Biznes i finanse

Grupa eSky przejmuje Thomas Cook. Najstarsza marka turystyczna w polskich rękach

Grupa eSky nabywa najstarszą na świecie markę z branży turystycznej – Thomas Cook. Dzięki tej akwizycji polska spółka otwiera nowy rozdział w historii brytyjskiej ikony podróży, która liczy sobie ponad 180 lat, oraz wchodzi w czołówkę firm w Europie oferujących pakiety dynamiczne lot plus hotel.

Polska Grupa eSky planuje wesprzeć brytyjską markę turystyczną w jej dalszym rozwoju, wykorzystując jednocześnie jej doświadczenie, aby umocnić swoją pozycję w Wielkiej Brytanii oraz Europie Zachodniej. Działania te mają na celu umożliwienie eSky wejścia do czołówki firm w Europie oferujących pakiety dynamiczne, zawierające loty i hotele. Platforma podróży eSky działa obecnie w ponad 50 krajach w Europie, obu Amerykach oraz w Afryce, a firma od kilku lat rozwija się szybko w segmencie pakietów dynamicznych, oferując produkt łączący loty i hotele w jednej rezerwacji.

„Synergia niemal dwustuletniego dziedzictwa marki Thomas Cook z technologią i rozumieniem potrzeb współczesnych konsumentów w eSky pozwoli umocnić naszą pozycję na zachodzie Europy, a także zwiększy elastyczność naszej oferty. Dzięki przejęciu wejdziemy w czołówkę firm sprzedających pakiety dynamiczne w Wielkiej Brytanii, co będzie doskonałą promocją polskiego biznesu na arenie międzynarodowej” – mówi Łukasz Habaj, prezes zarządu Grupy eSky.

Grupa eSky podjęła decyzję o akwizycji zgodnie ze swoją strategią, która skupia się na rozwoju pakietów dynamicznych City Break i Wakacje. Te alternatywne oferty wycieczek zorganizowanych są objęte ochroną TFG, co pozwala firmie przekształcić się z platformy lotniczej w VTO (Virtual Travel Orchestrator).

Akwizycja jest rezultatem inwestycji Grupy eSky w rozwój nowych produktów, które stanowią alternatywę dla oferty tradycyjnych touroperatorów. Dzięki temu spółka przeprowadzi transformację z platformy głównie lotniczej w VTO (ang. Virtual Travel Orchestrator), zyskując nowe możliwości i rozszerzając swoje usługi.

„Przejęcie brytyjskiego biura podróży przyniesie korzyści klientom z rynków, na których działa obecnie Thomas Cook, jak również wesprze naszą działalność w regionie CEE. Duży nacisk położymy na wymianę wiedzy, doświadczeń oraz produktów, przy czym szczególną uwagę zwrócimy na rozwój w pakietach dynamicznych. W rezultacie każdy klient korzystający z usług obu firm będzie cieszyć się kompleksową ofertą City Break i Wakacje. Produkt ten pozwala zaplanować podróż do dowolnego miejsca, zgodnie z indywidualnymi preferencjami i bez ograniczeń, które znamy z oferty tradycyjnych touroperatorów” – wyjaśnia Łukasz Habaj.

W 2020 roku Thomas Cook, zaledwie rok po ogłoszeniu bankructwa jako touroperator, powrócił na rynek z nową ofertą w segmencie Online Travel Agencies. Marka została przejęta przez fundusz inwestycyjny Fosun Tourism Group, właściciela takich globalnych marek jak Club Med, obsługującej około 70 resortów all-inclusive. Obecnie Thomas Cook zajmuje czołowe miejsce wśród brytyjskich platform podróży pod względem znajomości marki.

Przejęcie firmy umożliwi Thomas Cook dostęp do portfolio lotniczego eSky, które obejmuje ponad 500 przewoźników lotniczych. Dzięki temu klienci brytyjskiej marki będą mieli możliwość skorzystania z ofert ponad 500 linii lotniczych, co zwiększy konkurencyjność Thomas Cook.

„Akwizycja Thomas Cook jest elementem strategii buy&build budującej wartość i wpisuje się w długoterminowy cel eSky: rozwijania segmentu Lot+Hotel oraz ekspansji zagranicznej. Poprzez oferowanie elastycznych pakietów City Break i Wakacji dostarczamy Polakom i klientom eSky w całej Europie bardziej elastyczną i konkurencyjną cenowo ofertę niż tradycyjne biura podróży. Przejęcie najstarszej marki turystycznej umocni pozycję eSky na rynkach zagranicznych, w szczególności w Wielkiej Brytanii, czyli na największym rynku turystycznym w Europie. Dzięki tej akwizycji łączna sprzedaż pakietów turystycznych w eSky ma szansę w przyszłym roku przekroczyć PLN 1 mld i utrzymać trzycyfrową dynamikę wzrostu” – dodaje Michał Górecki, senior investment partner MCI Capital.

Grupa eSky podpisała umowę z funduszem Fosun Tourism Group w sprawie przejęcia marki Thomas Cook, z wyjątkiem jej operacji w Chinach. Kwota transakcji nie została ujawniona, a finalizacja transakcji zależy od spełnienia warunków brytyjskiego Civil Aviation Authority.


Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM