W 2023 roku Grupa Żabka osiągnęła jubileusz i podpisała umowę o nabyciu większości udziałów w firmie DRIM Daniel Distributie, jednym z czołowych dystrybutorów produktów FMCG w Rumunii. Finalizacja transakcji będzie miała miejsce po spełnieniu wszystkich wymogów regulacyjnych.
POZNAŃ, Polska, 28 grudnia 2023 r. /PRNewswire/ — Grupa Żabka, z ponad 10 tysiącami sklepów, oferuje dostawy pod drzwi, rozwiązania cyfrowe oraz usługi, z których korzysta codziennie ponad 3 miliony klientów, co czyni ją jedną z wiodących marek sklepów typu convenience w Europie.
Grupa Żabka wejdzie na rynek rumuński, rozwijając swoją koncepcję convenience i ekosystemu, z planami ekspansji na rynki europejskie. Ta ekspansja zagraniczna jest zgodna z wielowymiarową strategią rozwoju Grupy, która została przyjęta w 2021 roku. Po uzyskaniu zgody rumuńskich organów regulacyjnych na zawarcie umowy, priorytetem będzie przyspieszony rozwój spółki DRIM, wykorzystujący jej silną pozycję rynkową, know-how w obszarze convenience oraz potencjał finansowy Grupy Żabka.
„Budujemy partnerstwo z firmą, która cieszy się ogromnym zaufaniem partnerów biznesowych i klientów na rodzimym rynku, ale także rozwija się w zgodzie ze standardami, do jakich jesteśmy przywiązani w Żabce. Wspólnota wartości, wzajemny szacunek oraz zaufanie stanowią solidny fundament dla strategicznego partnerstwa oraz wspólnych, ambitnych projektów, jakie mamy w planach. Poprzednie ćwierć wieku poświęciliśmy na dynamiczny rozwój w Polsce, a dziś rozpoczynamy kolejny etap, który wiążę się z rozpoczęciem działalności na nowym rynku europejskim” – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Z uwagi na długoterminowy rozwój rynku rumuńskiego oraz podobieństwo do polskiego profilu konsumenta, Grupa widzi w Rumunii naturalne możliwości ekspansji. Przed podjęciem tego strategicznego kroku przeprowadzono szczegółową analizę rynku rumuńskiego, włączając w to badania preferencji lokalnych konsumentów. Obecność operacyjna na tym rynku pozwoli Grupie Żabka zdobyć niezbędną wiedzę i doświadczenie, co umożliwi podejmowanie dalszych inwestycji w Rumunii oraz wybór odpowiednich obszarów do rozwoju z szerokiego portfolio Grupy.
Grupa Żabka jest przekonana, że Rumunia, ze względu na długoterminowe perspektywy rynku oraz profil konsumenta zbliżony do polskiego, stanowi naturalny kierunek rozwoju. Przed podjęciem tego strategicznego kroku, przeprowadzono szczegółową analizę rynku rumuńskiego, włączając w to badania preferencji lokalnych konsumentów. Obecność operacyjna na tym rynku pozwoli Grupie Żabka zdobyć niezbędną wiedzę i doświadczenie, co umożliwi podejmowanie dalszych inwestycji w Rumunii oraz wybór odpowiednich obszarów do rozwoju z szerokiego portfolio Grupy.
„To strategiczna inwestycja, dzięki której cała Grupa zyskuje unikalną perspektywę dalszego rozwoju oraz dostęp do nowego rynku w ramach partnerskiej współpracy z jednym z największych lokalnych dystrybutorów produktów na rynku FMCG. Partnerstwo z DRIM z pewnością przyczyni się do zwiększenia potencjału oferowania innowacyjnych rozwiązań naszym klientom oraz partnerom, umożliwiając dalszą dywersyfikację działalności i dając dodatkowy bodziec wzrostowy” – komentuje Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Future/EVP.
Jubileuszowy dla marki rok 2023 Grupa Żabka zakończyła zawarciem umowy nabycia udziałów większościowych w efekcie partnerstwa z jednym z liderów dystrybucji FMCG w Rumunii – DRIM Daniel Distributie. Transakcja zostanie sfinalizowana po spełnieniu wszelkich wymogów regulacyjnych.
POZNAŃ, Polska, 28 grudnia 2023 r. — Dzięki ponad 10 tys. sklepów, dostawom pod drzwi, rozwiązaniom cyfrowym oraz usługom, z których codziennie korzysta ponad 3 miliony klientów, Grupa Żabka jest jedną z czołowych marek sklepów typu convenience w Europie.
„Ja i moja rodzina jesteśmy bardzo podekscytowani partnerstwem z Grupą Żabka. Wierzymy, że jest to krok, który pomoże przenieść naszą firmę na wyższy poziom. Fundamenty tego partnerstwa są bardzo solidne, dzielimy bowiem bardzo podobne wartości i jesteśmy zgodni co do możliwości dostępnych na rynku rumuńskim. Połączył nas także podobny entuzjazm, niezbędny do realizacji tych planów. To, co bardzo mocno wpłynęło na naszą decyzję o nawiązaniu współpracy z Żabką, to ogromne perspektywy dla naszych kluczowych interesariuszy, czyli klientów, pracowników i dostawców” – dodaje Radu Trandafir, dyrektor strategiczny DRIM Daniel Distributie FMCG.
DRIM Daniel Distributie to firma rodzinna o bogatym doświadczeniu w branży, która od prawie 30 lat cieszy się uznaniem w Rumunii. Drugie pokolenie właścicieli prowadzi firmę, która zbudowała zaawansowaną infrastrukturę logistyczną i zyskała reputację solidnego partnera dla dostawców i właścicieli sklepów tradycyjnych. Obecnie jest jedną z największych sieci dystrybucyjnych produktów szybkozbywalnych na lokalnym rynku, zatrudniając ponad 800 pracowników i zaopatrując około 12 tysięcy sklepów.
Grupa Żabka powstała w 1998 roku i składa się z trzech podstawowych jednostek biznesowych: Żabka Polska, Żabka Digital i Żabka Future. Żabka Polska koncentruje się na działalności detalicznej i zarządza siecią placówek stacjonarnych typu modern convenience oraz ogólnopolską siecią logistyczną. Żabka Future tworzy nowe biznesy wspierające rozwój grupy, natomiast Żabka Digital rozwija cyfrowy ekosystem convenience i poszukuje synergii pomiędzy biznesami cyfrowymi w portfolio. Grupa rozwija swoje działania w sposób strategiczny, integrując czynniki ESG ze strategią biznesową. W ramach strategii odpowiedzialności Grupa Żabka podejmuje się zobowiązań m.in. w zakresie dobrego żywienia, zrównoważonego życia, rozwoju przedsiębiorczości, kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz cyrkularności i dekarbonizacji. Szczegóły znajdują się w Raporcie Odpowiedzialności za rok 2022: https://zabkagroup.com/esg/
Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl