Celem Złotych Spinaczy jest zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży public relations poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów w obszarze PR zrealizowanych w Polsce. To także edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia komunikacji dla funkcjonowania firmy.
W tym roku, spośród rekordowej liczby 445 zgłoszeń, jury wybrało 110, które zostały zakwalifikowane do II etapu i będą rywalizowały o nagrody. Zgłoszenia oceniane były przez prawie 100-osobowe grono jurorów oraz jurorek, w skład którego wchodzili przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy, eksperci branży PR, mediów, a także środowiska akademickiego.
Nagrody wręczane będą w 20 kategoriach głównych, 12 kategoriach sektorowych oraz 3 kategoriach specjalnych. W przypadku kategorii głównych i sektorowych przyznawane będą Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w trzech kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna. W tegorocznej edycji pojawiła się również nowa kategoria – „Wsparcie Ukrainy”, w której zgłaszano projekty obejmujące zarówno taktyczne działania komunikacyjne realizowane samodzielnie lub we współpracy z organizacjami pozarządowymi, jak również szerokozasięgowe kampanie społeczne. Całość dochodów ze zgłoszeń w tej kategorii została przekazana Polskiej Akcji Humanitarnej na realizację celów charytatywnych związanych z przeciwdziałaniem skutkom działań wojennych na terytorium Ukrainy.
Ponadto, podczas gali, przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody oraz Gwiazda PR – wyróżnienie przyznawane osobom szczególnie zasłużonym dla branży public relations, które swoją postawą etyczną, doświadczeniem oraz zaangażowaniem są wzorem do naśladowania dla całego środowiska.
Gala konkursu odbędzie się 2 grudnia br. w hotelu Hilton w Warszawie przy ul. Grzybowskiej 63. Transmisja wydarzenia będzie dostępna na stronie www.zlotespinacze.pl oraz na Facebooku Rzeczpospolitej.
Źródło informacji: Związek Firm Public Relations
Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl