Polska Spółka Gazownictwa oraz Pogotowie Gazowe działające w jej strukturach apelują do mieszkańców terenów dotkniętych powodzią o konieczności przeprowadzenia serwisowej kontroli wszystkich zalanych urządzeń gazowych. Uruchomienie tych odbiorników gazu bez uprzedniego dopuszczenia do użytkowania przez wykwalifikowany serwis może zagrażać życiu i zdrowiu.
Polska Spółka Gazownictwa intensywnie pracuje nad przywróceniem dostępu do gazu na obszarach dotkniętych powodzią. Informacje dotyczące przerw w dostawie gazu spowodowanych sytuacją powodziową oraz procesu przywracania dostaw można uzyskać dzwoniąc pod numer infolinii Polskiej Spółki Gazownictwa: 22 444 33 33. Bieżące informacje są również dostępne na stronie internetowej PSG – https://www.psgaz.pl/przerwy-w-dostawie-gazu.
Po przywróceniu dostaw gazu ważne jest, aby pamiętać o konieczności przeprowadzenia kontroli instalacji gazowej wewnątrz budynku oraz wszystkich urządzeń gazowych, takich jak kocioł, piec, kuchenka, podgrzewacze wody czy kominek gazowy. Konieczne jest skorzystanie z usług uprawnionego serwisu, który po sprawdzeniu i dopuszczeniu urządzeń do użytku, zagwarantuje bezpieczne korzystanie z gazu. Ponadto, w przypadku podejrzenia wycieku gazu lub uszkodzenia instalacji, mieszkańcy powinni natychmiast skontaktować się z Pogotowiem Gazowym pod numerem 992.
Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl