Biznes i finanse

Żabka dąży do odpowiedzialności biznesowej w EKG 2023: Raport z pierwszego kroku

Grupa Żabka jest liderem w dziedzinie Odpowiedzialności Społecznej, Środowiskowej i Governance (ESG) i właśnie przedstawiła swoje wyniki XV edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. W Raporcie Odpowiedzialności za rok 2022 Grupa zobowiązała się do uproszczenia życia klientom, tworzenia bardziej zrównoważonego stylu życia dla wszystkich i minimalizacji wpływu na środowisko w całym łańcuchu wartości.

Żabka to jedna z największych sieci sklepów w Europie, obejmująca 9,3 tys. placówek prowadzonych przez 8 tys. franczyzobiorców. Ponadto firma posiada 50 Żabek Nano oraz inne mniejsze sklepy, takie jak Maczfit, Dietly, delio i Żabka Jush. Grupa Żabka i jej franczyzobiorcy wytwarzają znaczącą wartość dodaną dla polskiej gospodarki – w 2022 roku wartość ta wyniosła aż 7 mld zł, co stanowi 31 proc. wzrostu w porównaniu z 2021 rokiem. Dodatkowo, firma zapewnia bezpieczeństwo zatrudnienia dla ponad 56 400 osób, o 24 proc. więcej niż w 2021 r. oraz aż 55 proc. więcej niż w 2020 r.

„Otwierając 1000 sklepów rocznie, jesteśmy organizacją, która w największym stopniu szerzy przedsiębiorczość w Polsce. Aktualnie współpracujemy z ponad 8 tys. franczyzobiorców, którzy z sukcesem prowadzą swoje biznesy, a naszym zadaniem jest tworzenie i dostarczenie im narzędzi, które w tym pomogą i ułatwią codzienną pracę” – mówił Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

„W Grupie Żabka ESG tłumaczmy w prosty sposób – odpowiedzialność za planetę, pracowników, partnerów biznesowych, za klientów, którym oferujemy nasze produkty i usługi. Integracja odpowiedzialności z działalnością operacyjną spółki to jeden z filarów naszej strategii biznesowej” – mówiła podczas prezentacji raportu Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.

Katowice stały się miejscem, w którym firma Żabka przedstawiła swój najnowszy raport dotyczący działań ESG (Environmental, Social and Corporate Governance). Strategia Odpowiedzialności Grupy skupia się na czterech filarach: Zrównoważonym stylu życia, Pozytywnym wpływie na otoczenie, Odpowiedzialnej organizacji oraz Zielonej planecie. Podczas prezentacji zaprezentowano kilka przykładów zrealizowanych działań w 2022 r., w tym oznaczenie produktów żywieniowych marki własnej systemem Nutri-Score. Wyniki pokazują, że obecnie 45% produktów Żabka ma wysoką ocenę w tym systemie (A lub B), a ta liczba wciąż rośnie.

Katowice okazały się miejscem, w którym Żabka zaprezentowała swój najnowszy raport dotyczący działań ESG. Strategia Odpowiedzialności Grupy skupia się na czterech filarach: Zarządzaniu zrównoważonym, Pozytywnym wpływie na środowisko, Odpowiedzialnym zarządzaniu oraz Zielonej planecie. Podczas prezentacji zaprezentowano kilka przykładów wdrożonych działań w 2022 r. w tym oznaczenie produktów żywieniowych marki własnej systemem Nutri-Score. Wyniki pokazują, że 45% produktów Żabka teraz ma wysoką ocenę w tym systemie (A lub B), a ta liczba wciąż się zwiększa.

Katowice stały się miejscem, w którym firma Żabka zaprezentowała swój najnowszy raport dotyczący działań ESG. Zgodnie z strategią Odpowiedzialności Grupy, skupia się ona na czterech filarach: Zrównoważonym stylu życia, Pozytywnym wpływie na otoczenie, Odpowiedzialnej organizacji oraz Zielonej planecie. Podczas prezentacji zaprezentowano kilka przykładów wdrażanych działań w 2022 r., w tym oznaczenie produktów żywieniowych marki własnej systemem Nutri-Score. Z danych wynika, że obecnie 45% produktów Żabka ma wysoką ocenę w tym systemie (A lub B), a ta liczba wciąż rośnie.

Katowice były miejscem, w którym Żabka zaprezentowała swój najnowszy raport dotyczący działań ESG. Strategia Odpowiedzialności Grupy koncentruje się na czterech filarach: Zrównoważonym stylu życia, Pozytywnym wpływie na środowisko, Odpowiedzialnej organizacji oraz Zielonej planecie. Podczas prezentacji przedstawiono kilka przykładów wdrożonych działań w 2022 r. w tym oznaczenie produktów żywieniowych marki własnej systemem Nutri-Score. Z raportu wynika, że 45% produktów Żabka ma obecnie wysoką ocenę w tym systemie (A lub B), a ta liczba wciąż rośnie.

„Obsługując miliony klientów dziennie, mamy obowiązek wpływać na ich wybory związane z żywieniem i dietą. Dlatego zobowiązaliśmy się do zwielokrotnienia sprzedaży produktów marki własnej promujących zrównoważony styl życia. Oznaczenia Nutri-Score pomagają konsumentom lepiej zrozumieć, co należy jeść częściej, a co rzadziej” – mówiła Anna Grabowska.

Żabka wspiera wszelkie działania na rzecz ochrony środowiska. W jej ramach, w 120 sklepach na terenie Bydgoszczy, można oddawać opakowania plastikowe i aluminiowe, w tym butelki szklane. Do końca marca zebrano ponad 19 ton plastiku i 7 ton puszek aluminiowych, z których powstaną nowe opakowania. Ponadto, sieć postawiła 30 EKOmatów – urządzeń do selektywnej zbiórki odpadów.

Żabka stara się wspierać środowisko. Dzięki współpracy z Urzędem Miasta Bydgoszcz w 120 sklepach w mieście można oddawać jednorazowe opakowania plastikowe i aluminiowe, a także butelki szklane. We wskazanym okresie zebrano ponad 19 ton plastiku oraz 7 ton puszek aluminiowych, z których powstaną nowe produkty. Aby zwiększyć selektywną zbiórkę, sieć postawiła 30 EKOmatów.

„Głęboko wierzymy, że zrównoważone życie dla każdego i na co dzień jest możliwe” – zakończył Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG Grupy Żabka.

Nasz piąty Raport Odpowiedzialności „Wygodnie i Odpowiedzialnie” prezentuje szczegółowe informacje o naszej działalności pozafinansowej i jej wpływie na otoczenie. Przygotowaliśmy go zgodnie z najlepszymi praktykami i standardami raportowania pozafinansowego, a także został on poddany niezależnej weryfikacji audytora.

Nasza działalność pozafinansowa jest prezentowana w piątym Raporcie Odpowiedzialności „Wygodnie i Odpowiedzialnie”. Został on przygotowany zgodnie z najlepszymi standardami raportowania pozafinansowego oraz skrupulatnie zweryfikowany przez niezależny zespół audytorski.


Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM