Polityka i społeczeństwo

Nowy tunel pod Świną: Otwarcie drogi do szybkiego podróżowania

Minister Adamczyk podczas wizyty obejrzał najważniejsze elementy tunelu, a także poznał szczegóły dotyczące funkcjonowania tunelu w momencie jego otwarcia. Przypomniał też, że była to niezwykle trudna i skomplikowana inwestycja.

Minister Adamczyk pochwalił pracowników i wykonawców za wytrwałe dążenie do ukończenia tego projektu. Podczas wizyty zwrócił uwagę na to, że budowa tunelu pod Świną była jednym z najważniejszych projektów realizowanych w Polsce w minionych latach.

Tunel drogowy pod Świną powstaje w ramach rządowego programu inwestycji drogowych, który ma na celu poprawę jakości i dostępności do transportu drogowego w Polsce. Budowa tego tunelu przyczyni się do zwiększenia przepustowości sieci dróg w Polsce, a także do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Minister Adamczyk zachęcał wszystkich, aby skorzystali z nowo otwartego tunelu przy okazji podróży do Świnoujścia. Tunel drogowy pod Świną jest wyjątkowym przykładem polskiej innowacyjności i zaangażowania w rozwój infrastruktury.

Minister Adamczyk powiedział: „Ukończenie budowy tunelu pod Świną to wielki sukces dla całego regionu, a w szczególności dla mieszkańców Świnoujścia. Dzięki temu projektowi uzyskano kolejny ważny etap w rozwoju transportu drogowego w Polsce”.

Minister podkreślił, że rozpoczęcie prac zostało możliwe dzięki współpracy rządu z Unią Europejską, która udzieliła wsparcia finansowego na realizację inwestycji. Uzyskanie dofinansowania było możliwe dzięki konkursowi Ministerstwa Infrastruktury i CUPT, podczas którego projekt tunelu został wpisany na listę zadań dofinansowanych.

17 marca 2021 r. rozpoczął się proces drążenia jednonawowego tunelu pod Świną, który jest głównym elementem przeprawy drogowej w Świnoujściu. Przeprawa, zlokalizowana w ciągu drogi krajowej nr 93, jest jedną z najważniejszych inwestycji realizowanych w województwie zachodniopomorskim. Tunel, którego długość wynosi 1,44 km, został wybudowany dzięki maszynie TBM. We wrześniu 2021 roku drążenie zostało oficjalnie zakończone, a obecnie trwają końcowe testy i kalibracja systemów wentylacji, który jest niezbędny do bezpiecznej i wygodnej jazdy w tunelu.

Zadanie to realizowane jest na podstawie umowy zawartej z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączna szacowana wartość inwestycji wynosi 913,8 mln zł.

Minister A. Adamczyk odwiedził budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S3. Pierwszy z nich to trasę Dargobądz – Troszyn o długości 15,9 km, która wykonywana jest w formule Projektuj i buduj. Jego wartość to 824,6 mln zł, a planowany czas zakończenia inwestycji to II kwartał 2024 r. Zadaniem zostaną objęte 3 węzły drogowe, 7 wiaduktów, estakada oraz 2 mosty.

Drugim odcinkiem jest trasa Świnoujście – Dargobądz o długości 17 km. Jego wykonawcą jest firma POLAQUA, a szacowana wartość to 830 mln zł. Prace powinny zakończyć się w II kwartale 2024 r. Na jego terenie powstaną 4 węzły drogowe, miejsca obsługi podróżnych oraz obwód utrzymania ruchu.

PAP SA nie odpowiada za treść publikowanych komunikatów, które są dostarczane w oryginalnej formie, bez wprowadzania żadnych zmian. Jednakże, zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe, nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść.


Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM