W 2023 roku Kärcher osiągnął obroty w wysokości 3,294 mld euro, co oznacza wzrost o 4,2 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Firma z siedzibą w niemieckim Winnenden generuje obecnie 86 procent swoich obrotów za granicą i nadal inwestuje w rozwój nowych rynków, otwierając nowe spółki m.in. w Uzbekistanie i Wietnamie. Grupa Kärcher obejmuje obecnie ponad 160 firm w 82 krajach i zatrudnia 16 000 osób na całym świecie, o 670 więcej niż w poprzednim roku.
„Osiągnęliśmy nasze cele na miniony rok, zdobyliśmy kolejne udziały w rynku i ustanowiliśmy nowy rekord sprzedaży” – podkreśla Hartmut Jenner, dyrektor generalny i prezes zarządu Alfred Kärcher SE & Co. KG.
Kärcher osiągnął rekordowe obroty w 2023 roku, wynoszące 3,294 mld euro, co oznacza wzrost o 4,2 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Firma rozwija się w nowych kierunkach, m.in. otwierając spółki w Uzbekistanie i Wietnamie. Hartmut Jenner, dyrektor generalny, podkreśla, że firma utrzymuje się na rynku w trudnych warunkach, inwestując w rozwój nowych rynków.
Kärcher zainwestował ponad 200 milionów euro w rozwój i przyszłość firmy. Firma otworzyła nową fabrykę w Wietnamie i rozbudowuje zakład w Rumunii. W centrum logistycznym w Niemczech uruchomiono nowy magazyn wysokiego składowania. Firma ma na celu maksymalizację korzyści dla klienta i prowadzi działania zrównoważonego rozwoju.
Kärcher konsekwentnie realizuje cele związane ze zrównoważonym rozwojem, zmniejszając emisję CO2, stosując innowacyjne opakowania i wspierając lokalne społeczności. Firma przeprowadziła projekty czyszczenia zabytków w różnych krajach, takich jak Hiroshima Peace Memorial Park w Japonii czy katedra w Helsinkach.
W 2023 roku Kärcher wprowadził kilka nowości, m.in. dwie nowe szorowarki robotyczne w sektorze profesjonalnym oraz inteligentny robot mop dla klientów prywatnych myjek wysokociśnieniowych. Firma stawia na innowacje i rozwój, reagując na zmieniające się potrzeby rynku.
„Udało nam się utrzymać kurs w trudniejszych warunkach rynkowych, co nie jest łatwym zadaniem i jesteśmy z tego bardzo zadowoleni” – dodaje.
W 2023 roku firma mocno odczuła skutki globalnych kryzysów oraz wysokiej inflacji, co przełożyło się na napiętą sytuację w zakresie zamówień oraz wzrost kosztów materiałów, transportu i magazynowania.
Pomimo wyzwań, wyniki biznesowe Kärcher były bardzo dobre. Pierwszy rok charakteryzował się wysoką sprzedażą w sektorze B2B, podczas gdy sprzedaż w segmencie B2C słabła. Jednak sytuacja ta całkowicie się odwróciła w ciągu roku, a obecnie klienci indywidualni i profesjonalni mają mniej więcej taki sam udział w obrotach firmy.
„Po raz kolejny pokazaliśmy, że mamy właściwy model biznesowy i solidną podstawę. Tą podstawą są dwa filary – B2B oraz B2C” – wyjaśnia Hartmut Jenner.
W 2023 roku Dział Special Businesses przyczynił się do wzrostu sprzedaży, a Kärcher Futuretech zrealizował duże zamówienie od austriackich sił zbrojnych na systemy odkażania. Dodatkowo, rozpoczęto ponowne wyposażanie niemieckich sił zbrojnych w mobilne kuchnie polowe, objętych zawartą umową ramową.
Wzmocnienie inwestycji w rozwój fabryk i marki
W minionym roku Kärcher zdecydował się zainwestować ogromne środki w swoją przyszłość jako lidera rynku branży czyszczenia, wydając ponad 200 milionów euro.
Aby pozyskać i zatrzymać odpowiednich pracowników na rosnącej liczbie stanowisk, Kärcher rozpoczął nową globalną kampanię rekrutacyjną pod hasłem „Wanna WOW with us?”. Kampania odniosła duży sukces, zwiększając liczbę aplikacji o jedną czwartą w porównaniu z poprzednim rokiem.
Kärcher kontynuuje inwestycje w swoje fabryki, w tym budowę 19. fabryki w pobliżu Da Nang w Wietnamie. Fabryka będzie produkować urządzenia klasy podstawowej dla klientów z Azji. W Rumunii, w zakładzie produkcyjnym w Curtea des Arges, trwają prace budowlane nad rozbudową zakładu, która ma pomieścić produkcję szorowarek. Dzięki produkcji regionalnej firma skraca trasy dostaw, minimalizuje emisje i uniezależnia się od kryzysów geopolitycznych.
W 2023 roku w Niemczech uruchomiono nowoczesny, w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania w centrum logistycznym w Obersontheim. Kolejny magazyn jest obecnie w budowie w zakładzie w Bühlertal, a jesienią ubiegłego roku uruchomiono nowe centrum serwisowe w Ahorn w Badenii-Wirtembergii.
Teraz naprawy i konserwacja produktów z dziesięciu krajów europejskich będą przeprowadzane tutaj na ponad 10 000 metrów kwadratowych, wykorzystując najnowocześniejszą technologię. Kärcher reaguje w ten sposób na rosnące zapotrzebowanie na serwis i naprawy, wynikające z zwiększonej sprzedaży i większej świadomości klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
„Celem wszystkich strategicznych przedsięwzięć w Kärcher jest zawsze maksymalna korzyść dla klienta” – wyjaśnia Hartmut Jenner.
Nowa strategia firmy
Od 2023 roku firma koncentruje się na zrównoważonym rozwoju, mając oddzielny dział ekspercki zajmujący się kwestiami ESG.
Zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju
Od 2023 roku firma priorytetowo traktuje kwestie zrównoważonego rozwoju, mając dedykowany dział ekspercki zajmujący się ESG.
Kärcher jest już teraz na dobrej drodze do osiągnięcia swoich celów zrównoważonego rozwoju do 2025 roku. Pomimo dynamicznego rozwoju biznesu, firma rodzina udało się zmniejszyć emisję CO2 w swoich zakładach produkcyjnych i logistycznych na całym świecie o 29 procent od 2020 roku.
Kärcher został nagrodzony Sustainability Heroes Award 2023 za wprowadzenie innowacyjnego opakowania wykonanego ze skrobi grochowej, zastępującego plastikowe pudełka. W ubiegłym roku firma skoncentrowała się na problemie zanieczyszczenia wody, organizując „Dni sprzątania Kärcher”, podczas których ponad 500 pracowników w 20 krajach oczyściło drogi wodne i plaże z odpadów. Ponadto Kärcher wsparł organizację pozarządową One Earth – One Ocean w usuwaniu plastikowych odpadów z kambodżańskiej rzeki Mekong. Firma również udzieliła wsparcia lokalnym społecznościom dotkniętym klęskami żywiołowymi, dostarczając sprzęt o łącznej wartości ponad pół miliona euro po trzęsieniach ziemi w Turcji i Syrii, burzy tropikalnej w Nowej Zelandii oraz powodziach we Włoszech i Słowenii.
W 2023 r. Firma Kärcher przeprowadziła projekty czyszczenia w różnych krajach, aby wspierać ochronę zabytków. Jednym z nich był projekt czyszczenia Hiroshima Peace Memorial Park w Japonii, gdzie eksperci firmy usunęli brud z fontanny i fasady muzeum pamięci. Następnie udano się do 170-letniej katedry w Helsinkach, gdzie oczyszczono dziedziniec i otaczające go schody. Eksperci firmy odnowili też w ubiegłym roku delikatną posadzkę z piaskowca w krypcie niemieckiej katedry Speyer, wpisaną na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Perspektywy na rok 2024: Nowości w Kärcher
Kärcher przeszedł restrukturyzację i rozbudował swój zarząd w 2023 roku, aby wzmocnić rozwój strategicznych obszarów takich jak technologia, cyfryzacja i zrównoważony rozwój. Firmy przygotowuje się tym samym na przyszłe wyzwania.
Markus Limberger został wybrany na stanowisko dyrektora operacyjnego po przejściu na emeryturę poprzedniego dyrektora Dietera Grajera, który pracował w firmie przez ponad 38 lat.
Marco Cardinale będzie teraz kierować nowym działem zarządu ds. technologii i zarządzania produktami. Hartmut Jenner jest przekonany, że Kärcher jest dobrze przygotowany na nadchodzące wyzwania.
„Rok 2024 po raz kolejny będzie bardzo wymagający i intensywny. Jednak ostatnie lata nauczyły nas odważnie, szybko i konsekwentnie reagować na nieprzewidziane wydarzenia, aby wspólnie osiągnąć trwały sukces” – podkreśla.
W tym roku Kärcher wprowadza kilka nowych innowacyjnych produktów. W sektorze profesjonalnym pojawią się dwie nowe szorowarki: autonomiczna KIRA B 200 do dużych powierzchni i inteligentna KIRA CV 50 do mniejszych obiektów. Na targach IFAT firma Kärcher Municipal zaprezentuje również nową, w pełni elektryczną zamiatarkę. W ubiegłym roku firma ulepszyła swój flagowiec i wprowadziła nową gamę profesjonalnych urządzeń wysokociśnieniowych.
Kärcher ma wiele nowości w swoim portfolio produktów. W sektorze profesjonalnym pojawią się dwie nowe szorowarki: autonomiczna KIRA B 200 do dużych powierzchni i inteligentna KIRA CV 50 do mniejszych obiektów. Na targach IFAT firma Kärcher Municipal zaprezentuje również nową, w pełni elektryczną zamiatarkę. W ubiegłym roku firma ulepszyła swój flagowiec i wprowadziła nową gamę profesjonalnych urządzeń wysokociśnieniowych.
Firma Kärcher wprowadza nowe rozwiązania także dla klientów indywidualnych. Po premierze inteligentnego robota mopującego RCF 3, firma wprowadza także nową płaską dyszę eco!Booster do myjek wysokociśnieniowych, która zapewnia 50% większą moc przy takim samym zużyciu wody i energii. Dzięki temu czyszczenie jest wykonywane dwa razy szybciej, co nie tylko zwiększa wydajność, ale także korzystnie wpływa na środowisko.
Możesz znaleźć więcej informacji o firmie Kärcher pod adresem: https://www.kaercher.com/pl/poznaj-firme-kaercher/firma/informacje-o-firmie-kaercher.html
Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl