Rok 2022 przyniósł Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wiele zmian. Przejęła ona zadania dotychczasowych ministerstw, w tym Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz Ministerstwa Cyfryzacji i Ministerstwa Skarbu Państwa. W efekcie KPRM nadzoruje nie tylko więcej jednostek, ale i realizuje zdecydowanie więcej zadań, niż dotychczas. Do tego grona należą Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych (RARS) czy Narodowy Instytut Wolności. Porównywanie obecnego zatrudnienia oraz kosztów funkcjonowania KPRM z poprzednimi latami jest niewłaściwe, gdyż KPRM jest obecnie zupełnie innym urzędem, niż w 2015 roku.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów jest głównym organem administracyjnym Rządu RP, który wspiera Prezesa Rady Ministrów w realizacji zadań wynikających z Ustawy o Rządzie. Realizuje też szereg innych zadań, w tym w szczególności wspiera Prezesa Rady Ministrów w kontaktach z przedstawicielami zagranicznymi oraz w wypracowaniu wspólnych stanowisk Unii Europejskiej.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów wspiera rząd w realizacji celów i zadań związanych z cyfryzacją, polityką zagraniczną i polonijną, a także w zarządzaniu procesami legislacyjnymi i administracyjnymi. Pracownicy Kancelarii są zaangażowani w tworzenie strategii i polityk publicznych, a także w wykonywanie zadań zleconych przez Prezesa Rady Ministrów.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów realizuje dzisiaj szeroki zakres zadań, w tym tworzenie strategii politycznych, wspieranie Prezesa w kontaktach z przedstawicielami zagranicznymi, przygotowywanie projektów ustaw i innych aktów prawnych, doradzanie w kwestiach polityki cyfrowej i polonijnej, a także zapewnianie wsparcia administracyjnego.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przejęło w swoje ręce zwiększony zakres jednostek nadzorowanych, w tym tych, które do tej pory były pod auspicjami innych ministerstw. Wśród nich znalazły się m.in. Instytut Zachodni, Krajowa Szkoła Administracji Publicznej oraz Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego. Dzięki temu KPRM może zapewnić szybkie i skuteczne prowadzenie działań w instytucjach państwowych.
W 2022 roku odbyło się także szereg dodatkowych działań w odpowiedzi na konflikt zbrojny na Ukrainie, w tym zapewnienie obsługi Pełnomocnika Rządu do Spraw Bezpieczeństwa Przestrzeni Informacyjnej RP, a także utworzenie nowych jednostek wewnątrz Kancelarii, takich jak Centrum Koordynacji Zespołu Pomocy Humanitarno-Medycznej.
Aby skutecznie i sprawnie wykonywać nowe zadania, KPRM musiała zwiększyć liczbę pracowników. Nowo zatrudnieni pracownicy wsparli istniejące zespoły, dzięki czemu KPRM mogła wykonać swoje zadania w krótszym czasie i z większym skutkiem.
KPRM dzięki nowym pracownikom mogła zapewnić lepszą koordynację działań, aby skutecznie zarządzać wyzwaniem jakim jest pandemia COVID-19 oraz ochrona polskiego terytorium. Zwiększono również liczbę zadań edukacyjnych i informacyjnych, które zostały wykonane w sposób skuteczny i zgodny z oczekiwaniami.
Aby sprostać wyzwaniom, przed KPRM stoi zadanie przeprowadzenia optymalizacji organizacyjnej, zwiększenia dynamiki i częstotliwości wykonywanych zadań, aby odpowiednio reagować na wyzwania i zmiany. To wymaga zaangażowania i wsparcia zarówno od nowych, jak i dotychczasowych pracowników, a także wzrostu liczby zatrudnionych.
Kiedy do KPRM dołączyli pracownicy z Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Ministerstwa Cyfryzacji, liczba zatrudnionych w Kancelarii Premiera wzrosła automatycznie.
Serwis PAP publikuje komunikaty bez ingerowania w ich treść, w postaci dostarczonej przez nadawcę. Nadawca jest odpowiedzialny za treść komunikatu zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl