Biznes i finanse

Rail Baltica: Bezpieczeństwo w podróży gwarantowane

Począwszy od 1 stycznia 2024 r. wejdzie w życie nowelizacja ustawy o VAT i niektórych innych ustaw, znana jako pakiet Slim VAT 3. Dzięki niej podatnicy będą mogli rozliczyć dochód lub stratę z inwestycji w fundusze kapitałowe razem z innymi inwestycjami, np. w akcje. Jest to korzystne dla podatników, ponieważ może to skutkować obniżeniem wysokości podatku do zapłaty.

Kierowcy w Kobyłce nad linią kolejową Warszawa – Białystok mają teraz dostęp do bezkolizyjnego skrzyżowania. Wiadukt drogowy znacząco zmniejszył ryzyko wypadków w ruchu kolejowym i zapewnił mieszkańcom lepszy dostęp do komunikacji miejskiej. Ta inwestycja, wartej ponad 347 mln złotych, jest jednym z dwunastu obiektów na trasie Rail Baltica, finansowanym z unijnego instrumentu CEF Łącząc Europę.

Miasto Kobyłka-Ossów wyraźnie odczuło korzyści wynikające z nowego wiaduktu nad torami kolejowymi Warszawa – Białystok. Bezkolizyjne skrzyżowanie sprawia, że kierowcy mogą z łatwością przejeżdżać na drugą stronę torów, bez konieczności czekania przez zamknięte rogatki. Dzięki temu mieszkańcy miasta mogą szybciej poruszać się pomiędzy dzielnicami.

Przeprawa kolejowo-drogowa o długości 60 m została zastąpiona nowym wiaduktem, który oferuje szeroką jezdnię o szerokości 7 m. Chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa pozwalają bezpiecznie korzystać z tej trasy. Inwestycja ta kosztowała 31 mln zł i jest wygodniejsza i bezpieczniejsza dla wszystkich użytkowników.

Inwestycja w Kobyłce przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa i wygody podróży pociągami, a także zapewnia lepszą komunikację drogową i wyższy poziom życia mieszkańców. Dzięki finansowaniu z instrumentu CEF Łącząc Europę, kolej staje się coraz bardziej ekologiczną i bezpieczną alternatywą dla innych środków transportu – podkreślił wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

PKP Polskie Linie Kolejowe SA wraz z projektem Rail Baltica zwiększa swoje zaangażowanie w zapewnienie bezpieczeństwa i wygody podróżnym. W mazowieckim odcinku buduje się łącznie dwanaście wiaduktów i przejść podziemnych, w tym dwa obiekty w Kobyłce. Wprowadzone innowacje przynoszą wymierne rezultaty, zarówno dla międzynarodowego ruchu kolejowego, jak również dla mieszkańców i podróżnych.

Rail Baltica wpłynie znacząco na bezpieczeństwo transportu w Kobyłce i okolicach. Jednym z przykładów zaawansowanych inwestycji jest budowa tunelu pod torami. Ponadto, 800 m nowej drogi z jednym pasem ruchu w każdą stronę oraz chodnik i ścieżka rowerowa pozwolą na bezkolizyjne skrzyżowanie w pobliżu przystanku Kobyłka. Przebudowa przewidziana jest także dla ulic i dojazdów do posesji wokół tunelu. Inwestycje zostaną ukończone jesienią 2021 r.

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” zakłada budowę 12 obiektów na trasie od Zielonki do Małkini. Wiadukty drogowe wybudowano w Tłuszczu, Mokrej Wsi, Łochowie (dwa obiekty), Toporze i Małkini, a w Zielonce powstał także tunel pod torami. Ponadto, w Jasienicy Mazowieckiej, Łochowie i Toporze wybudowano przejścia pod torami, które są przystosowane dla pieszych i rowerzystów.

Zapoznaj się z najnowszymi informacjami dotyczącymi inwestycji na stronie www.rail-baltica.pl

Wszystkie raporty publikowane przez PAP SA pozostają nienaruszone i bez żadnych zmian w swojej treści. Autorzy komunikatów są odpowiedzialni za ich zawartość zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.


Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM