Biznes i finanse

Nowe możliwości dla Radzymina: Żabka uruchamia zautomatyzowane centrum logistyczne

Grupa Żabka wprowadziła do swojej infrastruktury logistycznej nowe, zaawansowane technologicznie centrum logistyczne w Radzyminie pod Warszawą, które zapewni zaopatrzenie ponad 3,5 tys. sklepów. Jest to obiekt największy i najbardziej zaawansowany technologicznie w strukturze Grupy.

„To jedno z najnowocześniejszych centrów logistycznych w Europie, największa inwestycja w historii Żabki i perła w koronie naszej logistyki” – powiedział podczas spotkania z dziennikarzami Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Grupa Żabka oficjalnie otworzyła w Radzyminie pod Warszawą nowoczesne, zautomatyzowane centrum logistyczne, które może zaopatrywa

„To centrum jest synonimem tego, czym jest Żabka – jest synonimem innowacyjności, nowoczesności i bardzo dynamicznego rozwoju” – podkreślił.

Centrum logistyczne zostało zaprojektowane z myślą o obsłudze maksymalnie 3,5 tys. sklepów, jednakże posiada ono zdolność do rozbudowy magazynu oraz automatyzacji, dzięki czemu będzie w stanie zapewnić usługi dla aż 5 tys. placówek.

„Rozwój technologiczny to jeden z filarów strategii rozwoju całej Grupy Żabka. Potwierdzeniem tego jest otwarcie w Radzyminie jednego z najnowocześniejszych, zautomatyzowanych centrów logistycznych w Europie. Magazyn o łącznej powierzchni ok. 60.000 m kw ma dla nas strategiczne znaczenie. Żabka obchodzi w tym roku jubileusz 25-lecia, data otwarcia centrum nie jest więc przypadkowa i sygnalizuje, że myślimy o rozwoju naszej organizacji w bardzo odległej perspektywie” – powiedział Tomasz Suchański, prezes zarządu Grupy Żabka.

Żabka wybudowała włańcicielowi obiektu – firmie Prime Logistics – centrum logistyczne zgodnie z indywidualnymi potrzebami sieci sklepów. Obiekt wyposażono w nowoczesne technologie transportu wewnętrznego, silos paletowy, stacje kompletacyjne Goods To Person, oraz automatyczny magazyn wysokiego składowania o wysokości blisko 40 metrów.

Grupa Żabka wybudowała centrum logistyczne o powierzchni ok. 60 tys. m kw., które może pomieścić do 30 tys. palet. Wiceprezes Adam Manikowski poinformował, że inwestycja przyniesie wymierne korzyści w postaci zwiększenia wydajności operacyjnej.

Centrum logistyczne Żabki zostało zaprojektowane tak, aby zapewniać wygodę i wysoki poziom bezpieczeństwa pracy. Pozwala na optymalizację procesów i zautomatyzowanie wielu czynności, co pozwala oszczędzić czas i zasoby.

„Ponad 70 proc. dostaw skompletowanych będzie za pomocą sztucznej inteligencji i automatyki” – powiedział wiceprezes Grupy Żabka.

Centrum logistyczne zostało zaprojektowane w taki sposób, aby było przyjazne środowisku. Aby to osiągnąć, na dachu zainstalowano panele fotowoltaiczne, a na parkingu zastosowano antysmogową nawierzchnię. Dodatkowo, w czasie budowy została wykonana nasadzenia, aby zachować bioróżnorodność zgodnie z wymaganiami BREEAM. Efektem jest certyfikat BREEAM International NEW Construction na poziomie „Excellent”.

Na terenie nowego centrum logistycznego zostało wdrożonych wiele rozwiązań przyjaznych środowisku. Na przykład, panele fotowoltaiczne zostały zamontowane na dachu, a na parkingu zastosowano antysmogową nawierzchnię. Ponadto, w trakcie budowy zostały wykonane nasadzenia, aby zapewnić zgodność z wymaganiami BREEAM. Została ona doceniona przez certyfikat BREEAM International NEW Construction na poziomie „Excellent”.

Ponad 600 osób ma szansę znaleźć zatrudnienie w nowym centrum, w tym 200 osób bezpośrednio zatrudnionych przez Żabkę i kolejne 400 w ramach współpracy z firmami partnerskimi. Rekrutacja trwa w najlepsze!

„To centrum jest kamieniem milowym, ponieważ pozwoli nam dalej zachować bardzo dynamiczny rozwój, otwierać ponad 1 tys. sklepów rocznie” – powiedział wiceprezes Grupy Żabka.

Sieć logistyczna Żabki obejmuje 8 centrów logistycznych, 19 terminali przeładunkowych oraz odpowiedzialnych za dostarczanie towaru do ponad 9 400 sklepów przewoźników. Ta wyjątkowa sieć wykonuje aż 2 mln zamówień rocznie, zapewniając swoim klientom najwyższą dostępność produktów. Większość sklepów Żabka jest obsługiwana logistycznie przynajmniej raz na dwa dni.


Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM