Polityka i społeczeństwo

Black Friday na horyzoncie: Przygotuj się na wyjątkowe okazje cenowe w MRiT!

Ministerstwo Rozwoju i Technologii zachęca nas do świadomych zakupów podczas Black Friday. Przypominamy, że sprzedawcy są zobowiązani do wyraźnego informowania o najniższej cenie danego produktu z ostatnich 30 dni. Dzięki temu będziemy w stanie stwierdzić, czy naprawdę mamy do czynienia z promocją. Przyglądajmy się metkom i nie dajmy się nabrać na pozory – mówi minister Waldemar Buda.

Świętując Black Friday pamiętajmy o świadomych zakupach. Przepisy, które weszły w życie rok temu, wymagają od sprzedawców podawania ceny, jaką dany produkt miał z ostatnich 30 dni. Sprawdzajmy metki i nie dajmy się nabrać na pozory, jednocześnie ciesząc się z dobrych ofert. Ministerstwo Rozwoju i Technologii apeluje o odpowiedzialne zakupy – mówi Waldemar Buda.

Przed wyprzedażą Black Friday warto zweryfikować ceny produktów, aby sprawdzić, czy są one uczciwe i rzeczywiście obniżone. Dobrym rozwiązaniem jest również porównanie cen produktów w innych sklepach, co pozwoli określić, czy rzeczywiście oferowana jest atrakcyjna oferta.

Aby upewnić się, że oferta jest atrakcyjna, warto użyć porównywarek cen, przejrzeć metki oraz wywieszki w sklepach stacjonarnych, a także sprawdzić szczegóły produktów w sklepach internetowych.

Aby zapewnić jeszcze lepszą informację dla konsumentów, od 1 stycznia 2023 r. obowiązują nowe przepisy. Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii zakłada, że obok aktualnej ceny produktu lub usługi powinny zostać wyraźnie oznaczone informacje dotyczące najniższej ceny, jaka obowiązywała w ciągu ostatnich 30 dni. W ten sposób konsumenci mogą łatwiej porównywać ceny towarów i usług w sklepach. Przepisy wymagają także, aby cena, cena jednostkowa lub informacja o obniżce były wyraźnie widoczne dla konsumentów, umieszczone bezpośrednio przy produkcie lub w jego pobliżu.

Od 1 grudnia 2022 r. w polskim porządku prawnym zostanie wprowadzona ustawa o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw. Wraz z nią wejdzie w życie rozporządzenie wynikające z dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2019/2161.

Proponowana wersja:

Jeśli przedsiębiorcy chcą ogłosić promocję lub wyprzedaż, muszą o tym poinformować klienta w taki sposób, aby zrozumiał on obniżkę ceny oraz miał możliwość porównania jej ze standardową ceną.

Aby to zrobić, należy udostępnić informacje o ostatecznej cenie produktu oraz wszelkie informacje związane z obniżką, takie jak wielkość rabatu czy data zakończenia promocji.

Aby wyróżnić obniżoną cenę, powinno się używać zarówno innego koloru, jak i zwrotu wskazującego na promocyjną cenę, takiego jak: „obniżka”, „wyprzedaż” czy „przecena”. Ponadto, obok aktualnej ceny powinny znaleźć się informacje o najniższej cenie towaru lub usługi obowiązującej w ciągu ostatnich 30 dni.

Serwis PAP publikuje komunikaty bez wprowadzania jakichkolwiek zmian w ich treści. Nadawca komunikatu ponosi za niego pełną odpowiedzialność, zgodnie z postanowieniami ustawy o prawie prasowym. (PAP)


Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM