Biznes i finanse

Uśmiechnij się do przyszłości – PKO Bank Polski dbający o swoich najmłodszych klientów

PKO Bank Polski planuje w najbliższych dwóch latach wprowadzenie szeregu innowacyjnych rozwiązań oraz nowoczesnych technologii, które mają zwiększyć atrakcyjność usług dla najmłodszych klientów – wyjaśnia Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w banku.

PKO Bank Polski stale dba o młode pokolenie, a wszystko zaczęło się 1 lipca 2013 roku, kiedy to wystartowała oferta skierowana do najmłodszych klientów. W ramach tej oferty został stworzony serwis internetowy i aplikacja PKO Junior (od 2016 roku). Do dziś skorzystało z niej blisko 730 tys. dzieci w wieku 0-12 lat.

PKO Bank Polski jest wyjątkowy, ponieważ wprowadził już 88 lat temu ofertę kont dla dzieci oraz program edukacji finansowej. Program Szkolnych Kas Oszczędności (SKO) umożliwia dzieciom i młodzieży poznawanie podstaw świadomego, odpowiedzialnego gospodarowania pieniędzmi.

„Jednym z celów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-25 pt. >>Przygotowani do wyzwań, nastawieni na przyszłość<< jest wzmocnienie naszego wizerunku jako banku innowacyjnego, który jest atrakcyjny dla młodych klientów. Nowa aplikacja PKO Junior jest jednym z elementów służących do osiągnięcia tego celu – właśnie staje się atrakcyjniejsza dla młodych użytkowników i będzie też wygodniejsza do zarządzania przez rodziców. Jest nowoczesna wizualnie, a dzieci mogą łatwiej i bardziej intuicyjnie jej używać” – mówi Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

Aplikacja pozwala rodzicom wspierać swoje dziecko w rozwijaniu umiejętności zarządzania pieniędzmi poprzez bezpieczne i kontrolowane mobilne konto bankowe. Dzieci uczą się podstaw zarządzania swoimi finansami i systematyczności w ich wydawaniu.

Ponadto, aplikacja zapewnia rodzicom narzędzie do monitorowania i edukacji finansowej dzieci. Dzięki temu mogą oni w łatwy i bezpieczny sposób uczyć swoje pociechy, jak oszczędzać i gospodarować pieniędzmi, a także wspierać ich w wypracowywaniu systematycznych nawyków.

„Aplikacja PKO Junior łączy w sobie cele społeczno-edukacyjne oraz biznesowe i wierzymy, że dzięki niej zwiększy się nie tylko baza naszych młodych klientów, ale również świadomość usług finansowych” – podkreśla Katarzyna Dziwulska.

Aplikacja mobilna przeszła rewolucyjną metamorfozę: jej wygląd i funkcjonalność zostały znacznie ulepszone. Teraz użytkownicy mogą cieszyć się wygodniejszym ekranem startowym i szybszym wyszukiwaniem funkcji w menu.

W trosce o bezpieczeństwo i wygodę, udostępniliśmy również nowe metody logowania, takie jak PIN lub biometria – odcisk palca lub rozpoznanie twarzy. Wszystko to zostało wzmocnione przez naszą dedykowaną technologię dotyczącą bezpieczeństwa.

Jakość naszej aplikacji mobilnej wzrosła do nowego poziomu, dzięki czemu korzystanie z niej będzie jeszcze prostsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze.

PKO BP informuje, że to dopiero początek zapowiadanych zmian w aplikacji PKO Junior dla dzieci i rodziców. W niedługim czasie dojdą kolejne udogodnienia, w tym możliwość korzystania przez dzieci z BLIKA oraz rozszerzone możliwości zarządzania aplikacją przez rodziców za pośrednictwem serwisu internetowego iPKO i aplikacji mobilnej IKO.

PKO Junior to kompleksowa oferta skierowana do dzieci i młodzieży. Dostępna jest ona na telefony z systemami Android i iOS. Oferuje ona oprocentowane PKO Konto Dziecka, kartę debetową PKO Junior, aplikację i serwis PKO Junior, oprocentowane Pierwsze Konto Oszczędnościowe, ubezpieczenie NNW dzieci i młodzieży od 0 do 20 roku życia, a także materiały edukacyjne. Najnowszy ranking „Złoty Bankier 2023” potwierdza wysoką jakość oferty, umieszczając produkt PKO Banku Polskiego na 2. miejscu w kategorii „Konto dla dziecka”.

Konta bankowe PKO Banku Polskiego (PKO Junior, Pierwsze Konto Oszczędnościowe dla dzieci poniżej 13. roku życia oraz konta SKO dla uczniów) obecnie zarządzają łącznie 2 mld 174,5 mln zł. Statystyki wskazują, że dzieci wykonują średnio ok. 9 transakcji bezgotówkowych miesięcznie, z czego 98,7 proc. to płatności kartą.

PKO Bank Polski w pełni zdaje sobie sprawę z istoty wiedzy na temat zarządzania pieniędzmi. W związku z tym od 2010 roku realizuje gruntowną rewitalizację programu SKO, który działa od 88 lat. Celem tej modernizacji jest zapewnienie młodym ludziom dostosowania tradycyjnego oszczędzania w SKO do nowoczesnych realiów cyfrowego świata.

Uczniowie chętnie korzystają z programu SKO, dzięki któremu mogą nauczyć się nie tylko oszczędzania, ale także przedsiębiorczości, ekonomii, ekologii, bankowości, zdrowego stylu życia, pierwszej pomocy oraz cyberbezpieczeństwa. Program SKO jest bardzo popularny, ponieważ obecnie 4,5 tysiąca szkół podstawowych z całej Polski podpisało umowę z PKO Bankiem Polskim w celu prowadzenia SKO, a jego oferta edukacyjna dotarła do ok. miliona uczniów.

„W nowym roku szkolnym PKO Bank Polski zaproponuje też uczniom szkół ponadpodstawowych specjalny program edukacji finansowej m.in. wykorzystujący gogle VR do nauki planowania i zarządzania własnym i domowych budżetem” – podkreśla Dziwulska.

PKO Bank Polski od 2022 roku jest obecny na Metaverse, gdzie zbudował swoją wirtualną placówkę – cyfrową kopię warszawskiej PKO Rotundy. Bank aktywnie wykorzystuje platformę Decentraland do eksperymentowania z nowymi rozwiązaniami, które skierowane są do grupy najmłodszych użytkowników. Oddział pełni rolę cyfrowego laboratorium, poprzez które testuje formy zaangażowania użytkowników w świat wirtualny oraz rozwija swoje know-how w tym zakresie. Maju 2023 roku PKO Bank Polski zorganizował w nim pierwsze w Polsce, a jedno z pierwszych na świecie, w pełni wirtualne targi pracy, które odwiedziło kilkuset uczestników.


Źródło: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM