Biznes i finanse

Dążenie do neutralności klimatycznej i zamkniętego obiegu w T-Mobile – nowy kierunek w działaniu firmy

T-Mobile Polska przekonuje, że zrównoważony rozwój to znacznie więcej niż tylko trend w biznesie. Firma opisuje swoją działalność w najnowszym raporcie dotyczącym tego tematu, w którym zawarto działania w czterech głównych obszarach: ochrona środowiska, gospodarka o obiegu zamkniętym, cyfryzacja i różnorodność.

„Raportowanie odpowiedzialności korporacyjnej, raport o zrównoważonym rozwoju to już stała tradycja naszej firmy. Jego kluczowe ustalenia są świetnym podsumowaniem wszystkiego, co zrobiliśmy” – mówi Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.

T-Mobile wierzy, że zrównoważony rozwój jest kluczowy dla budowania przyszłości, w której będziemy żyć w harmonii z naturą i czerpać z niej korzyści. Dlatego przykłada szczególną uwagę do wdrożenia działań zrównoważonego rozwoju w swoim biznesie i działalności.

T-Mobile wykorzystuje szeroki wachlarz narzędzi, aby zmniejszyć swój ślad węglowy i zwiększyć swoją efektywność energetyczną. W ramach tego wdraża strategie zrównoważonych inwestycji, działania w zakresie wiedzy i edukacji i współpracuje z lokalnymi społecznościami w celu tworzenia trajektorii dla zrównoważonego rozwoju.

T-Mobile wprowadza szereg działań, aby wspierać społeczności i środowisko. Firma koncentruje się na upowszechnianiu technologii i wiedzy, dzieleniu się jej wiedzą i doświadczeniem, a także wspieraniu społeczności lokalnych w działaniach na rzecz ochrony środowiska.

T-Mobile zdecydowanie wykorzystuje swoją pozycję do tworzenia lepszej przyszłości dla całej naszej planety. Od ponad 20 lat firma skupia się na wdrażaniu zrównoważonego rozwoju w swoich działaniach biznesowych, wspierając tym samym społeczności lokalne i środowisko.

T-Mobile angażuje się w szereg działań dotyczących ochrony środowiska, w tym optymalizacji energetycznej, ochrony zasobów wodnych, zrównoważonego budownictwa i wsparcia dla lokalnych społeczności. Firma przykłada wielką wagę do wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju, aby zapewnić lepszą przyszłość naszej planecie.

„Do 2040 r. chcemy osiągnąć neutralność w całym łańcuchu dostaw, czyli z naszymi partnerami, klientami i dostawcami. Każdy z nich będzie musiał wykazać, że jest neutralny pod względem emisji CO2. Zobowiązaliśmy się do tego jednoznacznie jako firma, a także całościowo jako grupa Deutsche Telekom” – mówi Andreas Maierhofer.

„Już dwa lata temu zdecydowaliśmy, że wchodzimy w duży projekt z partnerem, który produkuje w Polsce zieloną energię, czyli energię elektryczną, której potrzebujemy do całej naszej sieci. Są to farmy słoneczne i wiatrowe” – mówi Andreas Maierhofer.

„Wyraźnie pokazujemy również nasze zaangażowanie w redukcję odpadów technologicznych. Nazywamy to obiegiem zamkniętym” – dodaje prezes T-Mobile Polska. 

T-Mobile inwestuje w zieloną energię, aby zrealizować swoje zamierzenia. 80% floty samochodów służbowych stanowią obecnie pojazdy hybrydowe i elektryczne. Strategia T-Mobile zakłada stworzenie obiegu zamkniętego do 2030 roku. Przedłużanie cyklu życia smartfonów wydłuża czas ich użytkowania, a w efekcie zmniejsza ilość elektrośmieci i wpływ ekologiczny produkcji nowych urządzeń. Ponadto operator wprowadza na rynek odzyskane telefony i prowadzi edukację ekologiczną, pozwalającą odzyskać zużyte metale rzadkie z urządzeń.

Aby ograniczyć zanieczyszczenie środowiska, T-Mobile wprowadza innowacyjne rozwiązania technologiczne. Operator modernizuje swoją flotę samochodów służbowych, która obecnie w 80% składa się z hybrydowych i elektrycznych pojazdów. Do 2030 roku ma on nadzieję stworzyć obieg zamknięty, który pomógłby ograniczyć produkcję nowych smartfonów. Przedłużenie życia urządzeń oraz ich ponowne wprowadzanie na rynek zmniejsza ilość elektrośmieci. Operator edukuje również społeczność, aby odzyskiwać metale zużytych urządzeń.

T-Mobile inwestuje więc w rozwój nowych technologii, które są przyjazne dla środowiska. Flota samochodów służbowych firmy składa się obecnie w 80% z hybrydowych i elektrycznych pojazdów. Do 2030 roku T-Mobile planuje stworzyć zamknięty obieg, przedłużając życie smartfonów i wprowadzając je ponownie na rynek. Firma aktywnie prowadzi też działania edukacyjne, które mają na celu ograniczenie ilości elektrośmieci oraz odzyskiwanie metali rzadkich zużytych urządzeń.

T-Mobile zainwestowało w zieloną energię, aby osiągnąć swoje cele. 80% floty samochodów służbowych składa się obecnie z hybrydowych i elektrycznych pojazdów, co wpisuje się w strategię stworzenia do 2030 roku obiegu zamkniętego. Przedłużenie cyklu życia smartfonów oraz ich ponowne wprowadzanie na rynek jest kluczowe dla minimalizacji elektrośmieci i wpływu środowiskowego produkcji nowych urządzeń. T-Mobile prowadzi również edukację społeczną na temat recyklingu metali rzadkich ze zużytych urządzeń.

„W raporcie pokazujemy również inicjatywy, które podejmujemy z myślą o osobach, które nie są aż tak bardzo zaznajomione z postępującą wciąż cyfryzacją. Pomagamy im zrozumieć korzyści tego zjawiska” – mówi Andreas Maierhofer. 

T-Mobile wierzy, że wszyscy ludzie powinni mieć dostęp do nowoczesnych technologii i korzystać z nich bez względu na wiek czy poziom wiedzy. Właśnie dlatego firma jako pierwsza w Polsce wdrożyła usługę obsługi klientów niesłyszących i słabosłyszących. Ponadto w ramach projektu „Sieć Pokoleń” T-Mobile wyposażyła ponad 6 tys. seniorów w urządzenia elektroniczne, które pozwoliły im uzyskać dostęp do internetu. W ramach tego programu firma stworzyła również przystępny dla nich kurs obsługi komputerów oraz bazę wiedzy.

Operator zwraca szczególną uwagę na najmłodszych użytkowników sieci, wdrażając działania edukacyjne w zakresie rozpoznawania potencjalnych zagrożeń. T-Mobile zorganizowało kampanię „Na wygranej pozycji”, której celem jest wspieranie młodzieży w budowaniu samoakceptacji i obrony przed przemocą, dotarła ona do ponad 400 tys. osób. Ponadto, firma przeprowadziła akcję „Pewni w sieci”, poprzez którą Polacy mogli lepiej poznać popularne zagrożenia w internecie, takie jak phishing, spoofing oraz fake news.

Otwartość i różnorodność są ważnymi elementami działań ESG T-Mobile Polska. Poprzez dążenie do inkluzywności, firma tworzy środowisko przyjazne dla osób z różnych kultur, zapewniając im równy dostęp do możliwości rozwoju. Andreas Maierhofer podsumowuje, że „otwartość na różne kultury jest kluczowa dla tworzenia wspólnego, zrównoważonego społeczeństwa”.


Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM