Wiadomości Polska Ludzie i kultura Mars przedstawia największe na świecie badanie na temat opiekunów zwierząt domowych dla lepszego zrozumienia rosnącej rzeszy ponad miliarda naszych pupili na całym świecie
Ludzie i kultura

Mars przedstawia największe na świecie badanie na temat opiekunów zwierząt domowych dla lepszego zrozumienia rosnącej rzeszy ponad miliarda naszych pupili na całym świecie

Nad połową (56%) ludzi deklaruje opiekę nad zwierzętami domowymi [1], z czego 47% zdecydowało się na pierwszego psa lub kota. Ponad jedna trzecia (37%) opiekunów uważa swoje zwierzęta za najważniejszy aspekt życia. Ogólnie rzecz biorąc, posiadanie kota jest bardziej popularne niż posiadanie psa, przy czym wśród właścicieli kotów jest więcej mężczyzn (52% mężczyzn i 48% kobiet). Mars po raz pierwszy organizuje Międzynarodowy Weekend Adopcji, wspierając realizację swojej misji znalezienia każdemu zwierzakowi zdrowego i szczęśliwego domu.

2 października 2024 r. w Londynie, firma Mars Incorporated, światowy lider w produkcji artykułów i usług dla zwierząt domowych, słodyczy, przekąsek i produktów spożywczych oraz twórca najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, ogłosiła wyniki najnowszego badania dotyczącego opiekunów zwierząt domowych.

Badanie Mars Global Pet Parent Study oparte na informacjach zebranych od ponad 20 000 opiekunów zwierząt domowych z 20 krajów wykazało ogromny wpływ, jaki nasze pupile mają na nasze życie. Badanie szczegółowo analizowało zmieniające się potrzeby opiekunów zwierząt, różnice pokoleniowe w podejściu do roli właściciela psa lub kota, najpopularniejsze rasy oraz nowe wyzwania, z jakimi borykają się opiekunowie zwierząt na całym świecie.Obserwując wzrost liczby opiekunów zwierząt domowych oraz coraz większe znaczenie psów i kotów w życiu ludzi, badania wskazują na nowy trend traktowania potrzeb opiekunów zwierząt jako priorytetowych. Wzmacniają one również rolę silnych więzi emocjonalnych pomiędzy właścicielem a jego pupilem.

„Niemal połowa (47%) respondentów to właściciele swoich pierwszych psów i kotów, co sygnalizuje nową erę opiekunów zwierząt domowych. Wiemy, że opiekunowie zwierząt domowych ewoluują i musimy zmieniać się razem z nimi, co oznacza, że skoncentrowanie naszej uwagi na ich potrzebach powinno stać się częścią naszego DNA, co pozwoli nam ulepszyć ich doświadczenia i zbudować relacje z 455 milionami zwierząt domowych i ich opiekunami, do których docieramy”.

Prezes Mars Pet Nutrition, Ikdeep Singh, powiedział:

Aby zagwarantować, że każde zwierzę domowe ma szczęśliwy i zdrowy dom, prowadzimy badania w ramach naszego zaangażowania w tworzenie LEPSZEGO ŚWIATA DLA ZWIERZĄT DOMOWYCH. W połączeniu z pierwszym międzynarodowym Weekendem Adopcji Zwierząt Mars (Mars Pet Adoption Weekend), wydarzenie odbędzie się w dwunastu krajach na różnych kontynentach, aby uhonorować nowych opiekunów zwierząt domowych i zachęcić do większej liczby adopcji na całym świecie.

Świat staje się coraz bardziej skupiony na zwierzętach domowych, gdyż liczba ich właścicieli przekracza już ponad miliard.

Badania wykazują, że opiekunowie zwierząt domowych są bardzo przywiązani do swoich pupili, a nawet ponad jedna trzecia właścicieli psów i kotów uważa swoje zwierzaki za najważniejszą rzecz w swoim życiu. Wśród przedstawicieli Pokolenia Z i Milenialsów odsetek ten jest jeszcze wyższy.

Preferencje dotyczące zwierząt domowych są również zauważalne. Większość psów i kotów trafia do swoich domów przed ukończeniem 12 miesiąca życia, a najpopularniejszymi rasami psów na świecie są labradory (6%), chihuahua (6%) i golden retrievery (5%). Natomiast w przypadku kotów, najwięcej właścicieli ma koty perskie (16%), brytyjskie krótkowłose (11%) i syjamskie (9%).

Obecnie posiadanie kota cieszy się większą popularnością niż posiadanie psa, przy czym więcej mężczyzn (52%) niż kobiet (48%) decyduje się na posiadanie kota. Osoby z naszego otoczenia mają duży wpływ na decyzję o posiadaniu zwierzęcia domowego, z członkami rodziny (26%) na pierwszym miejscu, następnie przyjaciółmi (21%), mediów społecznościowych (13%), informacji znalezionych w Internecie (13%) i weterynarzami (11%).

Psy i koty odgrywają ogromną rolę w życiu wielu ludzi. W badaniu grupy zadowolonych właścicieli zwierząt domowych, 50% osób docenia bezwarunkową miłość, którą dają psy, podczas gdy 49% ceni sobie kompletność rodziny, jaką zapewnia obecność psa. Z kolei 48% opiekunów kotów docenia rozrywkę, a 44% łagodzenie stresu, które dają im ich futrzani przyjaciele. Jednak opiekunowie zwierząt domowych napotykają wiele wyzwań: 32% czuje się winnych pozostawiania psów i kotów samym w domu, a tylko 42% uważa swoją okolicę za przyjazną dla zwierząt domowych. Co więcej, 26% opiekunów uważa podróżowanie z ich pupilem za wymagające i stanowiące wyzwanie.

Od momentu uruchomienia programu BETTER CITIES FOR PETS™ (LEPSZE MIASTA DLA ZWIERZĄT DOMOWYCH) w 2017 r., firma Mars stworzyła na całym świecie wiele programów ukierunkowanych na wsparcie miast, które chciały uzyskać certyfikat miasta przyjaznego dla zwierząt domowych, aby więcej ludzi mogło cieszyć się korzyściami płynącymi z życia w ich towarzystwie. Na początku roku marka CESAR®, należąca do firmy Mars, podjęła współpracę z portalem Tripadvisor, aby uruchomić nową platformę dotyczącą podróży ze zwierzętami domowymi w USA, która ma na celu zapewnienie opiekunom zwierząt domowych zasobów i porad na ten temat.

„Jako czołowa firma branży produktów dla zwierząt na skalę globalną przez cały czas pracujemy nad coraz lepszymi rozwiązaniami dla opiekunów zwierząt domowych, wykorzystując dane z tego badania, aby nieustannie wprowadzać innowacje i dostosowywać je do rozwiązywania bolączek, z którymi borykają się opiekunowie zwierząt domowych. Nikt nie rodzi się opiekunem zwierzęcia domowego, tylko się nim staje, więc muszą oni otrzymywać porady, wskazówki i wsparcie, którego potrzebują na każdym etapie swojej przygody”.

Singh dodał:

Pierwszy Międzynarodowy Weekend Adopcji Zwierząt Mars

Od 16 lat firma Mars i jej rodzina marek produktów dla zwierząt i produktów weterynaryjnych, w tym PEDIGREE®, IAMS™ i ROYAL CANIN®, przy wsparciu Fundacji PEDIGREE oraz marek przekąsek i produktów spożywczych, łączą siły, aby organizować Weekendy Adopcji Zwierząt Mars.

W tym roku Weekend Adopcji Zwierząt Mars będzie miał zasięg międzynarodowy, gdyż dwanaście krajów weźmie udział w jednym z dwóch weekendów w październiku. Uczestniczą w nim Brazylia, Kanada, Chiny, Francja, Indie, Japonia, Malezja, Meksyk, Tajlandia, Filipiny, Wielka Brytania i USA.

Wzrost liczby właścicieli zwierząt domowych stwarza coraz więcej możliwości, by zapewnić kochający dom zwierzakom z schronisk i ulic. Mars zobowiązuje się do walki z problemem bezdomności zwierząt poprzez promowanie adopcji i docenianie nowych opiekunów zwierząt domowych na całym świecie.

Podczas Weekendu Adopcji Zwierząt Mars będziemy wspierać adopcję zwierząt domowych na całym świecie poprzez dofinansowanie schronisk, organizację wydarzeń adopcyjnych, zaangażowanie wolontariuszy i inne akcje mające na celu zwiększenie świadomości na temat adopcji zwierząt.

„Przy szacunkowej liczbie 362 mln bezdomnych kotów i psów na całym świecie [3], naszym zadaniem jest znalezienie innowacyjnych sposobów na eliminację barier powstrzymujących adopcję zwierząt domowych, łącząc się z opiekunami zwierząt domowych na początku ich drogi, aby mogli znaleźć dla siebie doskonałego czworonożnego kompana, który wniesie do ich codziennego życia radość i miłość. Podczas inauguracji pierwszego międzynarodowego Weekendu Adopcji Zwierząt umacniamy nasze zaangażowanie w realizację naszego celu tworzenia Lepszego Świata dla Zwierząt Domowych, misji, która przyświeca działaniom firmy Mars od niemal 90 lat”.

Ikdeep Singh, prezes Mars Pet Nutrition, podsumował swoją wypowiedź następującymi słowami:

Dane źródłowe

Uwagi na wydawcy

Badanie ankietowe

• Badanie zostało przeprowadzone przez Mars, Incorporated z udziałem Ipsos.

• Internetowe badanie ankietowe obejmujące 20 rynków i ponad 20 000 właścicieli psów/kotów i osób, które nie są właścicielami psów/kotów (przy minimalnej liczbie 500 opiekunów kotów i 500 opiekunów psów na każdym rynku) Objęte badaniem rynki obejmują:

Wśród wskazanych krajów znajdują się Kanada, USA, Meksyk, Brazylia, Afryka Południowa, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Turcja, Polska, Indie, Tajlandia, Indonezja, Filipiny, Chiny, Japonia, Australia oraz Nowa Zelandia.

Osoby odpowiedzialne za opiekę nad kotami i psami, w wieku od 18 do 65 lat, są definiowane jako te, które podejmują decyzje dotyczące opieki nad zwierzętami, włączając w to karmienie, dbanie o zdrowie i ogólny dobrostan. Zobowiązują się one do zapewnienia potrzeb swoich zwierząt domowych przez całe ich życie. Zwierzę musi być udomowione i przebywać głównie w warunkach domowych, nie na potrzeby handlowe.

Badanie online obejmowało tereny wiejskie, ale mogło być nadreprezentowane przez ludność obszarów miejskich.

Uczestnicy badania: n=57 756

Respondenci wypowiadający się na temat swojego kota/psa: n=21 106

Właściciele psów: n=10 551

Właściciele kotów: n= 10 555

Osoby, które nie są właścicielami psów: n=34 890

Osoby, które nie są właścicielami kotów: n= 37,687

Zastosowano kwotowy dobór próby dostosowany do każdego z rynków, aby zapewnić odzwierciedlenie profilu demograficznego właścicieli kotów i psów w krajowych proporcjach na określonym rynku.

• Pokolenie Z obejmuje osoby w wieku 18-27 lat, Milenialsi to grupa osób w wieku 28-43 lata, Pokolenie X to osoby w wieku 44-59 lat, a pokolenie Baby Boomers to osoby w wieku 60+ lat.

• Dane na poziomie globalnym odzwierciedlają średni wynik ze wszystkich krajów, w których przeprowadzono badanie. Nie uwzględniono wyników ważonych, aby odzwierciedlić liczebność populacji każdego kraju.

• Badanie terenowe przeprowadzono od 1 marca do 4 kwietnia 2024 r.

• Kontakt (Ipsos): Victoria Edmonds (victoria.edmonds@ipsos.com)

MARS, INCORPORATED

Mars, Incorporated działa zgodnie z przekonaniem, że przyszłość, jaką pragniemy, zaczyna się od naszych działań dzisiaj. Jako firma rodzinna o wartości ponad 50 mld $ nasza różnorodna oferta produktów dla zwierząt domowych i usług weterynaryjnych wspiera naszych pupili na całym świecie, a wysokiej jakości przekąski i produkty spożywcze zachwycają miliony ludzi każdego dnia. Tworzymy jedne z najpopularniejszych marek na świecie, takie jak ROYAL CANIN®, PEDIGREE®, WHISKAS®, CESAR®, DOVE®, EXTRA®, M&M’s®, SNICKERS® i BEN’S ORIGINAL™. Nasza międzynarodowa sieć szpitali dla zwierząt, w tym BANFIELD™, BLUEPEARL™, VCA™ i ANICURA™, oferuje profilaktyczną, specjalistyczną i ratunkową opiekę weterynaryjną, a międzynarodowa marka ANTECH® zapewnia przełomowe rozwiązania w zakresie diagnostyki zwierząt. Pięć zasad, jakimi kierujemy się w Mars – jakość, odpowiedzialność, wzajemność, wydajność i niezależność – inspiruje 150 000 pracowników do tworzenia lepszego świata dla ludzi, zwierząt domowych i naszej planety.

Więcej informacji o firmie Mars znajdziesz na stronie www.mars.com oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram, LinkedIn i YouTube.

Według danych statystycznych zamieszczonych w nagłówku, Euromonitor 2024 podaje, że istnieje miliard zwierząt domowych.

Badanie ankietowe przeprowadzone na 20 rynkach wykazało, że termin „opiekunowie zwierząt domowych” odnosi się do właścicieli psów i kotów.

Osoby, które oceniły poziom satysfakcji na co najmniej 7 na 10 punktów stanowią 95% dla psów i 94% dla kotów.

Według nowego globalnego raportu, 1 na 3 zwierząt domowych jest bezdomnych (źródło: mars.com, sierpień 2024)


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version