Biznes i finanse

Videomaty Polregio – nowa możliwość zakupu biletów na inne przewozy

Polregio przychodzi z odpowiedzią na potrzeby podróżnych, wprowadzając możliwość zakupu biletów innych przewoźników w videomatach od 19 kwietnia. Nowe rozwiązanie ma uzupełniać istniejącą sieć tradycyjnych kas, pełniąc funkcję kasy biletowej.

Ubiegłoroczna premiera videomatu Polregio dla podróżnych oznaczała możliwość zakupu biletów poprzez połączenie z e-kasjerem. Obecnie, od 19 kwietnia, bilety w ramach wielu przewoźników, w tym PKP Intercity, Kolei Wielkopolskich, Kolei Dolnośląskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i PKP SKM w Trójmieście, są dostępne w videomatach, a wkrótce również w innych.

„Videomat bezapelacyjnie będzie spełniać funkcję kasy biletowej, uzupełniając istniejącą sieć tradycyjnych kas. A żeby tak się stało, właśnie dziś wdrażamy do urządzenia możliwość sprzedaży biletów kolejowych innych przewoźników” – przekonuje Adam Pawlik, p.o. prezesa zarządu, dyrektora generalnego Polregio S.A.

Polregio zostało wybrane jako pierwsza spółka w Polsce, która wdrożyła nowatorskie urządzenie łączące tradycyjne funkcje automatu biletowego z zaawansowaną technologicznie obsługą e-kasjera w czasie rzeczywistym.

Niezawodne wykonanie tego niezwykle skomplikowanego projektu było możliwe dzięki współpracy z firmą Digital Solutions.

Dzięki współpracy z firmą Digital Solutions Polregio zdołało z powodzeniem zrealizować skomplikowany projekt, zapewniając klientom wyjątkowo niezawodne doświadczenie.

„Jesteśmy przekonani, że dzięki podstawowym i nowym funkcjonalnościom oraz nowoczesnemu designowi zainteresowanie urządzeniem będzie stale wzrastać. Sam videomat, poszerzenie oferty biletowej czy coraz większa jego dostępność na dworcach i przystankach istotnie przyczyniają się do promocji kolei w Polsce” – zapewnia Adam Pawlik.

Videomaty zostały wprowadzone w życie na dziesięciu dworcach w Polsce, w tym Kraków Główny, Zielona Góra Główna, Jarosław, Poznań Główny, Tczew, Świnoujście, Szczecin Główny, Opole Główne, Wrocław oraz Białystok. Przedstawiciele firmy planują sukcesywne rozszerzanie dostępności urządzenia na innych dworcach i przystankach kolejowych.

Videomaty zostały wdrożone w ramach pilotażu na dziesięciu dworcach w Polsce, wśród których znalazły się: Kraków Główny, Zielona Góra Główna, Jarosław, Poznań Główny, Tczew, Świnoujście, Szczecin Główny, Opole Główne, Wrocław oraz Białystok. Przedstawiciele firmy wierzą, że za jakiś czas urządzenia będą dostępne na większej liczbie dworców i przystanków kolejowych.

„Z badań konsumenckich jasno wynika, że klienci dzielą się na dwie grupy. Tych, którzy są przyzwyczajeni do nowoczesnych technologii, procesów samoobsługowych i preferują taki model zakupowy oraz tych bardziej konserwatywnych, którzy w trakcie zakupów oczekują kontaktu z drugim człowiekiem” – wyjaśnia Adam Pawlik. 

Automatyzacja procesu sprzedaży wykracza już daleko poza granice Stanów Zjednoczonych i Europy, a tendencja ta wzrasta każdego roku.
 
Polregio codziennie łączy 1900 stacji i dworców kolejowych, z czego ok. 150 posiada kasy, które są czynne średnio 12 godzin dziennie na dużych dworcach, oraz 7 godzin na mniejszych. Z kolei bilety zakupione za pośrednictwem videomatu są dostępne w godzinach od 6:00 do 22:00.

Kupowanie biletów kolejowych za pośrednictwem videomatów jest wspomagane przez e-kasjerów, których można zadzwonić po wciśnięciu przycisku. Pozwala to pasażerom szybko i bezproblemowo wybrać ofertę odpowiadającą ich potrzebom, po czym zbliżyć kartę płatniczą do czytnika i odebrać bilet. Videomaty dostępne dzięki współpracy między Polregio, Avista i Netia to doskonałe rozwiązanie dla każdego podróżnego.

„Jest to pilotaż. Każde rozwiązanie prototypowe w pierwszym egzemplarzu jest droższe od rozwiązań seryjnych. Obowiązuje nas tajemnica handlowa z partnerami tego projektu, ale zakładamy, że kosztochłonność w fazie docelowej będzie jednocyfrowa, czyli stosunkowo niska” – dodaje Adam Pawlik.


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM