Biznes i finanse

Nagrody dla przywódców e-commerce – jak motywować i wynagradzać swoich liderów


Na początek kilka liczb. E-commerce to najbardziej dynamiczna część polskiej gospodarki. W dziesięcioleciu 2012-22 e-handel odnotował wzrosty roczne o 20%, w niektórych latach osiągając nawet 30%. Liczba e-kupujących powiększyła się z 45% na początku omawianej dekady, do 87% w końcówce minionego roku. To prawie dwukrotnie. Kto jest w dużej części autorem tych zmian? Prezentujemy wyniki pierwszej części raportu „Dyrektor e-Commerce Roku 2023”.

Nietrudno wskazać tych, którzy stoją za sukcesem e-biznesów. To oni sprawili, że internetowe koszyki zakupowe wypełniły się w minionej dekadzie nie tylko produktami mody, z działów: uroda, elektronika, gry i książki. W e-koszykach znajdziemy też towary luksusowe, specjalistyczne, usługi (głównie streamingu i e-szkoleń) i w końcu produkty FMCG, spożywcze.

e-Liderzy napędzają branżę

Badanie „Dyrektor e-Commerce roku 2023”[1], w którym wzięli udział kluczowi dyrektorzy i liderzy e-ommerce potwierdza, że sukces marki w świecie sprzedaży internetowej zależy w ogromnym stopniu od jej menedżera. Jeśli liderzy wykazują się znajomością rynku i trafną analizą czynników, które decydują o rozwoju branży, wtedy biznes e-commerce rośnie. To wynika z badań i stanowi o miejscu e-handlu na mapie polskiej gospodarki.

Izba Gospodarki Elektronicznej

Wyczuć trendy

Główne trendy w e-commerce

  • Rozwój w zakresie płatności mobilnych
  • Rozwój systemów dostaw do automatów paczkowych
  • Wzrost wymagań e-konsumentów w obszarze płatności, dostaw, komunikacji z markami
  • Zmiana postrzegania maszyn paczkowych jako ekologicznych rozwiązań

Dzisiaj, wraz z rozwojem technologii, biznesy e-commerce potrzebują być elastyczne, aby dostosować się do zmieniających się potrzeb klientów. Kluczem do sukcesu jest dostosowanie się do aktualnych trendów w e-commerce, takich jak: szybkie dostawy do automatów paczkowych i płatności mobilne, które z powodzeniem zastąpiły płatności gotówkowe i klasyczne przelewy internetowe. Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia zakupowe i zwiększyć zaufanie do marki, ważne jest, aby sklepy internetowe oferowały szeroki wybór możliwości płatności oraz dostawy, a także aby ułatwiały komunikację z klientami.

Ponadto, właściciele sklepów internetowych muszą monitorować najnowsze trendy i wykorzystać je w swoim biznesie. Przykładowo, przedsiębiorcy powinni korzystać z dostępnych narzędzi do tworzenia stron internetowych i aplikacji mobilnych, aby zwiększyć swoją widoczność i ułatwić klientom zakupy w Internecie. Przy wsparciu tych technologii można zapewnić klientom wyjątkowe doświadczenia zakupowe, aby zapewnić im powód do powrotu.

Wnioski są jasne: jakość e-commerce będzie rosła w nadchodzącej dekadzie, dzięki rozwojowi nowych technologii i narzędzi. Sklepy internetowe, które będą w stanie dostosować się do aktualnych trendów i potrzeb klientów, będą miały przewagę nad konkurencją. Przed sklepami internetowymi stoi wiele wyzwań, ale dzięki wykorzystaniu potencjału technologii, będą one w stanie sprostać wymaganiom klientów!

Dlaczego warto wziąć udział w konkursie?

Wygrana w konkursie to dla liderów branży e-commerce doskonała okazja, by zaistnieć w świadomości konsumentów, jak również zareklamować swoje marki. Dla zwycięzców przygotowano atrakcyjne nagrody. Dodatkowo, laureaci będą mieli okazję uczestniczyć w wyjazdach studyjnych, w których będą mieli okazję wymieniać doświadczenia z innymi liderami e-commerce, a także poznać najnowsze trendy i innowacje w handlu elektronicznym.

  • Nagrody
  • Pierwsze miejsce: 10 000 zł + wyjazd studyjny
  • Drugie miejsce: 5 000 zł + wyjazd studyjny
  • Trzecie miejsce: 3 000 zł + wyjazd studyjny

Najwyższe wyróżnienia trafią do laureatów w kategoriach: Dyrektor e-Commerce Roku, Dyrektor Sprzedaży Online, Dyrektor Marketingu, Dyrektor IT, Dyrektor Logistyki, Dyrektor Finansów, Dyrektor Analizy Danych, Dyrektor Produktu, Dyrektor Zarządzania Zespołem oraz Dyrektor Zrównoważonego Rozwoju. Zgłoszenia są przyjmowane do 30 czerwca 2023 r.

Nie zwlekaj, czas najwyższy zarejestrować się w konkursie i pokazać światu swoje osiągnięcia. Aby dowiedzieć się więcej, sprawdź https://ecommerce-awards.pl/.

To wyjątkowa okazja, aby pokazać się z jak najlepszej strony i zostać zauważonym przez innych liderów branży. Pamiętaj, że masz tylko jedną szansę, aby wygrać – nie zwlekaj!

Izba Gospodarki Elektronicznej – partner w eCommerce

Izba Gospodarki Elektronicznej to największa organizacja branżowa w Polsce, skupiająca przedsiębiorców, specjalistów i ekspertów z sektora e-commerce. Misją IGE jest wspieranie gospodarki elektronicznej – upowszechniania innowacji i nowych technologii, tworzenie standardów i norm dla branży oraz reprezentowanie interesów wszystkich uczestników rynku w internecie. Przy współpracy z partnerami, IGE organizuje konferencje i szkolenia, publikuje raporty i badania, a także nagradza najlepszych w e-commerce.

Konkurs „Dyrektor e-Commerce Roku”

Konkurs „Dyrektor e-Commerce Roku” to inicjatywa Izby Gospodarki Elektronicznej, która ma na celu wyłonienie i nagrodzenie osób, które wyróżniają się w branży elektronicznego handlu. Konkurs ma na celu promowanie najlepszych praktyk i innowacji w e-commerce, rozwijanie zdolności i pozytywnych postaw w branży.

Zgłoszenia do konkursu są akceptowane od osób pełniących funkcje kierownicze w przedsiębiorstwach e-commerce, które:

  • Prowadzą działalność gospodarczą na terytorium Polski;
  • Prowadzą działalność w zakresie handlu detalicznego lub hurtowego;
  • Posiadają siedzibę lub oddział na terytorium Polski;
  • Posiadają własny zespół ds. e-commerce.

Konkurs „Dyrektor e-Commerce Roku” to okazja dla e-commerce managerów do zdobycia uznania i pożegnania dekady w postaci nagrody. Wyłonieni laureaci otrzymują certyfikat, a także szereg innych korzyści. Dołącz do grona najlepszych i wygraj prestiżową nagrodę!

Szukasz nowych wyzwań i chcesz się wykazać w branży e-commerce? Skorzystaj z okazji i zgłoś się do konkursu Dyrektor e-Commerce Roku!

Misja e-Izby

Naszą misją jest rozwijanie polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez:

  • Współpracę w ramach naszych członków i społeczności branżowej
  • Wymianę know-how w dziedzinie technologii, zarządzania i prawa
  • Działania legislacyjne w celu poprawy konkurencyjności branży
  • Efektywną reprezentację interesów naszych członków w dialogu z władzami państwowymi, unijnymi i organizacjami pozarządowymi

Dbamy o to, aby polska branża gospodarki cyfrowej wyprzedzała globalne trendy, dzięki tworzeniu przełomowych rozwiązań i innowacjom, które przyczyniają się do sukcesu naszych członków.

Jesteśmy dumni z naszej pracy na rzecz dynamiki i rozwoju polskiego rynku elektronicznej gospodarki i zapraszamy do współpracy wszystkich zainteresowanych.


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM