Biznes i finanse

PKO BP: już milion transakcji BLIKIEM zbliżeniowym

„BLIK zbliżeniowy został dobrze przyjęty przez klientów PKO Banku Polskiego. Najczęściej korzystają z niego oczywiście w Polsce – transakcje krajowe to ponad 99 proc. płatności. Natomiast za granicą najwięcej transakcji wykonali w takich krajach jak: Niemcy, Ukraina i Holandia; w sumie płacili w ten sposób w niemal 50 krajach świata na różnych kontynentach, w tym między innymi w Watykanie, Gruzji, Tajlandii, Omanie, na Seszelach i w Namibii” – mówi Paweł Placzke dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego PKO BP.

Jak poinformował bank, z BLIKA zbliżeniowego najchętniej korzystają klienci, którzy używają: PKO Konto za Zero, PKO Konto dla Młodych i PKO Konto bez Granic (75 proc. transakcji) oraz młodzież w wieku 13-18 lat, posiadająca PKO Konto Pierwsze.

BLIK zbliżeniowy we wrześniu 2021 roku został udostępniony klientom, którzy używają aplikacji IKO na urządzeniach z system operacyjnym Android. Płacić zbliżeniowo BLIKIEM za pomocą telefonu może każdy, kto ma rachunek w PKO Banku Polskim i Inteligo z aktywną aplikacją IKO na smartfonie z systemem Android i włączonym modułem NFC (Near Field Communication), zapewniającym łączność smartfona z terminalem płatniczym. Aby korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK, trzeba posiadać aktywną blokadę urządzenia (zabezpieczenie telefonu kodem, odciskiem palca lub biometrią twarzy); a żeby zapłacić, wystarczy po odblokowaniu zbliżyć smartfon do terminala. Z kolei na terminalu musi być wybrana opcja „karta płatnicza” i sprzedawca powinien wiedzieć, że chodzi o płatność zbliżeniową telefonem, a nie o płatność kodem BLIK.

Użytkownicy BLIKA mogą płacić w ten sposób nie tylko we wszystkich terminalach POS w Polsce, ale także w każdym terminalu zbliżeniowym oznaczonym logo Mastercard na całym świecie. Transakcje w walutach obcych przeliczane są na złote bez żadnych dodatkowych opłat za przewalutowanie, z wykorzystaniem atrakcyjnych kursów wymiany organizacji Mastercard. To wygodne i przydatne narzędzie płatnicze także podczas zimowych ferii czy zagranicznych wyjazdów, jeśli ktoś nie chce nosić przy sobie portfela.

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce – liczba aktywnych IKO w listopadzie 2021 przekroczyła 6 milionów. Od marca 2013 roku, czyli od momentu uruchomienia aplikacji, użytkownicy logowali się do niej ponad 4,1 miliarda razy i wykonali 1 miliard transakcji na łączną kwotę 274 miliardów złotych.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM