Polityka i społeczeństwo

MC: List polecony przez Internet? Wygodna korespondencja z urzędami dzięki e-Doręczeniom(komunikat)

– Ministerstwo Cyfryzacji ogłasza:

Od początku 2025 roku planowane jest wprowadzenie nowej usługi e-Doręczeń, która umożliwi elektroniczną wymianę pism pomiędzy obywatelami a instytucjami publicznymi. Dzięki temu rozwiązaniu, mieszkańcy będą mogli załatwiać urzędowe sprawy online, bez dodatkowych opłat, wygodnie, szybko i bezpiecznie. Zachęcamy do aktywowania skrzynki do e-Doręczeń już teraz, aby od nowego roku korzystać z nowych możliwości załatwiania spraw urzędowych z każdego miejsca i o każdej porze.

Według wiceministra cyfryzacji Dariusza Standerskiego, list polecony przez Internet to przełomowy sposób komunikowania się z urzędami, który zapewnia wygodę, szybkość i bezpieczeństwo, eliminując zbędne formalności i kolejki za pomocą e-Doręczeń.

Od 1 stycznia 2025 r. podmioty publiczne, takie jak urzędy miast i gmin, ZUS, NFZ, urzędy skarbowe, publiczne ośrodki zdrowia czy placówki oświatowe, będą miały obowiązek korzystać ze skrzynki do doręczeń elektronicznych, co stanowi nowy krok w cyfryzacji administracji. Obecnie obywatele również mają możliwość założenia takiej skrzynki, co ułatwi wymianę korespondencji z instytucjami publicznymi od przyszłego roku, eliminując konieczność stania w kolejce po odbiór przesyłki z urzędu oraz składania pism administracyjnych osobiście.

Praktyczne korzyści z nowego sposobu korespondencji

Korzystanie z systemu e-Doręczeń to nie tylko wygoda dla instytucji publicznych, ale przede wszystkim dla obywateli. Wysyłając przesyłkę przez ten system, można mieć pewność, że ma ona taką samą wartość prawną, jak list polecony odbierany osobiście.

– Oszczędność czasu

Korzystając z e-Doręczeń, nie trzeba już odbierać awizo w skrzynce pocztowej ani stać w kolejkach na poczcie, aby odebrać pismo urzędowe. Teraz list z instytucji publicznej można otrzymać w formie cyfrowej, z dowolnego miejsca i o dowolnej porze, za pomocą komputera, tabletu lub telefonu i dostępu do sieci. To również znaczy, że każdy Kowalski może teraz łatwo wysłać pismo do urzędu.

– Bezpłatna korespondencja

Wymiana korespondencji z instytucjami publicznymi poprzez e-Doręczenia jest darmowa dla wszystkich obywateli. Osoby fizyczne nie muszą płacić za znaczki, koperty, materiały biurowe ani wydruk dokumentów związanych z wysyłką tradycyjnych przesyłek poleconych.

– Aktualne alerty

Jeśli pojawi się nowa korespondencja w Twojej skrzynce e-Doręczeń, otrzymasz natychmiastowe powiadomienie. Możesz również śledzić status wysłanego przez Ciebie pisma, co ułatwi monitorowanie spraw i ułatwi kontakt z urzędami.

Identyfikacja nadawcy

W tradycyjnym awizo brak informacji o nadawcy, co sprawia, że odbiorca musi otworzyć okienko pocztowe, aby dowiedzieć się, kto do niego napisał. Dzięki e-Doręczeniom, odbiorca od razu widzi, jaka instytucja publiczna wysłała list.

Zapoznaj się z informacjami na temat e-Doręczeń na stronie: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia, gdzie znajdziesz szczegółowe instrukcje dotyczące zakładania i aktywacji skrzynek do e-Doręczeń dla obywateli, firm i instytucji.

Pamiętaj, że system e-Doręczeń zostanie uruchomiony od 1 stycznia 2025 roku, ale możesz już teraz przygotować się do korzystania z tej usługi, zakładając i aktywując skrzynkę online w prosty sposób.

Informujemy, że publikowane komunikaty w serwisie PAP nie są poddawane żadnym zmianom przez PAP SA i są publikowane w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi pełną odpowiedzialność za jego treść – zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM