Biznes i finanse

Bank Pekao odnotowuje rekordowy wynik na początku 2021 roku

Bank Pekao S.A. w pierwszym kwartale 2023 r. zanotował skonsolidowany zysk netto w wysokości 1,446 mld zł, co stanowi wzrost o 60 proc. w porównaniu do I kwartału 2022 r. oraz o 63 proc. w stosunku do IV kwartału 2022 r. Bank może pochwalić się bardzo silną pozycją kapitałową, dzięki czemu planuje wypłacenie dywidendy. Akcjonariusze otrzymają 50,5 proc. zysku, co oznacza wypłatę 3,65 zł za każdą akcję.

W I kwartale 2023 Bank Pekao zanotował rekordowe wyniki, w których istotną rolę odegrał wzrost wolumenów kredytów: o 14 proc. w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw oraz o 7 proc. w dużych korporacjach. Co więcej, Bank sprzedał 164 tys. nowych kont osobistych, co oznacza wzrost o 25 proc. w porównaniu do poprzedniego okresu, a aplikacja PeoPay znalazła się w rankingu Deloitte wśród 15 najlepszych aplikacji bankowych na świecie.

„Rekordowe wyniki i niskie koszty ryzyka na poziomie 30 punktów bazowych dowodzą, że bank jest zarządzany w sposób odpowiedzialny, stabilny, ale jednocześnie z korzyścią dla akcjonariuszy i depozytariuszy, dla których bezpieczeństwo pieniędzy ulokowanych w naszym banku jest szczególnie ważne” – podkreślił Paweł Strączyński, wiceprezes Banku Pekao S.A.

Bank Pekao angażuje się w proces cyfryzacji, dzięki któremu może oferować swoim klientom szeroką gamę usług i narzędzi, takich jak ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC, szybsze procesy decyzyjne kredytowe, spersonalizowane komunikaty oraz ulepszone narzędzie PeoPay.

Bank Pekao konsekwentnie wdraża cyfrową transformację, która daje dostęp do najnowocześniejszych usług i narzędzi, między innymi: ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC, szybkie decyzje kredytowe, komunikaty dostosowane do klienta oraz zoptymalizowana aplikacja PeoPay.

„Plany na 2023 r. zakładają m.in. wdrożenie platformy doradztwa kapitałowego Wealth Management, migrację PeoPay do chmury publicznej czy powstanie nowej platformy wymiany walut. Wprowadzamy także nowe funkcjonalności do aplikacji PeoPay, jak zrzutki czy skarbonki. Aplikacja ma również więcej możliwości personalizacji, jak możliwość wyboru awatara, tła czy skrótów do najczęściej używanych widgetów” – wyjaśnił Błażej Szczecki, wiceprezes Banku Pekao S.A.

Bank Pekao S.A. osiągnął rekordowy wynik w I kwartale 2023 r. – skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,446 mld zł, co stanowi wzrost o 60 proc. w stosunku do I kwartału 2022 r. i o 63 proc. względem IV kwartału 2022 r. Bardzo dobra pozycja kapitałowa banku pozwala na wypłatę dywidendy w wysokości 3,65 zł za akcję. Wzrost zysku zawdzięcza się przede wszystkim rosnącym wolumenom kredytów i sprzedaży nowych kont osobistych oraz wysokiej pozycji aplikacji PeoPay w rankingu Deloitte. Bank przeprowadza również zaawansowaną transformację cyfrową, wdraża nowe usługi i narzędzia oraz udoskonala aplikację PeoPay. Wszystko to jest realizowane w nowej siedzibie Banku Pekao przy ul Burakowskiej 14 w Warszawie, która charakteryzuje się znacznym ograniczeniem kosztów.

„PeoPay został uznany za jedną z 15 najlepszych aplikacji bankowych na świecie, wg badania Digital Banking Maturity, przeprowadzonego przez Deloitte. Mamy ambicję by się rozwijać, mamy plany by się rozwijać. Chcemy znaleźć się wśród dziesięciu najlepszych aplikacji na świecie” – dodał wiceprezes.

Podsumowanie wyników I kwartału 2023 r. odbyło się w nowej siedzibie Banku Pekao przy ul Burakowskiej 14 w Warszawie. Nowe miejsce stanowi nie tylko komfortowe i nowoczesne środowisko dla pracowników, ale także gwarantuje znaczne oszczędności w wydatkach.

„Ograniczenie powierzchni biurowej do 37 tys. m2 wobec wcześniejszych 70 tys. m2 sprawiło, że wydatki na siedzibę znacznie się obniżyły. Budynek wykorzystuje wiele ekologicznych rozwiązań: ma lepszą lokalizację, biura o wyższym standardzie oraz rozwiązania IT dopasowane do hybrydowego modelu pracy” – podkreślił prezes Leszek Skiba.


Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM