Prof. Klemens Joos, ekspert w dziedzinie reprezentacji interesów w Unii Europejskiej, opublikował 06.09.2023 roku nowe, rozszerzone wydanie swojej słynnej pracy pt. „Przekonywanie politycznych interesariuszy” (WILEY-VCH Verlag, pierwsze wydanie: 2015).
Klemens Joos jest założycielem grupy EUTOP, współwłaścicielem grupy korporacyjnej EUXEA Holding oraz wykładowcą honorowym z zarządzania interesariuszami politycznymi na Uniwersytecie Technicznym Monachium (TUM). W nowym rozdziale nowej edycji jego książki czytelnicy zyskują unikalny i oparty na przypadkach wgląd w konkretną praktykę pracy związanej z relacjami rządowymi w Brukseli, która jest niesprawiedliwie ograniczana do terminu lobbingu. Nowa praca skupia się na formule opracowanej przez prof. Joosa dla skutecznego reprezentowania interesów. Nowa edycja zapewnia wiedzę metodologiczną, przydatną do rozwiązywania problemów w skomplikowanych sytuacjach (proces jest ważniejszy od treści), a także głęboką wiedzę na temat działania współczesnej Unii Europejskiej (struktury podejmowania decyzji i procesy decyzyjne).
Prof. Joos udziela swoim czytelnikom niezwykłego wglądu w mechanizmy działania Unii Europejskiej. Jego niedawno wydana książka zawiera szczegółowe opisy ważnych instytucji, takich jak Komisja Europejska, Parlament Europejski czy Rada Unii Europejskiej. Jest to obowiązkowa lektura dla wszystkich zainteresowanych tematyką Unii Europejskiej, zwłaszcza dla przedstawicieli firm, stowarzyszeń, organizacji i dziennikarzy z państw członkowskich, ponieważ dostarcza im głębokich informacji o mechanizmach działania nowoczesnej Unii Europejskiej.
Prof. Joos wykłada seminarium magisterskie o nazwie „Zarządzanie interesariuszami politycznymi” na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Technicznego w Monachium od kwietnia 2021 roku (poprzednio na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ludwika Maksymiliana w Monachium: 2013 – 2021).
Prof. Gunther Friedl, Dean of the TUM School of Management: „Klemens Joos succeeds once again in treading new ground with this second edition of his book. He tangibly packs the important distinction between content competence and process competence, without which successful interest representation is not possible, into a formula that reduces the complex task of interest representation to its core and the central relationships.”
Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl