Według najnowszego raportu ekonomicznego Yellow Effect Report, Glovo – lider branży delivery w Polsce – oraz jej partnerzy wygenerowali Ekonomiczną Wartość Dodaną (EVA) na poziomie 552 milionów euro w 2023 roku. To niemal 2,5 miliarda złotych, co przyczyniło się do zabezpieczenia ponad 9000 miejsc pracy. Te liczby pokazują, jaką rolę odgrywają cyfrowe platformy w napędzaniu gospodarki i wspieraniu przedsiębiorstw, równoważąc roczny budżet dużych polskich miast.
Glovo ogłosiło, że ich działalność w Polsce miała znaczący wpływ na gospodarkę, według raportu Yellow Effect Report opracowanego przez Statistę. W 2023 roku Ekonomiczna Wartość Dodana (EVA) wyniosła 552 miliony euro, czyli niemal 2,5 miliarda złotych, co pokazuje ogólny wkład finansowy firmy w gospodarkę, zarówno bezpośredni, jak i pośredni.
Partnerzy i wpływ ekonomiczny
Raport Yellow Effect Report, opracowany przez Statistę, ujawnił, że działalność Glovo i ich partnerów miała znaczący wpływ na gospodarkę w Polsce. Ekonomiczna Wartość Dodana (EVA) w 2023 roku wyniosła 552 miliony euro, co pokazuje ogólny wkład finansowy firmy i jej partnerów w gospodarkę, zarówno bezpośredni, jak i pośredni.
Współpraca napędza rozwój gospodarczy
Sukces Glovo zależy od synergii między platformą, partnerami, dostawcami i innymi uczestnikami łańcucha dostaw. Restauracje, sklepy spożywcze, kwiaciarnie i dostawcy produktów i usług współpracują, tworząc sieć wartości, która napędza lokalną gospodarkę.
„Dane z wielu niezależnych źródeł wskazują, że jesteśmy obecnie liderem rynku w Polsce. Rośniemy dynamicznie nie tylko w segmencie zamówień restauracyjnych, ale także zakupów spożywczych i w retail w różnych kategoriach” – podkreśla Sacha Michaud, współzałożyciel i wiceprezes Glovo. I dodaje: „Chcemy wspierać cały ekosystem, w którym działamy – pomagamy naszym partnerom rozwijać obecność cyfrową i osiągać sukcesy w trudnym otoczeniu rynkowym. Dzięki temu jesteśmy nie tylko platformą, ale także długoterminowym partnerem biznesowym, także w obszarze docierania do nowych klientów, zwiększania dochodów i budowania rozpoznawalności marek”.
Zabezpieczenie miejsc pracy
Raport Yellow Effect bada również wpływ platformy na zatrudnienie. Według danych, współpraca Glovo z partnerami doprowadziła do zabezpieczenia 9032 pełnoetatowych miejsc pracy (FTE). Największe korzyści w zakresie zatrudnienia odnotowano w sektorze gastronomii i transportu. To istotne wsparcie dla rynku pracy w Polsce, zwłaszcza w obliczu obecnych wyzwań gospodarczych.
Cyfryzacja dla małych i średnich przedsiębiorstw – szansa na rozwój
Większość partnerów Glovo to małe i średnie przedsiębiorstwa, które stają przed wyzwaniem cyfryzacji. Firma aktywnie wspiera mniejsze firmy, a sprzedaż poprzez Glovo często stanowi dla nich pierwsze doświadczenie w e-commerce.
Według raportu SME & Partner Impact Survey, aż 79% partnerów Glovo w Polsce uważa współpracę z platformą za kluczową dla swojego sukcesu. Dzięki wsparciu technologicznemu, firmy zwiększyły średniomiesięczną sprzedaż o 26%, co często zachęca je do dalszych inwestycji, w tym w rozwój obecności w mediach społecznościowych.
„Glovo to platforma, która spaja różne sektory rynku, wspierając lokalne społeczności i gospodarkę. Dążymy do tego, by każdy nasz partner mógł rozwijać się dzięki współpracy z nami” – podkreśla Adam Skrzypek, General Manager Glovo w Polsce.
Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl