Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska, zapewnił podczas XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu, że jest optymistą, jeśli chodzi o możliwość szybkiego odbicia polskiej gospodarki. Przyznał, że polscy przedsiębiorcy wykazali w ostatnich trzech latach niezwykłą elastyczność, zaangażowanie i wolę walki, co jest dobrą prognozą na przyszłość.
Prezes Lidl Polska udzielając się na panelu dyskusyjnym na temat kierunków rozwoju gospodarki w obliczu globalnych wyzwań stwierdził, że „żyjemy w nadzwyczajnym okresie w historii nie tylko naszego kraju, ale i całego świata”.
Aby zrozumieć wszystko, co wydarzyło się w ostatnim czasie, konieczne jest przyjrzenie się wpływowi pandemii koronawirusa i wojny na Ukrainie, które wywołały wzrost cen w Polsce.
„Inflacja zaczęła, co prawda, spadać dość szybko i teraz, jeśli chodzi o wzrost gospodarczy, jesteśmy, moim zdaniem, na dołku litery V lub U. Trwają dyskusje ekspertów, jakie są możliwe scenariusze. Jestem optymistą ze względu na to, co Polacy pokazali przez te trzy lata, czyli elastyczność, zaangażowanie, wolę walki jako przedsiębiorcy” – tłumaczył Wlaźlak.
Prezes Lidl Polska wyraził przekonanie, że polska gospodarka wykazuje niezwykłą zdolność do przedsiębiorczości, szybkiego dostosowywania się do otoczenia i wzrostu. Wyraził również wiarę, że polskie przedsiębiorstwa nadal będą wygrywać konkurencję z firmami zagranicznymi nie tylko na rynkach wschodzących, ale także na rynkach europejskich, stosując nowoczesne metody alokacji kapitału.
Według prezesa Lidl Polska, polska gospodarka wykazuje wyjątkowe cechy w postaci przedsiębiorczości, szybkiej adaptacji i wzrostu. Dlatego też polskie firmy mogą konkurować i wygrywać z firmami zagranicznymi, wykorzystując nowe metody alokacji kapitału, niezależnie od regionu.
Prezes Lidl Polska wierzy, że polska gospodarka będzie nadal rosnąć, dzięki przedsiębiorczości, szybkiemu dostosowywaniu się do otoczenia i innowacyjnym strategiom alokacji kapitału. Wyraził przekonanie, że polskie firmy będą silnie konkurencją na rynkach zarówno w Europie Środkowo-Wschodniej, jak i w Europie Zachodniej.
„Oczywiście można zastanawiać się, czy daną inwestycję realizować teraz czy później albo które wydatki przesunąć. Jedno jest pewne, jeśli chodzi o klienta – musimy dostarczać najtańsze możliwie artykuły w bardzo dobrej jakości. To wydaje się proste, ale jest wyzwaniem, któremu podołamy, ponieważ jest to wpisane w DNA naszej sieci” – podkreślił.
„To nie jest tak, że jedna strona może sama wygrać, zwłaszcza w tak trudnych czasach, kiedy jest inflacja i wysokie koszty kredytu. To musi być rozwiązanie win-win. I my to rozwiązanie często znajdujemy razem z dostawcami” – wskazał Wlaźlak.
„To grupa, na której nigdy nie oszczędzamy i nie będziemy oszczędzać. Chcemy wiązać się z nimi na długo, chcemy być firmą, która płaci najlepiej na rynku. I to są fakty – w naszej branży płacimy najlepiej na rynku. I nawet w latach bardzo ciężkich, czyli 2020-2023 na tym aspekcie nigdy nie oszczędzaliśmy” – podkreślił.
Kierownictwo Lidla w niestabilnych czasach szuka inspiracji w trzech głównych elementach: analizie wskaźników i trendów, dostarczaniu wysokiej jakości produktów w możliwie najniższej cenie oraz współpracy z dostawcami. Prezes Lidl Polska podkreśla także, że pracownicy mają istotny wpływ na podejmowane decyzje.
XXXII Forum Ekonomiczne w Karpaczu jest okazją do spotkania wpływowych osób z Europy, USA, Azji i Afryki. Hasłem przewodnim jest „Nowe Wartości Starego Kontynentu – Europa u progu zmian”, a udział w konferencji weźmie blisko 5 tysięcy osób.
Kluczem do sukcesu Lidla jest nie tylko współpraca z dostawcami, ale także zdolność do dostarczania produktów wysokiej jakości w konkurencyjnych cenach. Zdaniem prezesa Lidl Polska, pracownicy także mają swój udział w tworzeniu korzystnych dla firmy decyzji.
Forum Ekonomiczne w Karpaczu oferuje wyjątkową okazję dla wszystkich zainteresowanych gospodarką, polityką i światem biznesu. Tym razem hasłem przewodnim jest „Nowe Wartości Starego Kontynentu – Europa u progu zmian”. Konferencja zgromadzi ponad 5 tysięcy uczestników z całego świata.
Lidlowi zależy na przyciąganiu i utrzymywaniu klientów poprzez dostarczanie produktów wysokiej jakości w konkurencyjnych cenach. Kierownictwo sieci przy podejmowaniu strategicznych decyzji korzysta z trzech głównych elementów: analizy wskaźników i trendów, współpracy z dostawcami oraz zaangażowania pracowników.
XXII Forum Ekonomiczne w Karpaczu to impreza, która przyciąga decydentów, inwestorów i przedsiębiorców z całego świata. Hasłem przewodnim jest „Nowe Wartości Starego Kontynentu – Europa u progu zmian”, a udział w konferencji weźmie ponad 5 tysięcy osób.
Kierownictwo Lidla wysoko ceni swoich pracowników i wykorzystuje ich wkład przy podejmowaniu strategicznych decyzji. Oprócz tego sieć wykorzystuje trzy główne elementy: analizę wskaźników i trendów, współpracę z dostawcami oraz dostarczanie produktów wysokiej jakości w konkurencyjnych cenach.
XXXII Forum Ekonomiczne w Karpaczu to wyjątkowa okazja do spotkania się z liderami wpływowymi z Europy, USA, Azji i Afryki. Hasło przewodnie „Nowe Wartości Starego Kontynentu – Europa u progu zmian” przyciąga blisko 5 tysięcy uczestników.
Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl