Nauka i technologie

GSSR: Otwarte drzwi dla kreatywnych i niezależnych doktorantów

Studenci Szkoły Nauk Społecznych (GSSR, https://www.gssr.edu.pl) prowadzący badania w ramach Instytutów Filozofii i Socjologii, Psychologii i Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk, odkrywają intrygujące sekrety europejskich społeczeństw. Internauci mogą obejrzeć szereg krótkich filmów dostępnych online, w których poznają tematy badań realizowanych przez doktorantów pod okiem naukowców oraz dowiedzieć się, jak te badania wpływają na ich codzienne życie.

Profesorowie Przemysław Tomalski, Agnieszka Cianciara, Andrzej Leder i Michał Kotnarowski pokazują w swoich filmach, jak badania społeczne mogą wpłynąć na nasze interpretacje otaczającej nas rzeczywistości. Kampania promocyjna została sfinansowana przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA) w ramach programu „Welcome to Poland”.

Dr hab. Przemysław Tomalski prowadzi projekt „BabyLab”, który skupia się na badaniu rozwoju niemowląt. Aparatura śledząca ruchy rejestruje w czasie rzeczywistym interakcje pomiędzy niemowlętami a ich opiekunami. Projekt otrzymuje finansowanie z Narodowego Centrum Nauki.

Dr hab. Andrzej Leder, uznany filozof, zajmuje się badaniem filozoficznych fundamentów kultury. Jego zespół wykorzystuje narzędzia krytyki filozoficznej, psychoanalizy i teorii krytycznej, aby lepiej zrozumieć jak pojęcia takie jak gender i postkolonializm wpływają na różne kultury.

Dr hab. Agnieszka Cianciara kieruje zespołem badawczym, starającym się zgłębić wpływ polityki i bezpieczeństwa na międzynarodową scenę. Od wyzwań, przed którymi stoi Unia Europejska, po skomplikowane problemy cyberwojny i fałszywych wiadomości, praca tego zespołu pozwala zrozumieć, jak wpływają one na globalne wydarzenia.

Jako szef polskiego zespołu w ramach Europejskiego Sondażu Społecznego, ESS, dr Michał Kotnarowski ma zaszczyt nadzorować wielokrotnie nagradzany projekt międzynarodowy. ESS informuje społeczności europejskie o ich postawach, opiniach i zachowaniach politycznych, a także zbiera informacje na temat ich pracy. Mieszkańcy Polski są badani w ramach ESS już od 2002 roku.

Studenci GSSR uczą się poprzez badanie. Pracując w projektach, studenci wyciągają wnioski, które służą jako narzędzia do stworzenia lepszego środowiska i wyciągania wniosków na temat społeczeństwa. Uczą się poprzez odkrywanie, wyciąganie wniosków i wprowadzanie zmian, które wpływają pozytywnie na życie ludzkie.

Uczenie się poprzez odkrywanie

Uczenie się dzięki badaniom GSSR oferuje studentom możliwość odkrywania nowych rzeczy i poszerzania horyzontów. Pracując w projektach, studenci wyciągają wnioski, które są bardziej wyrafinowane, głębsze i bardziej precyzyjne niż wiedza akademicka. Uczenie się poprzez odkrywanie i wyciąganie wniosków jest ważne, aby zrozumieć społeczeństwo i wprowadzić pozytywne zmiany w życiu ludzi.

Uczenie się poprzez tworzenie

Badania naukowe prowadzone przez GSSR są ważnym elementem, który pomaga studentom w tworzeniu nowych idei i strategii. Uczą się poprzez tworzenie narzędzi, które mogą pomóc w rozwiązywaniu problemów społecznych i wyciąganiu wniosków na temat codziennego życia. Tworząc i wdrażając nowe strategie, studenci GSSR mogą wnieść pozytywny wpływ na społeczeństwo i jego życie.

„Kształcimy naszych doktorantów, aby stali się międzynarodowymi naukowcami, którzy będą prowadzić akademickie i polityczne debaty. GSSR promuje tworzenie nowej wiedzy przez studentów i uznanych badaczy. Nasz anglojęzyczny model edukacji doktorskiej w wielu dyscyplinach opiera się na nauce poprzez badania i ciągłej ocenie postępów naszych studentów”.

Dr hab. Irina Tomescu-Dubrow, Dyrektor GSSR, podkreśla, że „uczenie się poprzez badanie” jest podstawą modelu edukacji w GSSR. GSSR oferuje wyjątkowe środowisko akademickie, zapewniając wysokie standardy naukowe, bliską współpracę z renomowanymi instytucjami badawczymi z kraju i zagranicy oraz nadzór profesorów z instytutów PAN. Od 1992 roku GSSR jest międzynarodową, anglojęzyczną szkołą, zrzeszającą uczniów z całego świata.

GSSR dąży do stworzenia niezrównanego połączenia między wiedzą akademicką a wymogami społecznymi, kształcąc studentów w duchu wzajemnego szacunku i odpowiedzialności.

Dr hab. Irina Tomescu-Dubrow, Dyrektor GSSR, wskazuje, że prawdziwe zrozumienie wiedzy można osiągnąć tylko poprzez badania naukowe. Oznacza to, że GSSR oferuje swoim studentom unikalną możliwość kształcenia się poprzez doskonalenie wiedzy i wdrażanie innowacji. Uczniowie mogą również brać udział w wielu międzynarodowych projektach badawczych i konferencjach.

„Wiedza i umiejętności, które nasi studenci zdobywają, przygotowują ich do rozwoju kariery naukowej, biznesowej i politycznej w środowisku wielokulturowym. GSSR przyciąga studentów z twórczymi i niezależnymi umysłami” – dodała dyrektor.

GSSR pokazuje, że interdyscyplinarność może przynieść zaskakujące rezultaty. Nieustanne badanie wielu dyscyplin, włączając w to filozofię i nauki społeczne, pomaga zrozumieć ludziom, jak kształtuje się ich otoczenie. Prace prowadzone w GSSR są przykładem tego, jak ambitna współpraca może zaowocować zdumiewającymi wnioskami.

W GSSR pokazujemy, jak współdziałanie wielu dyscyplin naukowych może przynieść wymierne korzyści. Poprzez łączenie filozofii i nauk społecznych, uczymy ludzi, jak rozumieć i interpretować otaczającą ich rzeczywistość. Prace prowadzone w GSSR są wyrazem naszego zaangażowania w badania, które przyczyniają się do wielu ważnych odkryć.

Jeśli chcesz zobaczyć krótkie filmy dotyczące badań i nauki w GSSR, odwiedź stronę: https://www.gssr.edu.pl/news-events/short-films-on-gssrs-learning-through-research/.


Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM