Biznes i finanse

13 milionów USD z Polski – czyli jak wsparcie funduszu inwestycyjnego zmienia rynek e-commerce

Zubr Capital, założony w 2022 roku, poinformował o swojej pierwszej transakcji inwestycyjnej – 13 milionów dolarów w Oro. Oro to znany twórca oprogramowania i aplikacji dla e-commerce w domenie B2B, a Highland Europe jako obecny inwestor również wziął udział w tej ostatniej rundzie.

„Spodobał nam się produkt OroCommerce, a także wartość, jaką przynosi grupie docelowej. Rozwiązania e-commerce B2B, które pozwalają uprościć i zdigitalizować sprzedaż B2B, rozwijają się na całym świecie, a Oro oferuje jedno z najlepszych rozwiązań na rynku, co potwierdzają Gartner i Forrester. W 2022 roku Gartner uznał OroCommerce za dostawcę rozwiązań wizjonerskich w dziedzinie e-commerce. Oprócz wyjątkowego produktu byliśmy pod wrażeniem doświadczonego międzynarodowego zespołu Oro i kultury firmy opartej na ciągłych innowacjach i skupieniu się na kliencie. Wierzymy, że są to kluczowe czynniki sukcesu firmy” — powiedział Konstantin Zapolyansky, starszy dyrektor ds. kierownik oddziału Zubr Capital w Polsce.

Yoav Kutner i jego wspólnik Dima Soroka, po latach doświadczeń w rozwoju produktowym i technicznym Magento, w 2012 roku postanowili założyć Oro. Ich przedsiębiorcza decyzja została wynagrodzona w 2018 roku, kiedy Adobe przejęło Magento za 1,68 miliarda dolarów.

Yoav Kutner i Dima Soroka mieli bogate doświadczenie w e-commerce, gdy postanowili założyć Oro w 2012 roku. Ich wizjonerski pomysł został uwieńczony w 2018 roku, kiedy Adobe dokonało wykupu Magento za imponujące 1,68 miliarda dolarów.

Oro oferuje szeroki wachlarz aplikacji do automatyzacji działań handlowych dla firm B2B, zaprojektowanych z myślą o producentach, dostawcach, dystrybutorach i hurtownikach. Firma zapewnia użytkownikom zaawansowane rozwiązania, takie jak OroCommerce, OroCRM, OroPlatform i OroMarketplace, które zostały stworzone w celu zwiększenia wydajności prowadzonych przez nich działań.

„Po niedawnej inwestycji Zubr Capital jesteśmy zafascynowani perspektywami wzrostu i rozwoju Oro, Inc. To finansowanie pozwoli nam przyspieszyć ekspansję w Europie i umocnić naszą obecność na kluczowych rynkach. Dodatkowo pomoże nam umocnić naszą pozycję jako lidera branży na rynku e-commerce B2B, który od 2021 roku był już ponad pięciokrotnie większy niż rynek B2C – komentuje podpisanie umowy Yoav Kutner. – Planujemy strategicznie wykorzystać tę inwestycję, aby ulepszyć naszą ofertę i rozszerzyć zasięg. Konkretnie, będziemy rozwijać nasze działania sprzedażowe i marketingowe przede wszystkim na naszych dwóch najsilniejszych rynkach, Ameryce Północnej i Europie. Pozwoli nam to lepiej obsługiwać naszych obecnych klientów i przyciągać nowych. Ponadto będziemy inwestować w ciągłe badania i rozwój technologii dla rynków e-commerce, obecnie najszybciej rozwijającego się kanału sprzedaży w handlu elektronicznym B2B, i chcemy zapewnić, że nasza platforma pozostanie konkurencyjna w tym dynamicznym środowisku”.

Firma planuje wykorzystać sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do odmienienia handlu elektronicznego B2B. Zaawansowane technologie te pozwolą na stworzenie spersonalizowanych doświadczeń dla klientów, automatyzację interakcji oraz optymalizację zarządzania informacjami o produktach – wyjaśnia Yoav Kutner. Dzięki tym narzędziom przedsiębiorstwa będą miały możliwość podejmowania decyzji opartych na danych, wykrywania trendów i zgłębiania nowych możliwości. Algorytmy uczenia maszynowego ułatwią dynamiczne ustalanie cen, przewidywanie zapasów oraz rekomendacje produktów, poprawiając jednocześnie wydajność i zadowolenie klientów.

Inwestycje otrzymane przez Oro pozytywnie wpłyną na oddział w Polsce, który jest niezbędny dla osiągnięcia sukcesu przez firmę. Nowe środki pozwalają na angażowanie programistów, specjalistów do spraw operacyjnych i kierowników projektów. Firma zamierza rozwijać swoją działalność w regionie i zwiększyć swój zespół w Polsce dwukrotnie do końca bieżącego roku.

Dzięki skrupulatnemu procesowi przeglądu inwestycji, spółka uzyskała 13 milionów dolarów w niezwykle krótkim czasie – od negocjacji do podpisania umowy zajęło niewiele ponad 3 miesiące. Przyczyną tak szybkiego postępu była dokładna i przemyślana ocena przez komisję ds. ryzyka oraz inwestorów z Zubr Capital Fund II.

Zubr Capital Fund II przeprowadziło pierwszą transakcję w postaci Oro. W ciągu najbliższych 5 lat fundusz skupi się na inwestowaniu w sektor IT oraz na wspieraniu firm z Europy Wschodniej, aby umożliwić im odniesienie sukcesu na rynkach europejskich i amerykańskich. Priorytetem funduszu jest zapewnianie finansowania na rozwój (udziały mniejszościowe), przy zachowaniu kontroli nad biznesem przez założycieli.

Zubr Capital Fund II to trzecia inwestycja w dorobku firmy Zubr Capital. Fundusz cieszy się wsparciem doskonale prosperujących europejskich przedsiębiorców, którzy mają na swoim koncie wiele lata doświadczenia zdobytego na zachodzie Europy, w Izraelu, na Cyprze i w Wielkiej Brytanii.

Portfel Zubr Capital Fund I zawierał 12 spółek z branży e-commerce, fintech, EduTech, Adtech, IT-service i innych. Wśród wyjątkowych inwestycji funduszu znajduje się Palta, twórca aplikacji z zakresu zdrowia i dobrego samopoczucia (Flo, Simple).

W 2021 roku Zubr Capital wykazał się efektywnością w zarządzaniu funduszami, wypracowując udane wyjścia ze spółek międzynarodowych. Na przykład 100% udziałów spółki IT Targetprocess zostało sprzedanych amerykańskiej korporacji Apptio.


Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM