Polityka i społeczeństwo

Nowa jakość komunikacji w Ożarowie Mazowieckim – modernizacja stacji dzięki funduszom UE

Podróżujący mogą cieszyć się z dwóch nowych peronów, a także z przejścia podziemnego w Ożarowie Mazowieckim, wybudowanych kosztem ok. 127 mln zł, z czego 85 proc. stanowiła dotacja Unii Europejskiej. Obiekty te zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Ożarów Mazowiecki odświeżył swoją stację kolejową poprzez zbudowanie dwóch nowych wyspowych peronów przystosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Aby umożliwić bezpieczny dostęp do pociągów, zostało zainstalowane przejście podziemne wyposażone w schody i windy łączące oba perony z obiema stronami miasta. Ta nowa infrastruktura zastąpiła dotychczasową stary kładkę.

„Zmodernizowana stacja w Ożarowie Mazowieckim to kolejny krok do zwiększania dostępności do kolei w Polsce. Mieszkańcy zyskali komfortową stację, z której odjeżdżają pociągi do Warszawy, Sochaczewa” – powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Przebudowa układu torów i rozjazdów na stacji Ożarów Mazowiecki oraz wymiana sieci trakcyjnej zapewniła sprawniejszy przejazd pociągów. W wyniku modernizacji powstały 2 tory odstawcze, które umożliwią wykorzystanie stacji jako przystanku końcowego dla pociągów aglomeracyjnych. Nowe technologie sterowania ruchem kolejowym, zamontowane na stacji, zapewnią wyższą przepustowość trasy. Dobudowano także nowoczesny budynek nastawni, umożliwiający bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów.

„Modernizacja stacji w Ożarowie Mazowieckim to kolejny projekt realizowany przez PLK w obrębie aglomeracji warszawskiej, który usprawni dojazd do stolicy. Przebudowa torów w obrębie stacji umożliwi wprowadzenie większej liczby pociągów i sprawniejsze przejazdy między Warszawą, a Kutnem” – zaznaczył Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Prace w Ożarowie Mazowieckim wykazały istnienie około 1000 sztuk amunicji z czasów II wojny światowej. Ze względu na zagrożenie, oczyszczeniem terenu zajęli się saperzy. Historycy ustalili, że niewybuchy pochodzą z pociągu, który w 1939 r. wiozł amunicję do Warszawy. Zakończone prace archeologiczne i saperskie zapewniły bezpieczeństwo w tym regionie.

Modernizacja linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Kutno etap I obejmująca prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa – granica LCS Łowicz będzie kosztowała ponad 127 mln zł, pokrytych w 85% z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Te prace powinny zostać ukończone do końca 2020 roku.


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM