Biznes i finanse

Model 'as a service’ – sposób na skuteczne oszczędzanie czasu i zwiększenie efektywności firmy

Korzystanie z usług zamiast posiadania własnych dóbr jest coraz bardziej popularne w wielu branżach, w tym w motoryzacji oraz IT. W tym ostatnim przypadku firmy mogą zamawiać oprogramowanie, komputery oraz wsparcie techniczne jako usługę zewnętrzną, co jest wygodniejsze, bezpieczniejsze i najczęściej tańsze niż kupowanie ich na własność.

Model „as a service” to odpowiedź na stale rosnące wymagania współczesnego biznesu. Dzięki niemu przedsiębiorstwa mogą uniknąć jednorazowej dużej inwestycji, zamiast tego płacąc wygodne raty miesięczne.

Firma X potrzebuje dla swoich pracowników 100 laptopów. Zamiast jednorazowo ponieść duży wydatek, firma X postanowiła skorzystać z usługi typu „as a service”. Dzięki temu, za miesięczny abonament (znacznie mniejszy niż jednorazowa inwestycja) zapewnia swoim pracownikom niezbędny do pracy sprzęt, a do tego pełną obsługę IT i serwis. Dzięki temu, firma zachowała swoją zdolność kredytową, a pracownicy mają dostęp do niezbędnych narzędzi.

Model „as a service” pozwala przedsiębiorstwom na skoncentrowanie się na swoich celach biznesowych, zamiast na usprawnieniach technologicznych. Umożliwia również wykorzystanie zasobów informatycznych w sposób bardziej efektywny, ponieważ wszystkie niezbędne usługi są dostępne w ramach abonamentu. Małe i średnie firmy mogą całkowicie polegać na usługodawcy, co pozwala im oszczędzić na kosztach zatrudnienia specjalistów IT, a w dużych firmach pracownicy IT mogą skupić się na strategicznych zadaniach projektowych. Usługa „as a service” zmniejsza również obciążenia administracyjne przedsiębiorstw, ponieważ wszelkie procesy biznesowe, takie jak zarządzanie licencjami czy instalacja oprogramowania, są wykonywane w prosty i kosztowo efektywny sposób.

Firma X, płacąc miesięczny abonament, może liczyć na stałą opiekę serwisową dotyczącą nie tylko sprzętu, ale także podstawowych narzędzi pracy w firmie – laptopów, oprogramowania, aplikacji biznesowych. Co więcej, inwestycja w abonament pozwala uniknąć organizowania przetargów oraz prowadzenia kosztownej inwentaryzacji sprzętu, jak i samodzielne zajmowanie się wsparciem informatycznym.

Od czasu wprowadzenia modelu „as a service”, małe i średnie firmy mają możliwość korzystania z usług, które wcześniej były dostępne tylko dla dużych przedsiębiorstw. Obecnie oferta ta obejmuje różnego rodzaju usługi, zaczynając od cyberbezpieczeństwa, poprzez przechowywanie danych, wsparcie IT i serwis zdalny.

Korzyści wynikające z wyboru modelu abonamentowego są więc wyraźne i obejmują:

1. Oszczędności w zakresie inwestycji kapitałowych;

2. Przewidywalne, stałe koszty i wyższą efektywność wydatków;

3. Możliwość skupienia się na rozwoju i wsparciu dla biznesowych aplikacji;

4. Kontrole i doskonalenie zarządzania komputerami i siecią;

5. Szybsze aktualizacje i zwiększone bezpieczeństwo;

6. Minimalizacja przestojów i skrócenie czasu reakcji na awarie;

7. Skuteczniejsze wykorzystanie narzędzi do tworzenia kopii zapasowych;

8. Usprawnienie zarządzania zasobami komputerowymi;

9. Automatyzacja procesów IT;

10. Ułatwienia w zakresie zakupu i obsługi sprzętu i oprogramowania.

Księgowi mogą skorzystać z mechanizmów, zapewniających lepszą kontrolę przepływów pieniężnych, a także ograniczyć czas i energię potrzebne do przeprowadzenia procedur związanych z zakupami i inwentaryzacją.

T-Mobile Polska oferuje kompleksowe rozwiązanie w ramach usługi „Workspace as a Service” (WaaS), która dostarcza korporacjom niezbędny sprzęt biurowy, oprogramowanie, wsparcie techniczne oraz serwis.

Usługa T-Mobile umożliwia klientom skorzystanie z modelu abonamentowego na 24, 36 lub 48 miesięcy, oferując sprzęt firmy Dell z możliwością jego wykupienia za złotówkę po upływie okresu kontraktowego. Wszystkie usługi są dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta, dlatego oferujemy szeroki wybór możliwości.

WaaS umożliwia pracownikom wykorzystanie aplikacji z dowolnego miejsca, wystarczy dostęp do Internetu. Usługa ta zapewnia wsparcie bez względu na to, czy użytkownik przebywa w biurze, pracuje zdalnie z domu, czy jest w podróży służbowej. Dzięki Workspace as a Service, sprzęt informatyczny może zostać dostarczany bezpośrednio do użytkownika, bez konieczności angażowania przez firmę dodatkowych zasobów w logistykę.


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM