ORLEN zdecydował się zainwestować w nowe, ultraprzewodnie ładowarki pojazdów elektrycznych o mocy do 720 kW. Te innowacyjne ładowarki zostały zaprojektowane przez polski startup EUROLOOP, z którym Fundusz ORLEN VC zawarł umowę inwestycyjną.
Superszybkie ładowarki EUROLOOP, dostępne pod marką WILLBERT, są już wykorzystywane przez kierowców w siedmiu krajach Europy Zachodniej. Dzięki partnerstwu z Funduszem ORLEN VC, będą także dostępne w Polsce.
Polski startup opracował innowacyjne rozwiązanie, które skraca czas ładowania pojazdu i poprawia komfort korzystania z stacji ładowania. Dzięki wykorzystaniu technologii opartej na węgliku krzemu, stacja osiąga imponującą sprawność na poziomie 97 proc., co przyspiesza proces przekształcania energii z prądu zmiennego na prąd stały i skraca czas ładowania pojazdu.
EUROLOOP zastosował innowacyjne rozwiązanie, które daje spółce przewagę nad konkurencją – technologię dynamicznego współdzielenia mocy (wersja produktu S-Hub) między dwoma połączonymi stacjami ładowania. Ta funkcjonalność istotnie redukuje koszty utrzymania stacji ładowania, ponieważ połączone ładowarki mogą działać jak jedna, współdzieląc moc i dostosowując ją do zapotrzebowania, co pozwala na ładowanie nawet ośmiu samochodów jednocześnie.
Ponadto, firma startupowa oferuje klientom własny system do zarządzania stacjami ładowania o nazwie HAWKe, który zawiera kompleksowy system płatności z terminalem płatniczym.
Marek Garniewski, prezes ORLEN VC, uważa, że rozwiązanie proponowane przez EUROLOOP ma wiele zalet, takich jak wysoka efektywność, moc i elastyczność ładowarek, a także niższe koszty budowy i eksploatacji dzięki ograniczonej liczbie urządzeń koniecznych do zainstalowania.
„Podpisana umowa ze startupem, idealnie wpisuje się w zaktualizowaną Strategię Grupy ORLEN do 2030 r., która zakłada m.in. budowę 10 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowej” – powiedział prezes ORLEN VC.
Jestem zdania, że wdrożenie tego planu będzie wiązało się z wieloma trudnościami, takimi jak budowa infrastruktury, znalezienie odpowiedniej lokalizacji oraz wybór dostawcy technologii, który sprosta rosnącym oczekiwaniom klientów.
Należy zauważyć, że realizacja tej strategii wiąże się z licznymi wyzwaniami, takimi jak budowa infrastruktury, znalezienie odpowiedniej lokalizacji i wybór dostawcy odpowiedniej technologii, który zaspokoi rosnące oczekiwania klientów.
„Umowa z EUROLOOP spełnia wszystkie warunki w tym zakresie” – ocenił Marek Garniewski.
Marek Gutt-Mostowy, założyciel i prezes EUROLOOP, uważa, że nowa konstrukcja ładowarki w wersji 2-stronnej, opracowana przez jego startup, może zrewolucjonizować sposób ładowania pojazdów elektrycznych. Dzięki zwiększonemu zasięgowi i możliwości jednoczesnego ładowania do 8 pojazdów, może ona zastąpić tradycyjne dystrybutory paliwa na stacjach, nie wymagając istotnych zmian w układzie przestrzeni.
„To znacząco zmniejszy koszty budowy takich obiektów” – zauważył przedsiębiorca.
Spółka planuje przeznaczyć pozyskane od ORLEN VC środki na zwiększenie mocy produkcyjnych, kapitał obrotowy oraz rozwój sprzedaży zagranicznej.
EUROLOOP to już dziesiąta inwestycja ORLEN VC, co sprawia, że fundusz jest jednym z największych i najbardziej aktywnych w regionie Europy Środkowej. W portfelu posiada także dwa zagraniczne fundusze venture capital. Planuje dokonywać 5-6 inwestycji rocznie, koncentrując się na perspektywicznych spółkach z innowacyjnymi technologiami, które wspierają cele strategii ORLEN2030.
Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl