzi prognozujących. Ryzyka i niepewności obejmują m.in. ilość i harmonogram wykupów, jeśli będą realizowane, w ramach naszego programu wykupu akcji oraz zdolność spółki do podnoszenia wartości dla akcjonariuszy w ramach takiego programu; wpływ jej bieżących zobowiązań w zakresie obsługi zadłużenia w związku z naszym kredytem oraz zobowiązań finansowych i operacyjnych związanych z działalnością spółki i powiązanym ryzykiem stopy procentowej, w tym niepewności związanej z likwidacją LIBOR i przejściem na jakiekolwiek inne wskaźniki referencyjne stopy procentowej; czas trwania operacyjnych i finansowych skutków pandemii COVID-19 na działalność firmy i powiązane skutki gospodarcze, oraz działania podejmowane przez władze rządowe, klientów oraz inne podmioty w reakcji na pandemię; katastrofy, które zakłócają naszą działalność lub działalność naszych obecnych i przyszłych klientów, w tym akty terroryzmu i działania geopolityczne charakterystyczne dla danego regionu międzynarodowego; zmiany otoczenia biznesowego, w którym prowadzi działalność Rimini Street, w tym inflacja, stopy procentowe oraz ogólne warunki finansowe, gospodarcze, regulacyjne i polityczne wpływające na branżę, w której prowadzi działalność Rimini Street; niekorzystne rozstrzygnięcia związane z toczącymi się postępowaniami sądowymi lub nowymi postępowaniami sądowymi; konieczność i możliwość zgromadzenia dodatkowego kapitału lub obsługi zadłużenia na korzystnych warunkach i zdolność spółki do generowania przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej pozwalająca na zwiększone finansowanie inicjatyw rozwojowych; wystarczająca ilość środków pieniężnych i ich ekwiwalentów pozwalająca na spełnienie wymogu zachowania płynności, w tym w ramach instrumentu kredytowego spółki; jej zdolność do utrzymania skutecznego systemu kontroli wewnętrznej nad sprawozdawczością finansową i zdolność do rozwiązywania wszelkich zidentyfikowanych istotnych problemów w zakresie kontroli wewnętrznej firmy; zmiany w przepisach, w tym zmiany w ustawach i przepisach, w tym w przepisach podatkowych lub niekorzystne skutki stanowisk podatkowych spółki, lub niezdolność ustanowienia przez nią odpowiednich rezerw na zdarzenia podatkowe; konkurencyjna działalność w zakresie oferty produktowej i jej wyceny; trudności w zarządzaniu kwestią rentowności wzrostu; przystosowanie się klientów do nowo wprowadzonych produktów i usług, w tym oferty usług zarządzania aplikacjami (Application Management Services) oraz innych produktów i usług, które spółka planuje wprowadzić w przyszłości; utrata jednego lub większej liczby członków zespołu kierowniczego Rimini Street; jej zdolność do pozyskiwania i utrzymywania wykwalifikowanych pracowników; niepewność co do wartości długoterminowej kapitałowych papierów wartościowych Rimini Street; wpływ trendów sezonowych na wyniki z działalności, w tym cykli przedłużenia umów dla usług wsparcia dostawcy oprogramowania i usług zarządzanych; zdolność spółki do zapobiegania nieuprawnionemu dostępowi do jej systemów informatycznych i innym zagrożeniom cyberbezpieczeństwa, ochrony informacji poufnych pracowników firmy i klientów i zachowania zgodności z przepisami dotyczącymi prywatności i ochrony danych; oraz ryzyka omawiane w rozdziałach pt. „Czynniki Ryzyka” i „Oświadczenia ostrzegawcze dotyczące wypowiedzi prognozujących” w Sprawozdaniu Kwartalnym Rimini Street złożonym na formularzu 10-Q z dnia 4 maja 2022 r. i okresowo aktualizowanym przez kolejne Sprawozdania Roczne na Formularzu 10-K, Sprawozdania Kwartalne na Formularzu 10-Q i Sprawozdania Bieżące na Formularzu 8-K oraz inne dokumenty składane przez Rimini Street w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Securities and Exchange Commission). Ponadto wypowiedzi prognozujące zawierają oczekiwania, plany i prognozy przyszłych wydarzeń i opinie aktualne na dzień publikacji niniejszej informacji prasowej przez Rimini Street. Rimini Street przewiduje, że kolejne wydarzenia i kierunki rozwoju sytuacji wpłyną na zmianę oceny spółki Rimini Street. O ile Rimini Street może podjąć decyzję o aktualizacji wypowiedzi prognozujących w przyszłości, nie przyjmuje żadnego zobowiązania w tym względzie, z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to wymagane przez prawo. Niniejsze wypowiedzi prognozujące nie powinny być traktowane jako rzetelna ocena spółki Rimini Street w terminie po dacie publikacji niniejszej informacji prasowej.

© 2022 Rimini Street, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. „Rimini Street” jest znakiem towarowym zarejestrowanym przez spółkę Rimini Street, Inc. w Stanach Zjednoczonych i innych krajach, przy czym nazwa i logotyp Rimini Street, jak również logo z nich utworzone, oraz inne znaki z oznaczeniem TM są znakami towarowymi należącymi do Rimini Street, Inc. Pozostałe znaki towarowe pozostają własnością spółek, które je zarejestrowały, przy czym Rimini Street nie jest powiązana z żadnym z tych posiadaczy znaków towarowych czy spółek ani ich nie promuje.

Wersja źródłowa dostępna w portalu businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220831005030/en/

Źródło: Rimini Street, Inc.

KONTAKT:

Natalie Silva

Rimini Street, Inc.

tel. +1 210-517-1655

e-mail: pr@riministreet.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

 


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM