1. Rotacja pracowników
Duża konkurencyjność na rynku pracy i konieczność czasochłonnego wdrożenia każdego nowego pracownika magazynu sprawiają, że wysoka rotacja pracowników jest jedną z największych bolączek tego sektora. Wdrożenie nowego pracownika wymaga nie tylko czasu, ale często również zaangażowania innych, bardziej doświadczonych pracowników. Konieczność częstych szkoleń może się oczywiście w sposób bezpośredni przekładać nie tylko na efektywność pracy całego magazynu, ale finalnie również na średnie koszty magazynowania. W jaki sposób można rozwiązać problem wysokiej rotacji pracowników w magazynie albo przynajmniej zminimalizować jego wpływ na codzienną pracę magazynu?
• Opracowanie zoptymalizowanej procedury szkolenia nowych pracowników, która pozwala maksymalnie skrócić czas szkolenia i wyeliminować błędy popełniane przez nowych pracowników;
• Na redukcję wysokiej rotacji pracowników wpłynąć może również poprawienie warunków zatrudnienia. Może się to jednak wiązać ze wzrostem kosztów magazynowania;
• Jeśli prowadzimy magazyn dla sklepu internetowego, to definitywnym rozwiązaniem problemu wysokiej rotacji i rosnących kosztów magazynowania może być fulfillment dla e-commerce. Jest to swego rodzaju outsourcing całej logistyki sklepu online.
2. Wysokie koszty magazynowania
Wysokie koszty magazynowania to oczywiście bardzo obszerny temat, któremu można by poświęcić odrębny poradnik. W wielu przypadkach to, ile kosztuje magazynowanie i logistyka, zależy od kosztów pracy i tego, jak zorganizowany jest nasz magazyn. Wpływ na wysoki koszt magazynowania może mieć też nieoptymalne wykorzystanie przestrzeni magazynowej. Konkretne rozwiązanie zależy oczywiście od źródła problemu. Zawsze warto rozważyć także outsourcing usług magazynowych. W wielu przypadkach cena magazynowania towarów w firmie zewnętrznej okazuje się dużo niższa niż koszty prowadzenia własnego magazynu.
3. Kompletacja w magazynie – brak optymalizacji
W wielu przypadkach piętą achillesową w funkcjonowaniu magazynu jest etap kompletacji towarów przed wysyłką. Brak optymalizacji kompletacji w magazynie przekłada się w sposób bezpośredni na stratę czasu i pieniędzy. Często problem z kompletacją w magazynie wynika z nieodpowiedniej procedury przyjęcia towarów, błędów w etykietowaniu itp. Sprawia to, że pracownicy mogą mieć trudności z szybki zlokalizowaniem konkretnych towarów w magazynie. W wielu przypadkach rozwiązaniem tego problemu może być wdrożenie kompleksowego systemu magazynowego. Jednym z obszarów działania takiego systemu jest łatwa identyfikacja lokalizacji towarów w magazynie, a także tworzenie zoptymalizowanych tras kompletacji w magazynie. Rozwiązaniem tego problemu może być również automatyzacja magazynu. Jest to jednak rozwiązanie kosztowne, na które w większości przypadków mogą pozwolić sobie jedynie duże, nowoczesne centra logistyczne jak, chociażby to należące do firmy MW Logistics.
4. Obsługa zwrotów i reklamacji
Wysoki wolumen zwrotów jest jednym z efektów dynamicznego wzrostu branży e-commerce. W wielu sklepach online dostępna jest możliwość bezpłatnego zwrotu nawet po dłuższym czasie od zakupu. Nie wspominając już o tym, że możliwość zwrotu nieuszkodzonego towaru w ciągu 14 dni od zakupu gwarantuje prawo handlowe. Obsługa zwrotów i reklamacji bardzo często rzutuje na działanie magazynu i obsługę bieżących zamówień. Kluczem do rozwiązania tego problemu jest podobnie jak w innych przypadkach opracowanie zoptymalizowanej procedury obsługi zwrotów. Alternatywnie możemy również zlecić obsługę zwrotów firmie zewnętrznej. Wbrew pozorom takie rozwiązanie często okazuje się w ostatecznym rozrachunku bardziej opłacalne.
Więcej na: http://mwlogistics.pl
Źródło informacji: MW Logistics
Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl