Odkryj strategie zarządzania ryzykiem, zdywersyfikuj swój portfel i bądź na bieżąco z dynamicznie rozwijającym się rynkiem kryptowalut.
Spółka joint venture zbuduje całkowicie nową fabrykę akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) w zakładzie Stellantis w Saragossie w Hiszpanii.
Rozpoczęcie produkcji planowane jest na koniec 2026 r. i może osiągnąć wydajność do 50 GWh.
Celem Stellantis jest dostarczanie przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych na baterie w ramach realizacji strategicznego planu Dare Forward 2030 z wykorzystaniem strategii podwójnej chemii.
Zakład, który niedawno został utworzony, umożliwia CATL lepsze zaspokojenie potrzeb klientów w zakresie zaawansowanej technologii akumulatorów oraz wspiera realizację globalnych celów klimatycznych.
Stellantis i CATL ogłosiły dziś, że zainwestują do 4,1 mld euro w utworzenie spółki joint venture, która zbuduje dużą fabrykę baterii litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) w Saragossie w Hiszpanii. Fabryka będzie zaprojektowana tak, aby zapewnić całkowitą neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla i będzie realizowana w kilku fazach oraz na podstawie kilku planów inwestycyjnych. NINGDE, Chiny, 11 grudnia 2024 r. /PRNewswire/
Planowany zakład produkcyjny w Saragossie, Hiszpania, ma potencjał osiągnięcia wydajności do 50 GWh do końca 2026 r., pod warunkiem ewolucji rynku elektrycznego w Europie oraz dalszego wsparcia ze strony władz hiszpańskich i Unii Europejskiej. Spółka joint venture CATL i Stellantis umożliwi uatrakcyjnienie oferty LFP Stellantis w Europie, co pozwoli producentowi samochodów wprowadzić kolejne wysokiej jakości, trwałe i niedrogie elektryczne samochody osobowe, crossovery i SUV-y w segmentach B i C o średnim zasięgu.
W listopadzie 2023 r. Stellantis i CATL podjęły współpracę dotyczącą lokalnych dostaw ogniw i modułów akumulatorowych LFP do produkcji pojazdów elektrycznych w Europie. Ponadto, obie firmy zobowiązały się do długoterminowej współpracy w zakresie technologii wspierających zaawansowane pojazdy elektryczne na baterie (BEV) oraz wzmocnienia łańcucha wartości baterii.
„Firma Stellantis jest zaangażowana w proces dekarbonizacji przyszłości, wykorzystując wszystkie dostępne, zaawansowane technologie akumulatorowe, aby zapewnić naszym klientom konkurencyjne produkty do pojazdów elektrycznych – powiedział prezes Stellantis John Elkann. – Spółka joint venture ustanowiona z naszym partnerem CATL umożliwi innowacyjną produkcję akumulatorów w zakładzie produkcyjnym, który już teraz jest liderem w dziedzinie czystej i odnawialnej energii, wspierając realizację 360-stopniowego zrównoważonego podejścia. Pragnę podziękować wszystkim interesariuszom zaangażowanym w urzeczywistnienie tego planu, w tym władzom hiszpańskim za ich nieustające wsparcie”.
Odkryj strategie zarządzania ryzykiem, zdywersyfikuj swój portfel i bądź na bieżąco z dynamicznie rozwijającym się rynkiem kryptowalut.
Spółka joint venture zbuduje całkowicie nową fabrykę akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) w zakładzie Stellantis w Saragossie w Hiszpanii.
„Wspólne przedsięwzięcie wyniosło naszą współpracę ze Stellantis na nowy poziom i wierzę, że nasza najnowocześniejsza technologia akumulatorów i wyjątkowa wiedza operacyjna, w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem Stellantis w prowadzeniu lokalnej działalności w Saragossie, zapewnią duży sukces w branży – powiedział Robin Zeng, prezes i dyrektor generalny CATL. – Celem CATL jest udostępnienie technologii zeroemisyjnej na całym świecie. Cieszymy się z możliwości współpracy z naszymi partnerami z całego świata na podstawie bardziej innowacyjnych modeli współpracy”.
CATL wprowadza najnowocześniejszą technologię produkcji akumulatorów na rynek europejski poprzez swoje dwa istniejące już zakłady w Niemczech i na Węgrzech. Dodatkowo, nowy hiszpański zakład zwiększy możliwości spółki w zakresie wspierania realizacji celów klimatycznych klientów, podkreślając zaangażowanie w rozwój e-mobilności i transformację energetyczną w Europie i na rynku globalnym.
Stellantis wykorzystuje technologię podwójnej chemii – NMC (niklowo-manganowo-kobaltowa) i LFP (litowo-żelazowo-fosforanowa) – aby zaspokoić potrzeby wszystkich klientów i badać nowatorskie technologie ogniw i akumulatorów. Firma Stellantis dąży do osiągnięcia netto zerowych emisji dwutlenku węgla do 2038 roku, obejmując wszystkie obszary działalności i kompensując pozostałe emisje na poziomie jednocyfrowym procentowym.
Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl