Biznes i finanse

Jak Polacy postrzegają święta w XXI wieku: raport Amazon.pl

W tym roku zamiast tradycyjnych świąt, 26% Polaków chce wyjechać w ciepłe kraje lub na snowboard. Większość, bo aż 24%, chce wydać od 251 do 500 zł na prezenty świąteczne, a średnia wydatków wynosi 650 zł. Coraz więcej osób decyduje się na zakupy przez internet, co pozwala szybko i łatwo nabyć prezenty. Co więcej, 47% badanych chciałoby otrzymać pieniądze lub kartę podarunkową.

Współpraca Amazon.pl z IBRiS, którego celem było zbadanie postaw Polaków wobec świąt wykazała, że mimo postępujących zmian, tradycje są nadal istotne. Tylko niewielki odsetek osób (30%) chciałby spędzić Boże Narodzenie w dużym gronie rodzinnym, w porównaniu do 64 proc. w ubiegłym roku. Z kolei coraz więcej osób, zwłaszcza przedstawicieli Generacji X (22 proc.) oraz kobiet (20 proc.), marzy o tym, by tegoroczne święta spędzić za granicą, np. na plaży czy w górach. Jak widać, Polacy wciąż szukają nowych sposobów na celebrowanie świąt.

Prezent – praktyczny i oszczędny

Gdy zbliżają się święta, ciągle zastanawiamy się, jaki prezent kupić bliskim. Okazuje się, że Polacy bardzo lubią obdarowywać się prezentami. Z raportu Amazon.pl wynika, że aż 75 proc. z nas planuje wręczyć prezenty swoim bliskim. Przeciętny Polak na prezenty chce wydać średnio 650 zł. Aby jednak zminimalizować wydatki, najlepszym sposobem jest wykorzystanie okazji i promocji, dlatego wiele osób decyduje się na zakupy z okazji Black Friday. Z badania wynika, że to kobiety szukają prezentów wcześniej i wydają na nie mniejsze kwoty, podczas gdy mężczyźni częściej zakupy dokonują miesiąc wcześniej i na prezenty przeznaczają więcej pieniędzy. Najmłodsi z kolei częściej korzystają z promocji. Wybierając prezent dla bliskiej osoby, warto więc zadbać o to, aby był jednocześnie praktyczny i oszczędny.

Osoba obdarowywana powinna być dla nas priorytetem przy wyborze prezentu świątecznego. Warto bowiem zastanowić się, czy prezent jest funkcjonalny i jakościowy, czy też wyraża nasze uczucia i emocje. Pamiętajmy, że choć wykonanie prezentu własnoręcznie może być bardzo cenne, to nie zawsze jest to wskazane. Zazwyczaj wybieramy prezenty, które są połączeniem użyteczności i piękna, co jest ważne dla 84 proc. Polaków. Ważne jest też, aby prezent miał rozsądną cenę.

„Święta to przede wszystkim wspaniała okazja do bycia razem i sprawiania sobie najpiękniejszych przyjemności. Badania psychologiczne wskazują, że częścią naszego dobrostanu jest poczucie, że możemy kogoś obdarować i sami pozwalamy obdarować siebie. To czyni nas szczęśliwszymi. Pozwólmy sobie na to bez wyrzutów sumienia. To przecież jedyny czas w roku, żeby nadać odrobinę magii codzienności, zwrócić uwagę na swoje potrzeby i potrzeby bliskich”. – mówi Małgorzata Ohme, psychoterapeutka.

Polacy mają swoje wymarzone prezenty, o których marzymy w 2023 roku. Niektórzy wybiorą sobie prezent sami, a inni zdać się na pomysłowość bliskich. Wśród najczęstszych prezentów, które pojawią się pod choinką w tym roku, znajdują się pieniądze, karty podarunkowe, kosmetyki, perfumy, ubrania, książki, ozdobne świece i zabawne skarpetki. Skarpetki są nadal jednym z najczęściej dawanych prezentów, a 20 proc. Polaków otrzymało je w poprzednim roku.

Amazon.pl pokazuje swoje wsparcie polskich producentów poprzez przygotowanie limitowanej serii produktów świątecznych. Wśród nich znajdziemy zestaw skarpetek stworzonych przez polską firmę Rainbow Socks, które zostały ozdobione lokalnymi wzorami i haftami oraz zestaw świec świątecznych, wyprodukowanych przez polskiego producenta Candellana. Dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na cele charytatywne.

Polacy coraz częściej decydują się na zakupy w sieci – aż 67% badanych stwierdziło, że jest to dla nich wygodny i szybki sposób na uzyskanie prezentów. Ponadto, ok. 44% z nas wybiera sklepy internetowe, takie jak Amazon.pl czy e-commerce, żeby zaopatrzyć się w swoje upominki.

„Poszukiwanie prezentów świątecznych to często wyzwanie, dlatego cieszymy się, że coraz więcej Polaków decyduje się na ich zakup w sklepach internetowych. Na Amazon.pl nasi klienci już teraz mogą znaleźć ponad 400 milionów produktów, zarówno polskich marek, jak i tych światowych. Oferta Amazon.pl jest tak bogata, że znalezienie prezentu praktycznego, pięknego czy niszowej, lokalnej marki nie stanowi problemu. Dlatego warto skorzystać z okazji na Black Friday Week, w ramach którego można znaleźć wiele atrakcyjnych ofert. Black Friday Week na Amazon.pl trwa do 27 listopada”. – zachęca Marco Reissig, Country Manager Amazon.pl.

Kobiety i mężczyźni wyrażają swoje świąteczne marzenia i plany zakupowe w odmienny sposób. Kobiety częściej niż mężczyźni pragną otrzymać kosmetyki, perfumy czy biżuterię. Co więcej, preferują karty podarunkowe lub vouchery na usługi lub wydarzenia. Natomiast mężczyźni zazwyczaj chcieliby dostać prezenty takie jak elektronika, alkohol, sprzęt sportowy czy ubrania.

Generacja Z i Millenialsi bardzo aktywnie korzystają z prezentów online, ze względu na wygody, szybkość i wygodę. Z kolei osoby z wyższym wykształceniem stawiają na prezenty, które są przemyślane, ponadczasowe i nieprzemijające, a nie zależne od obecnych trendów.

Większość Polaków, bo aż 58%, zostaje z nietrafionymi prezentami, które jednak zachowują ze względów sentymentalnych. Co czwarty z nich oddaje prezent bliskiej osobie, a co piąty wystawia go do sprzedaży na serwisie aukcyjnym.

Polacy będą szukać okazji zakupowych w ramach tegorocznego Black Friday Week na Amazon.pl, który potrwa do 27 listopada. Amazon.pl jest idealnym miejscem na zakup prezentów dla bliskich osób, oferując szeroką gamę produktów oraz szereg korzyści dla subskrybentów Amazon Prime, w tym nielimitowane, szybkie i bezpłatne przesyłki milionów produktów. Jeśli jeszcze nie jesteś członkiem Prime, to możesz skorzystać z 30-dniowego bezpłatnego okresu próbnego, a potem kontynuować korzystanie z subskrypcji za jedyne 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.

„Raport Amazon.pl – czy wciąż jesteśmy tradycjonalistami? Prezenty, emocje i nawyki świąteczne Polaków 2023” został zrealizowany we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS, w dniach 18-28 października 2023 roku, na reprezentatywnej próbie Polaków N=1003 (mieszkańcy Polski w wieku 18-55 lat), metodą CAWI.

1. Przygotowaliśmy dla Ciebie Świąteczny Niezbędnik, abyś mógł łatwo znaleźć wszystko, czego potrzebujesz na święta. Znajdziesz w nim szeroki wybór produktów dla osób w każdym wieku, w tym słodycze, elektronikę, zabawki, kosmetyki, karty podarunkowe i prezenty dla zwierząt.

2. Prezenty świąteczne od Amazon.pl to coś dla każdego – od zabawnych swetrów po pomysły na mikołajkowy prezent. Znajdziesz w naszym Świątecznym Niezbędniku produkty, które sprawią radość każdemu, od najmłodszych do najstarszych.

3. Niezbędnik świąteczny Amazon.pl to idealne miejsce do szukania prezentów na święta. Znajdziesz w nim szereg produktów z różnych kategorii, dzięki czemu szybko i łatwo wybierzesz coś wyjątkowego dla Twoich bliskich.

4. Świąteczny Niezbędnik Amazon.pl zapewnia szeroki wybór produktów, dzięki czemu możesz znaleźć idealny prezent dla każdego. Od zabawnych swetrów po zestawy kosmetyków, znajdziesz tu wszystko, czego potrzebujesz, aby sprawić radość swoim bliskim.

Korzystanie z Prime pozwala w pełni zaangażować się w udogodnienia Amazon. Oszczędzasz czas i pieniądze poprzez szybkie i darmowe dostawy, zarządzanie swoimi zakupami i dostęp do tysięcy filmów i seriali oraz gier. Prime to najlepszy wybór dla osób, które chcą cieszyć się wygodnymi i przyjemnymi doświadczeniami zakupowymi. Niezależnie od tego, czy szukasz filmu na wieczór, produktów do domu lub rozrywki bez żadnych kosztów dostawy, Prime sprawia, że każdy dzień jest lepszy.

Amazon w Polsce

Amazon.pl został uruchomiony w naszym kraju 2 marca 2021 roku, oferując klientom szeroki wybór produktów w ponad 30 kategoriach i korzystne ceny. Co więcej, Amazon zapewnia darmowe i szybkie dostawy oraz dodatkowe korzyści dla posiadaczy konta Prime. Od 2012 roku Amazon zainwestował w Polsce ponad 18,5 mld zł, które przeznaczone zostały m.in. na budowę centów logistycznych, biur korporacyjnych oraz zaplecza technologicznego. Amazon Development Centers, ulokowane w Gdańsku, Warszawie i Krakowie, tworzą innowacyjne rozwiązania wspierające produkty i usługi Amazon na całym świecie. Warto także podkreślić, że dzięki inwestycjom Amazona w Polsce powstało ponad 70 000 miejsc pracy, w tym w centrach logistycznych, Amazon Web Services w Warszawie, Amazon Development Centers oraz w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach, dzięki którym produkty dotarły do setek milionów klientów na całym świecie.

Nowa wersja 1

Amazon opiera się na czterech zasadach, które są jego fundamentem: koncentracja na kliencie, a nie na konkurencji, zamiłowanie do innowacyjnych pomysłów, dążenie do doskonałości oraz myślenie długofalowe. Mamy na celu stać się najlepszym pracodawcą, najbezpieczniejszym miejscem pracy oraz najbardziej kliento-centryczną firmą na świecie. Amazon wprowadził na rynek wiele produktów i usług, w tym: opinie klientów, zakupy za jednym kliknięciem, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, program Postaw na Swój Rozwój, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo, Alexa, technologia Just Walk Out, Amazon Studios i Deklarację Klimatyczną (The Climate Pledge). Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź biuro prasowe oraz naszego bloga Aboutamazon.pl i śledź nas na Facebooku, Instagramie, Twitterze @AmazonNewsPL i YouTube.

Nowa wersja 2

Amazon dąży do tego, aby być najlepszym pracodawcą, najbezpieczniejszym miejscem pracy oraz najbardziej kliento-centryczną firmą na świecie. Nasze cztery zasady przewodnie to: skupienie na kliencie, a nie na konkurencji, zamiłowanie do nowatorskich rozwiązań, zaangażowanie na rzecz perfekcji operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon wprowadził wiele produktów i usług, w tym: opinie klientów, zakupy za jednym kliknięciem, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, program Postaw na Swój Rozwój, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo, Alexa, technologia Just Walk Out, Amazon Studios i Deklarację Klimatyczną (The Climate Pledge). Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź nasze biuro prasowe oraz bloga Aboutamazon.pl i śledź nas na Facebooku, Instagramie, Twitterze @AmazonNewsPL i YouTube.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM