W listopadzie 2024 r. w Fernwald, Wiedeń, firma ROVEMA, światowy lider w produkcji maszyn pakujących, ogłosiła strategiczne partnerstwo z POLO. Ta współpraca umożliwi ROVEMIE poszerzenie swojego zasięgu rynkowego i zwiększenie międzynarodowej obecności poprzez wykorzystanie szerokiej gamy usług i sieci dystrybucyjnej POLO w Europie Środkowo-Wschodniej, Środkowej i Wschodniej.
– Ministerstwo Cyfryzacji ogłasza, że od 10 listopada br. obowiązują nowe przepisy ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej, mające na celu podniesienie standardów ochrony praw konsumentów w sektorze usług telekomunikacyjnych. Zmiany zostały wprowadzone w celu ułatwienia korzystania z usług telekomunikacyjnych oraz zwiększenia kontroli klientów nad swoimi umowami.
Michał Gramatyka, wiceminister cyfryzacji, podkreśla, że wprowadzone zmiany mają na celu zwiększenie przejrzystości i bezpieczeństwa na rynku telekomunikacyjnym. Ich celem jest umożliwienie konsumentom podejmowania świadomych decyzji poprzez dostarczenie narzędzi, które umożliwią im lepsze zrozumienie informacji oraz realną kontrolę nad swoimi prawami.
Nowe regulacje wprowadzają wiele zmian, wśród nich najważniejsze to:
Umowy będą teraz zawierać zwięzłe i czytelne podsumowanie warunków.
Wszyscy konsumenci otrzymają jednostronicowy dokument zawierający istotne informacje przed zawarciem umowy, co zapewni im ochronę przed niekorzystnymi warunkami umownymi.
Nowe przepisy dotyczące umów:
Zgodnie z ustawą, dostawcy nie mogą zawierać umów dotyczących usług komunikacji elektronicznej podczas wizyt nieumówionych u klienta w jego miejscu zamieszkania. Takie umowy zostaną uznane za nieważne, aby chronić konsumentów przed presją i niechcianymi ofertami.
Możliwość zwrotu niewykorzystanych środków z konta PrePaid (telefonu na kartę) po zmianie dostawcy lub wygaśnięciu umowy daje klientom lepszą kontrolę nad ich finansami.
Klienci będą mieli prawo składać wnioski o zwrot niewykorzystanych środków, co pozwoli im lepiej zarządzać swoimi finansami w przypadku zmiany dostawcy lub wygaśnięcia umowy.
Nowe przepisy mają na celu poprawę działania rynku telekomunikacyjnego oraz zapewnienie lepszej ochrony praw konsumentów, co ma przyczynić się do zwiększenia zaufania klientów do usług dostawców.
Informujemy, że komunikaty publikowane na naszym serwisie są prezentowane w oryginalnej formie, bez żadnych zmian wprowadzanych przez naszą redakcję. Odpowiedzialność za treść komunikatu ponosi jego nadawca, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa prasowego. (PAP)
Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl