Nauka i technologie

RODO – czy Polacy czytają regulaminy wydarzeń?

Polacy coraz częściej rezygnują z udziału w wydarzeniach, jeżeli organizator wymaga od nich zbyt wielu danych. Badanie przeprowadzone przez ClickMeeting, polską platformę do webinarów i spotkań online, wykazało, że 1/4 Polaków nie czyta regulaminów wydarzeń, co stanowi 15-procentowy spadek w stosunku do wyników z zeszłego roku. Niestety, Polacy coraz mniej zwracają uwagę na kwestie bezpieczeństwa w sieci.

Dlatego warto przypomnieć sobie o konieczności sprawdzania regulaminu i polityki prywatności dla wszystkich wydarzeń, w których się uczestniczy. Dzięki temu można zapewnić sobie bezpieczne i przyjemne uczestnictwo w wydarzeniach online.

Niemniej, w porównaniu z zeszłym rokiem 3 proc. więcej osób interesuje się regulaminami i polityką prywatności. Jednak liczba tych, którzy w ogóle nie przeglądają tych informacji, znacznie się zmniejszyła – aż o 15 proc. – co sugeruje, że ogólne zainteresowanie tematem jest mniejsze niż kiedykolwiek. Dla potwierdzenia tego, odnotowano także 15-procentowy spadek ludzi, którzy czasami zaglądają do tych danych.

Wraz z rosnącym zainteresowaniem webinarium, użytkownicy coraz bardziej zwracają uwagę na bezpieczeństwo swoich danych. Z badania wynika, że wielu Polaków woli odmówić udziału w webinarze, jeśli jest on związany z koniecznością podania zbyt wielu danych osobowych. Użytkownicy również bacznie przyglądają się regulaminom, sprawdzając czy możliwe jest anonimowe uczestnictwo. Oprócz tego cenią sobie możliwość ukrycia swojego imienia i nazwiska. Jednakże 18 proc. badanych w ogóle nie zastanawia się nad tymi kwestiami.

Organizatorzy wydarzeń online powinni zadbać o to, by przestrzegać wszystkich wytycznych RODO. Wszyscy uczestnicy wydarzenia powinni mieć możliwość podjęcia decyzji o tym, czy chcą udostępniać swoje dane, czy też nie. Ponadto regulamin powinien być jasny i czytelny, a uczestnicy powinni mieć świadomość, czy wydarzenie będzie nagrywane.

Metodologia:

Do przeprowadzenia badania została wybrana reprezentatywna grupa Polaków w wieku od 18. do 54. lat (od 18. do 34. roku życia 26 proc., od 35. do 54. roku 35 proc.). Następnie zostali wybrani mieszkańcy miejscowości o liczbie ludności od 5 do 500 tys. mieszkańców (40 proc., 11 proc., 20 proc., 17 proc. i 12 proc. odpowiednio). Badani podzieleni zostali na kobiety (52 proc.) i mężczyzn (48 proc.).

ClickMeeting, założony w 2011 roku, jest polską firmą, która swoje produkty oferuje w 8 językach na całym świecie. Dzięki temu ludzie na całym świecie mają możliwość komunikacji i nauki bez względu na to, gdzie się znajdują. Platforma do webinarów, która działa bezpośrednio w przeglądarce internetowej, jest łatwa w użyciu i nie wymaga wiedzy technicznej ani instalacji.

Jeśli szukasz informacji na temat ClickMeeting, zapraszamy do zapoznania się z Akademią ClickMeeting na stronie https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/. Możesz również dołączyć do naszej grupy na Facebooku https://www.facebook.com/groups/533178777342385/, odwiedzić oficjalną stronę www.clickmeeting.pl, stronę na Facebooku https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs lub kanał YouTube https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos.


Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM