Biznes i finanse

Siódma odsłona BMW serii 7 wskazuje kierunki rozwoju motoryzacji

„Nowa seria 7 nie ma w sobie nic z nudnej ewolucji, drobnych zmian, retuszu świateł czy zderzaka. Nie! To rewolucja. Rewolucja w designie i we wszystkich systemach, i komponentach wykorzystanych do budowy tego samochodu. Limuzyna jest innowacyjna, a nawet wybiegająca w wielu aspektach technologicznych znacznie w przód” – zapewnia Christian Haririan, dyrektor generalny BMW Group Polska.

Nowe BMW serii 7 będzie oferowane na całym świecie wyłącznie w wariancie z długim rozstawem osi, który ma zagwarantować maksymalny komfort przestrzeni z tyłu. 

W porównaniu z poprzednim modelem deska rozdzielcza nowej serii 7 zawiera znacznie mniej przycisków i elementów sterujących. Cyfrowy zespół wyświetlaczy obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala za kierownicą oraz wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. Nowym wyglądem cechują się też kierownica i dźwignia biegów na konsoli środkowej. Swoją premierę ma również nowy element obsługi i stylistyki – panel interakcji BMW. Efektownie podświetlony panel funkcyjny rozciąga się na całej szerokości deski rozdzielczej aż po boczki drzwi.

Za rozrywkę pasażerów z tyłu odpowiada wysuwany z podsufitki ekran dotykowy o przekątnej 31,3 cala i rozdzielczości 8K. Towarzyszy mu system nagłośnienia surround marki Bowers & Wilkins z opcjonalnymi wzmacniaczami w oparciach foteli oraz zintegrowany dotykowy ekran sterujący o przekątnej 5,5 cala w drzwiach tylnych. Tylna część kabiny nowego BMW serii 7 zmienia się w kino na kółkach. 

Systemy wspierające jazdę są gotowe na funkcje zautomatyzowania jazdy na poziomie 3, co znaczy, że zestaw kamer i czujników będzie pozwalał w przyszłości na podróżowanie na autostradzie z czasowym oderwaniem rąk od kierownicy w celu np. sprawdzenia poczty. Nowe BMW zyskało też systemy mające zwiększać bezpieczeństwo np. wykrywające przy lewoskręcie samochody nadjeżdżające z naprzeciwka, a przy prawoskręcie ostrzegające o rowerzystach.

W nowej odsłonie limuzyny BMW radość z jazdy mają czerpać zarówno kierowca, jak i pasażer. Sterowanie zaawansowanymi funkcjami wesprze nowa wersja systemu operacyjnego. Producent przywiązuje wagę nie tylko do zapewnienia poczucia luksusu i bezpieczeństwa na drodze. Nie zapomina o ekologii. Silniki elektryczne powstają bez użycia pierwiastków ziem rzadkich, a ogniwa baterii z wykorzystaniem zielonej energii.

„Seria 7 to lider segmentu limuzyn premium. Co potwierdza ponad 2 mln samochodów tej serii sprzedanych na całym świecie. Poprzednia generacja modelu znalazła w Polsce 3 tys. nabywców. Najnowszy samochód jest gotowy do zamawiania” – informuje Christian Haririan.

Źródło informacji: PAP MediaRoom


Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM