Biznes i finanse

Poczta Polska: Nowa Era Inwestycji

Poczta Polska to instytucja o bogatej tradycji sięgającej 1558 roku. Przez wielomilionowe inwestycje w technologię, w najbliższych latach, operator pocztowy zwiększy swoją pozycję na dynamicznym rynku usług kurierskich i paczkowych, na którym skutecznie konkurują zagraniczne firmy.

Poczta kojarzyła się przede wszystkim się z doręczaniem listów. Tymczasem od 2017 r. liczba przesyłek listowych i reklamowych spadła o ok. jedną trzecią. To zjawisko wiąże się z postępującą cyfryzacją usług i jest naturalne dla rozwiniętych społeczeństw.
 
„Wielkie inwestycje w nowoczesne maszyny do sortowania przesyłek, modernizację i rozbudowę nowych hal logistycznych, w perspektywie kilku najbliższych lat przyczynią się do wzmocnienia naszej pozycji na perspektywicznym rynku usług kurierskich” – wskazał Krzysztof Falkowski, prezes Poczty Polskiej.

Prezes Falkowski wyjaśnił, że w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku, niezbędna jest odpowiednia sieć połączeń, a także lokalizacja i wyposażenie hal w nowoczesne sortery. Planowanie i optymalizacja tych czynników jest kluczowym elementem sukcesu.

Falkowski podkreślił również, że skuteczne wykorzystanie nowych technologii zwiększa wydajność, obniża koszty i wpływa na poprawę jakości usług. Dlatego ważne jest, aby firmy były otwarte na wdrażanie nowych technologii i wyprzedzające rozwiązania.

„Pierwsza taka nowoczesna placówka została uruchomiona we Wrocławiu, kolejne w Lublinie i w Lisim Ogonie pod Bydgoszczą. Wartość inwestycji w tych trzech sortowniach sięga 220 mln zł” – przypomniał prezes Poczty Polskiej.

Prezes wskazał, że kolejnym krokiem w realizacji strategii jest uruchomienie i wyposażenie sortowni Warszawa II w miejscowości Ciemne k. Radzymina. Tu zainstalowano największy sorter w spółce o ogromnej wydajności, wynoszącej 15 tys. przesyłek na godzinę.

Prezes zaznaczył również, że zgodnie z planem wymaga to budowy nowoczesnej, zautomatyzowanej sortowni Warszawa II. Dzięki temu przedsięwzięciu wydajność całego procesu zostanie zwiększona do 15 tys. przesyłek na godzinę.

Prezes Falkowski zadeklarował, że Poczta Polska wykorzysta nowe inwestycje do zapewnienia swojej pozycji lidera na rynku usług paczkowych. Stawiając na innowacje, Poczta Polska wzbogaci ofertę usług dla klientów, zarówno w zakresie dostarczania paczek, jak i usług cyfrowych.

W ciągu ostatnich kilku lat Poczta Polska zaczęła realizować kroki w kierunku cyfrowej transformacji, które pozwoliły jej zaoferować szeroki zakres usług online. Zgodnie z planem prezesa Falkowskiego, te nowe inwestycje wyraźnie wzmocnią pozycję Poczty Polskiej na rynku paczkowym i sprawią, że będzie ona liderem wśród firm oferujących usługi cyfrowe.

„Dostrzegamy potrzeby rynku i naszych klientów, dlatego stawiamy na intensywny rozwój usług cyfrowych. Na tym polu już teraz mamy spore osiągnięcia. Jesteśmy pierwszym dostawcą usługi zaufania rejestrowanego doręczenia elektronicznego na rynku polskim, czyli e-Doręczeń oraz wersji komercyjnej, dedykowanej podmiotom niepublicznym – Q-Doręczeń” – powiedział prezes Poczty Polskiej.

Nasza firma wprowadziła innowacyjne usługi umożliwiające wygodną, szybką i tanią komunikację na całym świecie. Umożliwia to wysyłanie i odbieranie dokumentów za pomocą szyfrowanych wiadomości, zapewniając jednocześnie pełne bezpieczeństwo zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Jako lider w dziedzinie nowoczesnych rozwiązań, nasza firma wspiera instytucje publiczne w integracji tych usług ze swoimi systemami elektronicznego zarządzania dokumentami.

Rozwiązania te są zgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami, a jednocześnie umożliwiają skuteczne i bezpieczne wysyłanie i odbieranie ważnych dokumentów na całym świecie.

Dzięki naszym innowacyjnym usługom komunikacja międzynarodowa stała się łatwa, szybka, tania i bezpieczna jak maile polecone.

„Integracje będą wymagane dla różnych branż od 10 grudnia br., a 1 października 2026 r. usługa stanie się powszechna i każdy przedsiębiorca będzie zobowiązany udostępnić swój adres do otrzymywania doręczeń elektronicznych” – wskazał prezes Poczty Polskiej.


Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM