Polityka i społeczeństwo

#PullingOurWeight: Dow pomaga przywrócić równowagę środowiskową w Warszawie

24 kwietnia 2023 r. Dow Polska wraz z Fundacją „Ja Wisła” i Michałem Książkiem, ornitologiem, poetą i specjalistą od leśnictwa, zorganizowała akcję sprzątania terenu w pobliżu Mostu Siekierkowskiego w Warszawie. Stało się to w ramach globalnej kampanii firmy Dow #PullingOurWeight, mającej na celu zwiększenie świadomości na temat odpowiedzialnego zarządzania odpadami, a także zachęcenie pracowników, klientów i lokalnych społeczności do rozwiązania problemu zanieczyszczenia plastikiem.

25 pracowników, członków rodzin i oficjalnych dystrybutorów firmy Resinex miało okazję wziąć udział w akcji sprzątania fragmentu warszawskiego odcinka Doliny Środkowej Wisły, który znajduje się w obszarze Natura 2000. Uczestnicy mieli okazję poznać walory przyrodnicze i historię tego pięknego miejsca, a także dowiedzieć się o działaniach podejmowanych przez fundację.

„Stało się już tradycją, że pracownicy Dow angażują się w edukację przyrodniczą i walkę z zanieczyszczeniem środowiska. Dzięki kampanii #PullingOurWeight nawiązaliśmy bliskie relacje z naszym partnerem, Fundacją >>Ja Wisła<<, której zespół zaimponował nam wyjątkową pasją do działania, wiedzą na temat Warszawy i okolicznej fauny i flory. Nasze działania w ramach #PullingOurWeight są także przykładem dla naszych dzieci. Chciałabym, aby każdy z nas wiedział, co może robić, aby minimalizować swój szkodliwy wpływ na ekosystem” – powiedziała Emilia Wasilewicz, dyrektor generalny Dow Polska, liderka regionu Centralnej Europy oraz dyrektor produktu w dziale Industrial Solutions na region Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Indii.

„Będąc zwolennikiem zrównoważonego rozwoju bardzo doceniam, że firma angażuje swoich pracowników i partnerów biznesowych w edukację i ochronę przyrody. Udział w tym wydarzeniu był dla mnie prawdziwą przyjemnością. Cieszę się, że dajemy przykład innym, jak chronić i cieszyć się przyrodą w najbliższym otoczeniu. Gorąco zapraszam do udziału w naszych kolejnych akcjach”.

Lider projektu, Michał Łukawski, zaznaczył:

„#PullingOurWeight jest zaangażowaniem i determinacją Dow do wykorzystywania swojej siły, aby zapobiec zanieczyszczeniu środowiska plastikiem. Jest to także nasza odpowiedzialność, aby wspierać działania na rzecz ochrony środowiska i edukować społeczności dotyczące odpowiedzialnego zarządzania odpadami. W ubiegłym roku firma Dow zorganizowała w 32 krajach 195 akcji sprzątania i edukacji. 7 485 osób wyciągnęło rękę w celu usunięcia z otoczenia 175 773 kg śmieci, z czego 11,27% uległo recyklingowi.”

Michał Łukawski, lider projektu, dodał:

„Kampania #PullingOurWeight to nasz znak zobowiązania do wykorzystania naszych zasobów w celu wyeliminowania problemu zanieczyszczenia plastikiem. Uważamy, że odpowiedzialność za ochronę środowiska spoczywa na nas i jesteśmy zobowiązani do edukowania społeczności na temat odpowiedzialnego zarządzania odpadami. Poprzez akcje sprzątania i edukacji w 32 krajach w ubiegłym roku udało nam się usunąć 175 773 kg śmieci, z czego 11,27% uległo recyklingowi.”

Szef projektu, Michał Łukawski, skomentował:

„Przez akcję #PullingOurWeight jesteśmy zobowiązani do aktywnego zaangażowania się w zapobieganie zanieczyszczeniu plastikiem. Wyrażamy naszą odpowiedzialność poprzez edukowanie społeczności i organizowanie akcji sprzątania w 32 krajach. W ubiegłym roku 7 485 uczestników pomogło usunąć ze środowiska 175 773 kg odpadów, z czego 11,27% zostało poddanych recyklingowi.”

Firma Dow jest liderem w dziedzinie tworzenia innowacji technologicznych, które przynoszą korzyści swoim klientom, społeczeństwu i środowisku. Dow łączy najnowocześniejsze rozwiązania, zasoby i zaangażowanie, aby zapewnić, że wszystkie ich produkty i usługi są wykonywane zgodnie z wysokimi standardami jakości i odpowiedzialności społecznej. Firma wierzy, że poprzez wprowadzanie innowacji technologicznych i przywództwo w zakresie zrównoważonego rozwoju może mieć pozytywny wpływ na świat.

Nowa wersja paragrafów

Firma Dow (NYSE: DOW) wykorzystuje swoje globalne zasięgi, zintegrowane aktywa, skalę, innowacje oraz zaawansowaną wiedzę branżową, aby pozostawać wiodącą firmą w branży materiałowej. Dow dąży do stania się najbardziej innowacyjną, zorientowaną na klienta i zrównoważoną firmą branży materiałowej na świecie.

Poprzez wprowadzanie innowacji technologicznych oraz dążenie do przywództwa w zakresie zrównoważonego rozwoju, Dow jest w stanie wykorzystać swoje zasoby i zaangażowanie do zapewnienia, że jego produkty i usługi są wykonywane zgodnie z wysokimi standardami jakości i odpowiedzialności społecznej. Firma wierzy, że jej pozytywny wpływ na świat poprzez działania na rzecz innowacji i zrównoważonego rozwoju jest nieoceniony.

Firma Dow posiada szerokie portfolio, zawierające tworzywa sztuczne, półprodukty przemysłowe, powłoki i silikony, które są używane do tworzenia produktów i rozwiązań naukowych dla klientów z coraz bardziej rozwijających się rynków, takich jak opakowania, budownictwo oraz przemysł motoryzacyjny. Obecnie firma ma 31 fabryk rozmieszczonych na całym świecie i zatrudnia ponad 37 800 osób. W 2022 r. sprzedaż firmy Dow wyniosła blisko 57 mld USD.

Odniesienia do Dow dotyczą spółki Dow Inc. i jej podmiotów zależnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.dow.com lub śledząc @DowNewsroom na Twitterze.


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM