Allegro, po 25 latach działalności, stało się kluczowym elementem polskiej gospodarki, generującym około 1% wartości dodanej brutto oraz całego PKB. W samym 2023 roku na platformie sprzedano 1,15 miliarda przedmiotów, generując przychody na poziomie niemal 55 mld zł. Raport Wpływu, przygotowany przez KPMG, pokazuje, że działalność Allegro przyczyniła się do wygenerowania około 8 mld zł wynagrodzeń w kraju. To tylko potwierdza skalę pozytywnego wpływu największego polskiego marketplace’u na gospodarkę po blisko 25 latach działalności.
Globalny lider w dziedzinie wywiadu konsumenckiego, NielsenIQ (NIQ), opublikował drugi raport z postępów dotyczących ochrony środowiska, kwestii społecznych i ładu korporacyjnego (ESG). Raport zawiera szczegółowe informacje na temat priorytetów firmy w zakresie ESG, działań na rzecz stosowania zrównoważonych zasad w modelu biznesowym oraz zaangażowania w dostarczanie klientom informacji i innowacji mających pozytywny wpływ na gospodarki, społeczności oraz środowisko.
„Nasza strategia w zakresie ESG została opracowana pod kątem dostarczania długotrwałej wartości zarówno naszym pracownikom, jak i interesariuszom, klientom, branży, dostawcom i społeczności – powiedział Jim Peck, dyrektor generalny NIQ. – Koncentrujemy się na integracji naszych priorytetów w zakresie ESG w całej firmie i zwiększaniu naszego oddziaływania. Ponadto, dzięki umożliwieniu dogłębnego zrozumienia praktyk nabywczych konsumentów, pragniemy zaoferować klientom i ich ekosystemom informacje rynkowe, które wspomogą ich starania na rzecz zrównoważonego rozwoju”.
Najważniejsze informacje z raportu dot. ESG za rok 2023:
Integralność, prywatność i bezpieczeństwo danych
Dane leżą u podstaw działalności NIQ. Firma koncentruje się na dostarczaniu bezpiecznych, chronionych danych przy zapewnieniu ich wysokiej precyzji i integralności.
– Zapewnienie integralności danych: NIQ podejmuje działania w celu zapewnienia dokładności i istotności danych. W ubiegłym roku NIQ ustanowił odpowiednią grupę zadaniową ds. generatywnej sztucznej inteligencji, która zajmuje się analizą zastosowań AI nowej generacji z naciskiem na jakość i kompletność danych oraz względy etyczne. Firma wprowadziła również kontrole jakości w zakresie zbierania danych w terenie, w tym rygorystyczne kontrole audytorów prowadzących działania w terenie, pragnąc zapewnić wysoki poziom integralności oraz plan reagowania na incydenty, aby umożliwić natychmiastowe eliminowanie odchyleń od standardowych praktyk.
– Wzmocnienie i zabezpieczenie danych NIQ: NIQ stosuje solidne praktyki pozwalające na identyfikację i eliminowanie ryzyka związanego z bezpieczeństwem danych. W celu identyfikacji luk NIQ regularnie skanuje dane pod kątem potencjalnych luk w zabezpieczeniach oraz ocenia wszystkie wykorzystywane systemy informacyjne. W celu eliminowania luk NIQ posiada zespół ds. cyberbezpieczeństwa, który stosuje wielowarstwowe środki organizacyjne, techniczne i administracyjne w celu ochrony danych.
– Priorytetowe traktowanie prywatności danych: NIQ przestrzega kompleksowego zbioru zasad ochrony prywatności, które obejmują łatwe w użytkowaniu kontrole prywatności, jasne procedury powiadamiania oraz opcje wyboru. Oprócz zgodności z obowiązującymi przepisami i standardami branżowymi w krajach, w których firma prowadzi działalność, NIQ stosuje zabezpieczenia prywatności bezpośrednio na etapie projektowania i wdrażania swoich produktów i usług.
– Zabezpieczenie cyfrowej przyszłości NIQ: NIQ priorytetowo traktuje płynną integrację bezpieczeństwa w całej organizacji, koncentrując się na personelu, prywatności danych oraz poufności. Działy firmy z całego świata są objęte jednolitym Programem na rzecz Cyberbezpieczeństwa i Ochrony Prywatności, stosując normy NIST CSF oraz ISO 27002.
Odpowiedzialność za środowiskoFirma NIQ koncentruje się na promowaniu zrównoważonego rozwoju poprzez współpracę z klientami w celu zachęcania ich do korzystania z bardziej zrównoważonych produktów. W 2023 r. firma nawiązała partnerstwo z McKinsey & Company w celu opracowania raportu na temat świadomej konsumpcji. NIQ również podejmuje działania w celu zmierzenia swojego śladu węglowego i współpracuje z dostawcami w celu dzierżawy efektywnych energetycznie obiektów. Firma zoptymalizowała swoje centra danych pod kątem zużycia energii i wspiera organizację Feeding America® poprzez przekazywanie danych i analiz dotyczących braku bezpieczeństwa żywnościowego w USA. NIQ angażuje się również w promowanie różnorodności, sprawiedliwego traktowania i włączenia pracowników.Firma NIQ kontynuuje swoje zaangażowanie w zwiększanie różnorodności wśród pracowników, zapewniając sprawiedliwe procesy rekrutacyjne i kulturę sprzyjającą włączeniu. Obecnie 29% stanowisk w organizacji zajmują przedstawiciele mniejszości, a kobiety stanowią połowę siły roboczej, z ponad 43% zajmujących stanowiska kierownicze na całym świecie. W 2023 r. firma NIQ zobowiązała swojego dyrektora generalnego do dalszych działań na rzecz szybszego osiągnięcia parytetu płci i priorytetowego traktowania równości płci. Ponadto, firma NIQ wspiera rekrutację wewnętrzną, publikując od sierpnia 2023 r. ponad 500 ofert pracy dla kandydatów na szczeblu wewnętrznym z NIQ i GfK. Ponadto, firma aktywnie angażuje się w działania charytatywne, a jej pracownicy spędzili ponad 75 000 godzin na realizacji ponad 500 inicjatyw, zbierając niemal 67 000 USD na cele charytatywne.
„Dane NIQ mogą przyczynić się do podejmowania przez przedsiębiorstwa i społeczności świadomych decyzji, które ostatecznie pomogą im w zrównoważonym rozwoju prowadzonej działalności i umożliwią wsparcie miejscowych społeczności – powiedział John Blenke, dyrektor ds. prawnych. – Jesteśmy dumni z naszych dotychczasowych wysiłków w obszarze ESG i cieszymy się z możliwości dalszego zwiększania pozytywnego oddziaływania w drodze kolejnych postępów”.
Nasza sprawozdawczość NIQ w obszarze ESG jest zgodna z celami zrównoważonego rozwoju ONZ i normami opracowanymi przez Radę Standardów Rachunkowości Zrównoważonego Rozwoju (SASB) dotyczącymi profesjonalnych usług handlowych. Więcej informacji na temat podejścia NIQ do ESG, naszego ciągłego zaangażowania w tworzenie wartości społecznej oraz postępów w osiąganiu kluczowych celów można znaleźć w naszym raporcie z postępów ESG za rok 2023.
NielsenIQ: Co nas wyróżnia
NielsenIQ (NIQ) jest światowym liderem w dziedzinie analizy zachowań konsumenckich, który w 2023 roku połączył siły z firmą GfK, tworząc niezrównany globalny zasięg. Obecnie działamy w ponad 95 krajach, co stanowi 97% PKB światowego. Dzięki zaawansowanym funkcjom analitycznym naszych platform, jesteśmy w stanie dostarczyć kompletny obraz zachowań konsumentów – Full View™ – co pozwala naszym klientom na odkrywanie nowych ścieżek wzrostu.
Niniejsze zawiadomienie jest obowiązujące w oryginalnej wersji językowej. Tłumaczenie ma charakter wyłącznie orientacyjny i służy jedynie ułatwieniu zrozumienia treści zawiadomienia. Ostateczne znaczenie ma tekst oryginalny, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Źródło: pap-mediaroom.pl