GDDKiA ogłosiła przetarg na realizację II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13, obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 oraz budowę infrastruktury drogowej na granicznym odcinku A6. Całość prac będzie wykonywana przez jednego wykonawcę, a ogłoszenie zostało wysłane do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE.
Link do ogłoszenia i dokumentacji postępowania znajdziesz na platformie zakupowej.
Terminy i warunki
Trzy planowane inwestycje będą realizowane w formule Buduj. Plac budowy zostanie przekazany wykonawcy w ciągu 30 dni od podpisania umowy, co umożliwi rozpoczęcie prac. Wykonawca będzie miał 16 miesięcy na budowę infrastruktury drogowej na granicznym odcinku autostrady A6.
Realizacja drugiego etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic oraz obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 potrwa 27 miesięcy. Prace budowlane nie będą wykonywane w okresie zimowym od 16 grudnia do 15 marca.
Planowane zakończenie wszystkich zaplanowanych inwestycji związanych z projektem przewiduje się na rok 2028.
Budowa nowego węzła na autostradzie A6
Przewidziana inwestycja o długości niemal 3 km rozpocznie się w miejscu zakończenia I etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic na DK13, oddanego do użytku w zeszłym roku. W rejonie na południe od Przecławia powstanie węzeł Siadło Górne, łączący DK13 ze zbudowaną w przyszłości Zachodnią Obwodnicą Szczecina. Następnie trasa drogi ekspresowej – wspólny przebieg S6 i DK13 – poprowadzi w kierunku autostrady A6, omijając centrum logistyczne od wschodu. Połączenie z autostradą A6 zapewni węzeł Szczecin Zachód, który dzięki łącznicom bezpośrednim i półbezpośrednim zapewni właściwe warunki ruchu drogowego. Nowy węzeł zostanie zlokalizowany około 700 m na wschód od istniejącego węzła, zbudowanego w latach 30. ubiegłego wieku, który zostanie zastąpiony. Od strony południowej do nowego węzła zostanie również podłączona DK13 – obwodnica Kołbaskowa.
W ramach projektu planowana jest konstrukcja 10 nowych wiaduktów. Dodatkowo, prace będą obejmować rozbudowę autostrady A6 na odcinku 2,4 km w okolicach nowego węzła Szczecin Zachód, w ramach budowy nowego odcinka DK13.
Nowa obwodnica od wschodu ominie Kołbaskowo, rozpoczynając się od nowego węzła Szczecin Zachód. Inwestycja o długości 5,6 km będzie jednojezdniową drogą klasy GP, wyprowadzając ruch tranzytowy połączeniem z drogą powiatową Kołbaskowo – Moczyły oraz rondo na połączeniu. Trasa będzie biegła w kierunku obecnej DK13 w Rosówku, gdzie powstanie kolejne rondo łączące obwodnicę z obecnym przebiegiem DK13. Ostatnie rondo na obwodnicy będzie wybudowane ok. 300 m przed granicą polsko-niemiecką, łączącą nową DK13 z drogą powiatową z m. Kamieniec oraz obiektami przy granicy.
Realizacja obwodnicy bez budowy II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic nie byłaby możliwa. Jednak inwestycja umożliwi ominiecie Kołbaskowa od wschodu, poprawiając przepustowość ruchu tranzytowego i tworząc połączenie z istniejącymi drogami, takimi jak DK13 w Rosówku i drogą powiatową z m. Kamieniec przy granicy polsko-niemieckiej.
Nowa infrastruktura na granicy A6
Planowana inwestycja obejmuje budowę wiaduktu, łącznic i placu do kontroli na autostradzie A6, co pozwoli zarówno na usprawnienie działań służb utrzymania drogi, jak i ułatwi kierowcom zawracanie przed granicą. Dodatkowo, po południowej stronie autostrady powstanie nowy plac do kontroli z oznakowaniem aktywnym.
Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl