Biznes i finanse

Ponowne połączenie kolejowe między Sokołowem Podlaskim a Siedlcami – komunikat

Pomimo tego, że tylko 31% młodych Polaków do 30. r.ż. oszczędza na emeryturę, to jednak 21% z nich decyduje się na inwestycje w PPK. Aby zachęcić młodych ludzi do lokowania swoich pieniędzy w IKE/IKZE/PPK, najważniejszym czynnikiem jest uświadomienie im, że ich finanse są tam bezpieczne i że nie będą narażeni na ryzyko ich utraty. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych wynika, że 70% młodych Polaków przede wszystkim oczekuje ochrony swoich oszczędności, podczas gdy pozostałe 30% ma nadzieje, że instrumenty emerytalne pozwolą im na pomnażanie swoich kapitałów.

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło wielką nowinę – po 30 latach znowu będzie możliwa podróż pociągiem z Sokołowa Podlaskiego do Siedlec! 10 października 2023 r. PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały stosowną umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej i robót budowlanych. Jest to jedna z czterech linii w województwie mazowieckim wspartych finansowo w ramach Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 roku. Całkowita wartość umowy wynosi 231,5 mln zł.

Zaplanowana rewitalizacja szlaku kolejowego z Sokołowa Podlaskiego do Siedlec pozwoli mieszkańcom Mazowsza na szybki i wygodny dojazd do obu miast. Pociągi będą kursować po odnowionym torze, a ich prędkość wyniesie nawet 120 km/h. To z pewnością przyczyni się do dalszego rozwoju obu miast.

Rozwój regionu przy odcinku Sokołów Podlaski – Siedlce przyczyni się do zwiększenia dostępności do kolei oraz poprawy warunków życia mieszkańców. Dzięki temu projektowi, który jest częścią rządowego programu Kolej Plus w woj. mazowieckim, mieszkańcy Sokołowa Podlaskiego będą mieli możliwość zmniejszenia wykluczenia komunikacyjnego – powiedział wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzej Bittel.

Przebudowa linii kolejowej między Sokołowem Podlaskim a Siedlcami obejmująca blisko 30 km trasy pozwoli na zelektryfikowanie połączenia. Przewoźnicy będą mieli szanse wykorzystać ekologiczne pojazdy i zaoferować swoim pasażerom szybką i komfortową podróż. Czas przejazdu z Sokołowa do Siedlec wyniesie zaledwie 30 minut, a pociągi osobowe i przyspieszone do stolicy będą jechały z prędkością do 120 km/h – odpowiednio w ciągu 120 i 90 minut.

Kolej Plus to kluczowy program rządowy, który skutecznie pomaga w walce z wykluczeniem komunikacyjnym. W ramach tego projektu PKP Polskie Linie Kolejowe SA przywracają połączenia kolejowe między Siedlcami a Sokołowem Podlaskim, co ma pozytywny wpływ na jakość życia mieszkańców. Zgodnie z wypowiedzią Prezesa Ireneusza Merchela, wykorzystanie ekologicznego transportu kolejowego stanie się jeszcze bardziej atrakcyjne.

Realizacja projektu umożliwi budowę i renowację 8 stacji i przystanków w Strzale, Borkach Siedleckich, Suchożebrach, Podnieśnie (stacja towarowa), Stanach Dużych, Bielanach, Przywózkach i Sokołowie Podlaskim. Wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu zapewnią odpowiednio wysokie perony, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na peronach pojawią się wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie, co zapewni bezpieczny i wygodny przystanek.

PLK SA zaplanowało, że proces projektowania oraz uzyskiwanie wymaganych decyzji administracyjnych na odcinku Sokołów Podlaski – Siedlce powinien zostać zrealizowany do 2027 roku, a rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na początku 2028 roku.

Mazowsze – cztery projekty z Programu Kolej Plus

W województwie mazowieckim zrealizowano cztery projekty z Programu Kolej Plus. W ramach tych inwestycji zaplanowano renowację tras kolejowych: Sokołów Podlaski – Siedlce, Ostrów Mazowiecka – Małkinia oraz sporządzono dokumentację techniczną dla nowej linii kolejowej Zegrze – Przasnysz. Nowa linia kolejowa Świerże Górne – Dobieszyn przyczyni się również do zwiększenia dostępu do kolei dla mieszkańców Kozienic i okolic – ma ona długość ok. 23 km i łączy linię kolejową Janików – Świerże Górne (nr 77) z linią kolejową Warszawa Zachodnia – Radom Główny – Kraków Główny (nr 8).

Program Kolej Plus to przedsięwzięcie, którego realizacja została zaplanowana do 2029 roku. Inwestycja ta ma na celu zwiększenie dostępności do najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego – kolei, co przyczyni się do poprawy warunków życia mieszkańców oraz atrakcyjności wielu regionów. Program jest finansowany z budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego w kwocie ok. 13,3 mld zł, z czego 11,2 mld zł stanowią środki budżetu państwa, a ok. 2 mld środki jednostek samorządu terytorialnego. Więcej informacji o Programie znajduje się na stronie https://www.plk-sa.pl/program-kolej-plus.

Dzięki serwisowi PAP możliwe jest publikowanie komunikatów bez jakichkolwiek zmian w ich treści. PAP SA nie odpowiada za ewentualne nieścisłości w treści komunikatów, zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. Autorzy komunikatów ponoszą pełną odpowiedzialność za ich treść.


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM