Nauka i technologie

CATL prezentuje superakumulator do hybryd Freevoy i ogłasza nową erę zrównoważonego transportu

W dniu 24 października 2024 r. firma CATL zaprezentowała superakumulator Freevoy, który jest pierwszym na świecie akumulatorem do pojazdów hybrydowych, umożliwiającym przejechanie ponad 400 kilometrów na zasilaniu elektrycznym i umożliwiającym superszybkie ładowanie 4C. To wydarzenie otwiera nową erę akumulatorów EREV i PHEV o dużej pojemności.

Freevoy to przełomowe rozwiązanie, które odmienia rynek akumulatorów PHEV i EREV.

Zwiększająca się popularność EREV i PHEV sprawia, że konsumenci coraz częściej doświadczają frustracji z powodu niedogodności korzystania z tych pojazdów w trybie wyłącznie elektrycznym. Krótkie zasięgi, wolne ładowanie i obniżone parametry przy niskich temperaturach to główne wyzwania, na które Freevoy ma odpowiedź.

Nowe akumulatory CATL Freevoy zostały zaprojektowane specjalnie do pojazdów hybrydowych typu EREV i PHEV. Dzięki nim kierowcy nie muszą już ciągle ładować swoich pojazdów, co jest powszechnym problemem obecnych hybryd. Jedno pełne ładowanie wystarcza na cały tydzień jazdy, co zapewnia wygodę użytkowania. Dodatkowo, akumulatory oferują imponującą prędkość ładowania oraz zasięg ponad 280 kilometrów po zaledwie 10 minutach ładowania, eliminując obawy właścicieli pojazdów EREV i PHEV związane z zasięgiem.

Nowe osiągnięcia technologiczne stały za możliwością dużego zasięgu i szybkiego ładowania. Gao Huan, dyrektor techniczny chińskiego oddziału e-samochodów w CATL, zaprezentował liczne innowacyjne funkcje Freevoy podczas premiery.

Freevoy wykorzystuje technologię modyfikacji powierzchni materiału katodowego i innowacyjną formulację elektrolitu, tworząc warstwę nanoochronną, która skutecznie ogranicza reakcje uboczne z warstwą czynną. Dodanie cząsteczek o dużej aktywności do materiału katodowego znacznie zwiększa wydajność przenoszenia jonów litowych. Dzięki wsparciu opartego na centrum zarządzania usługami (SOC) pełnowymiarowego wysoce precyzyjnego modelu opracowanego przez CATL oraz aktualizacji inteligentnego algorytmu i sprzętu do systemu zarządzania akumulatorem (BMS) dokładność kontroli SOC oferowana przez Freevoy zwiększyła się o 40%. Całkowity wskaźnik korzystania wyłącznie z zasilania elektrycznego wzrósł o ponad 10%, pozwalając osiągnąć zasięg na zasilaniu elektrycznym przekraczający 400 km. Spółka CATL przeprowadziła analizę danych z modelu pod kątem cech polaryzacji cyklu ładowania-rozładowania akumulatora, właściwie przewidując pojemność rozładowania akumulatora. Stworzyła również wielopoziomową strategię prognozowania i kontrolowania zasilania akumulatora, poprawiając wydajność energetyczną pojazdów hybrydowych o 20%.

Spółka CATL wprowadziła nową technologię ultraszybkiego ładowania w Freevoy, co pozwoliło osiągnąć zasięg ponad 280 kilometrów po zaledwie 10 minutach ładowania. Dzięki zastosowaniu powłoki z szybkim przewodnictwem jonowym na katodzie, technologii szybkiego ładowania drugiej generacji opartej na graficie, innowacyjnej nanopowłoce anody oraz warstwowej budowie elektrody z różnym nachyleniem warstw, przenoszenie jonów litowych stało się znacznie bardziej efektywne. Dodatkowo, zupełnie nowa formulacja elektrolitu z ultrawysokim przewodnictwem zapewnia najwyższy komfort ładowania pojazdu, porównywalny do aut w pełni elektrycznych.

Freevoy korzysta z technologii akumulatorów sodowo-jonowych CATL, które eliminują ograniczenia związane z niskimi temperaturami dla pojazdów zasilanych nowymi źródłami energii. Dzięki nim można osiągnąć pojemność rozładowania w ekstremalnie niskich temperaturach do -40 stopni Celsjusza, ładować w temperaturze do -30 stopni Celsjusza i swobodnie jeździć w temperaturze do -20 stopni Celsjusza, porównywalnie do standardowych warunków.

Spółka CATL wprowadziła trzy kluczowe innowacje technologiczne skoncentrowane wokół technologii akumulatorów sodowo-jonowych, aby dodatkowo podnieść parametry Freevoy w niskich temperaturach.

Freevoy wykorzystuje innowacyjną technologię integracji akumulatorów sodowo-jonowych i litowo-jonowych w celu zwiększenia zasięgu w niskich temperaturach o 5%. Spółka CATL natomiast stosuje akumulator sodowo-jonowy jako punkt odniesienia SOC do monitorowania systemu akumulatorów AB, co pozwala podnieść dokładność kontroli systemu o 30% i dodaje ponad 10 kilometrów do zasięgu na zasilaniu wyłącznie elektrycznym. Dodatkowo, spółka CATL opracowała technologię BMS odpowiednią dla pełnego zakresu temperatur, radząc sobie z problemami z dokładnością ładowania lub ograniczonymi parametrami wydajności energetycznej w trudnych warunkach niskich i wysokich temperatur.

Freevoy osiąga imponujące wyniki dzięki swojej niezawodności i bezpieczeństwu, które wynikają z kompleksowego systemu zarządzania i oceny stworzonego przez spółkę CATL. System ten obejmuje wybór materiałów, budowę cząsteczkową, wielopoziomowe struktury ochronne, ekstremalnie wymagające procesy produkcyjne, kompleksowe badania i walidację oraz mechanizmy wczesnego ostrzegania oparte na dużych zbiorach danych.

Technologia Freevoy jest już wykorzystywana w różnych modelach i markach pojazdów, takich jak Li Auto, AVATR, DEEPAL, CHANGAN NEVO i NETA. Do 2025 roku planuje się wprowadzenie na rynek 30 modeli pojazdów hybrydowych marek takich jak Geely, Chery, GAC i VOYAH, wyposażonych w akumulator Freevoy CATL.

Nowa wersja Freevoy wprowadzona przez spółkę CATL to ważny krok w rozwoju branży motoryzacyjnej, który ma na celu zapewnienie konsumentom najlepszych doświadczeń z jazdy. Spółka CATL planuje kontynuować innowacje technologiczne, które zapewnią komfort korzystania z nowych źródeł energii i przyspieszą elektryfikację pojazdów w przyszłości.

Oto zdjęcie nowej baterii hybrydowej CATL Freevoy Super, która zapewnia ponad 280 kilometrów zasięgu po naładowaniu przez 10 minut. Link do zdjęcia: https://mma.prnewswire.com/media/2539515/CATL_Freevoy_Super_Hybrid_Battery_provides_over_280_kilometers_of_range_on_10_minutes_of_charging.jpg

Link do zdjęcia: https://mma.prnewswire.com/media/2539516/CATL_Freevoy_Super_Hybrid_Battery.jpg

Link do zdjęcia: https://mma.prnewswire.com/media/2539517/Gao_Huan__CTO_of_CATL_s_China_E_car_Business.jpg


Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM