Wiadomości Polska Nauka i technologie Wykorzystanie sztucznej inteligencji w relacjach z klientami PKO Banku Polskiego
Nauka i technologie

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w relacjach z klientami PKO Banku Polskiego

Korzystanie ze sztucznej inteligencji w celu poprawy kontaktów z klientami, to jeden z priorytetów PKO BP. Pokazuje to liczba ponad 20 milionów rozmów klientów z voicebotami i ponad milion użytkowników, którzy skorzystali z Asystenta głosowego w aplikacji mobilnej IKO. PKO Bank Polski, najbardziej mobilny bank w Polsce, stawia na sztuczną inteligencję, aby jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby swoich klientów.

Asystent IKO, dostępny w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego, zrozumie i zrealizuje Twoje polecenie nawet jeśli wydasz je w języku potocznym. Obecnie możesz korzystać z jego usług w 320 tematach rozmów, jednym z nich jest na przykład „Pchnij stówkę do Janka”. Prace nad poszerzeniem tej bazy o kolejne tematy są w toku. Dzięki sztucznej inteligencji Asystent IKO jest w stanie zrozumieć Twoje naturalne polecenia i skutecznie je wykonać.

Korzystanie z usług banku za pośrednictwem bankowości elektronicznej jest coraz powszechniejsze – 8 milionów klientów PKO BP już skorzystało z voicebotów i innych narzędzi sztucznej inteligencji, które łącznie zajęły ponad 273 tys. godzin (czyli ponad 31 lat). Ponad milion użytkowników aplikacji mobilnej IKO skorzystało z Asystenta głosowego już ponad 3 miliony razy.

„Klienci PKO Banku Polskiego, dzięki voicebotom, mogą wygodnie, szybko i bezpiecznie skontaktować się z bankiem oraz załatwić wiele finansowych spraw. Boty wspierają konsultantów na infolinii w wykonaniu prostszych, powtarzalnych zadań, dzięki czemu uwalniają zasoby potrzebne do obsługi trudniejszych, bardziej skomplikowanych kwestii” – podkreśla Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO BP. Dodaje, że oparte na sztucznej inteligencji boty konwersacyjne to rozwiązania, które wpisują się w strategię rozwoju największego polskiego banku na najbliższe lata, dlatego stale są rozbudowywane.

PKO BP prowadzi prace nad kolejnymi botami konwersacyjnymi wykorzystującymi sztuczną inteligencję. Obecnie bank posiada 17 tego typu rozwiązań, które wspierają klientów i pracowników w zakresie odbierania zgłoszeń na infolinii, przypominania o spłacie zaległości, przeprowadzania ankiet, badania skłonności do zakupu produktu oraz ochrony finansów. Transformacja cyfrowa banku opiera się na zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, która w coraz większym stopniu wpływa na usprawnienie procesów w banku.

„Kiedy trzy lata temu wdrażaliśmy pierwsze voiceboty niektórzy myśleli, że to tylko technologiczna ciekawostka. Dziś masowo wykorzystujemy sztuczną inteligencję w PKO BP, a dynamicznie rosnąca liczba rozmów pokazuje, że klienci chętnie i często korzystają ze wsparcia botów konwersacyjnych. To nie są proste rozwiązania, lecz zaawansowane technologie, które pozwalają na swobodną komunikację w języku naturalnym, czyli tak, jak podczas rozmowy ze znajomymi i rodziną” – mówi Dawid Kin, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji PKO BP. Zaznacza, że bankowe voiceboty są stale doskonalone i coraz lepiej odpowiadają na potrzeby klientów.

Bank korzysta z najnowocześniejszych technologii, aby jeszcze skuteczniej obsługiwać klientów. Voicebot jest najbardziej aktywnym kontaktem, dzięki któremu można skierować połączenia na infolinię zastępując interaktywne menu głosowe. Ten voicebot potrafi rozmawiać na około 120 różnych tematów, a jego słownik zawiera 280 słów. Do tej pory zrealizował on 10 milionów konwersacji i miesięcznie prowadzi około 500 tysięcy rozmów.

Aplikacja IKO jest uważana za najbardziej zaawansowaną opcję w dziedzinie finansów osobistych, ze względu na jej wyjątkowy Asystent głosowy. To innowacyjne rozwiązanie technologiczne, stworzone przez PKO BP, umożliwia szybkie i precyzyjne zarządzanie finansami, a także dostęp do różnych narzędzi analitycznych. Jest to jedyne tego typu rozwiązanie na polskim rynku finansowym, dzięki któremu klienci mogą wygodnie i szybko realizować swoje polecenia.

Istotnym ułatwieniem w kontroli wydatków i oszczędności dla użytkowników aplikacji mobilnej IKO jest Asystent głosowy. Umożliwia on bowiem podział płatności kartą na sześć kategorii i 29 podkategorii, co pozwala na bardziej zaawansowaną analizę wydatków. Wystarczy zadać pytanie: „Ile wydaję na zakupy?” lub „Ile wydaję na żywność?”, by uzyskać szybki i precyzyjny wgląd w swoje finanse. Ponad 300 tys. użytkowników już skorzystało z tej usługi.

Asystent umożliwi Ci wykonanie szeregu czynności, w tym przelanie pieniędzy na wybrany numer konta lub na telefon, sprawdzenie stanu salda, prześledzenie historii przepływów, doładowanie telefonu, zapłacenie za produkty i usługi za pomocą BLIK-a, spłacenie karty kredytowej czy zmiana limitu transakcyjnego. Co ważne, z czasem oferowanych przez asystenta funkcji będzie przybywać.

Dowolny użytkownik IKO, korzystający zarówno z urządzeń z systemem Android, jak i iOS, może skorzystać z naszej aplikacji bez konieczności jej instalowania. Wystarczy kliknąć w animowaną ikonę chmurki dialogowej, która pojawi się w prawym dolnym rogu ekranu głównego w najnowszych wersjach aplikacji.

PKO BP należy do największych banków w Polsce, gdzie wartość jego aktywów oceniana jest na 431 mld zł. W 2022 roku spółka zanotowała zysk netto w wysokości 3,3 mld zł, co w połączeniu z usługami dostępnymi dla 11,7 mln klientów, czyni ją jednym z liderów rynku. Bank wykorzystuje swoje pozycje w sektorze depozytów, kredytów, a także funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Wszystko to zostało udokumentowane przez wyniki wdrożenia aplikacji IKO, która została aktywowana 7,2 mln razy, co czyni z PKO BP najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version